Mitä teen kun vauvalle ei kelpaa tuttipullo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja tarvitseva

Vieras
Meillä tyttö 2,5kk. Imetän täyspäiväsesti, paitsi silloin kun en ole paikalla, vauva saa vastiketta. Ongelma on nyt vaan se, että neiti ei suostu juomaan tuttipullosta, vaan huutaa nälkäänsä mieluummin. Koen tämän erittäin stressaavana, koska en voi lähteä mihinkään paria tuntia kauemmaksi ajaksi, kun pitää jo miettiä, että huutaako vauva nälkäisenä kotona. tuttiakaan ei huoli, mikä on hyvä, mutta pullosta olisi voinut ottaa...

Onko vinkkejä/kokemuksia, kuinka vastiketta saisi menemään ilman tuttipulloa?

oon pumpannut maitoa, mutta ei kelpaa sen paremmin :/ en ole kokeillut tota hörpytystä, kun en ole oikein hogannut, mistä sitä kannattaisi aloittaa. mutta täytyypä testata noita :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei vielä:
Mutta miten pitkäksi aikaa noin pieni lapsi pitäisi sitten mielestäsi jättää muiden hoitoon?

:xmas: Eikös tällä palstalla aina sanota sitä, että isä on ihan yhtä tärkeä kuin äitikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Mutta miten pitkäksi aikaa noin pieni lapsi pitäisi sitten mielestäsi jättää muiden hoitoon?

:xmas: Eikös tällä palstalla aina sanota sitä, että isä on ihan yhtä tärkeä kuin äitikin.

Ei mielestäni noin pienelle.
Ymmärrän toki, että äitin pitää saada joskus omaa aikaa.

en ole usein poissa, mutta tässä on parin viikon päästä tulossa päivä, jolloin olen 6 tuntia kotoota pois ja sen takia yritän nyt tätä ongelmaa ratkaista. mies on aina lapsen kanssa ja vaikka olisin juurikin syöttänyt vauvan kun lähden esim. ruokakaupassa käymään, niin vauva saattaa tulla nälkäiseksi jo sinäkin aikana eikä mielestäni ole kenenkään kannalta mukavaa kun neiti huutaa naama punaisena :(

Tänään illalla olin 2 tuntia pois pakollisen tapaamisen takia ja syötin vauvan juuri ennen kuin lähdin, mutta nälkä iski melkein heti kun olin lähtenyt ja sen takia vauva oli huutanut lähestulkoon koko ajan. Kun tulin kotiin ja iskin tissin suuhun, kaikki oli taas hyvin ja neiti oli oma säteilevä itsensä.

En siis jätä lastani usein edes mieheni kanssa kaksin, mutta oma aika sekä ihan vaan esikoisen kanssa kahden kesken vietetty aika on aina välillä ihan tervetullutta...

sunko mielestä äidin pitäisi olla vauvassa kiinni 24/7 ja jos lähtee muutamaks tunniks yksin vaikka ostoksille, niin se on tuomittavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja just:

sunko mielestä äidin pitäisi olla vauvassa kiinni 24/7 ja jos lähtee muutamaks tunniks yksin vaikka ostoksille, niin se on tuomittavaa?

Ei. Sanoinhan juuri, että ymmärrän, että äidin pitää saada joskus omaa aikaa.

Meillä on ollut sama tilanne ja vois sanoa että vieläkin jatkuu, vaikka pimu on jo kohta 10 kk. Vähän sentään vettä menee, mutta onhan tuota ikäeroakin..mutta se on kuitenkin tosi vähäistä. Olen mennyt jo töihinkin, mutta imetän aamulla ja töistä tullessani. Päiväsaikaan juominen on vähäistä, tosin meneehän siitä paljon aikaa nukkumiseen. Mies hoitaa häntä kotona ja jäävät nukkumaan kun lähden ja sitten on parin tunnin päikkärit.
Mutta olin kesällä koko viikonlopun pe-su pois ja sinä aikana tyttö ei juonut oikein mitään. Oli vielä helleviikonloppu ja kun tulin su klo 16 vaippa oli käytännössä kuiva aamun vaihtamisen jälkeen...eli kertoo kyllä.

Mutta toisaalta, hän on kyllä poissaollessani aika hyväntuulinen, että sen puoleen ei ongelmaa. Sitten kun tulen näköpiiriin, hän tajuaa että tisulillehan ois kiva päästä ja kyllä hanakasti sitten tarraakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en ole usein poissa, mutta tässä on parin viikon päästä tulossa päivä, jolloin olen 6 tuntia kotoota pois ja sen takia yritän nyt tätä ongelmaa ratkaista. mies on aina lapsen kanssa ja vaikka olisin juurikin syöttänyt vauvan kun lähden esim. ruokakaupassa käymään, niin vauva saattaa tulla nälkäiseksi jo sinäkin aikana eikä mielestäni ole kenenkään kannalta mukavaa kun neiti huutaa naama punaisena :(

Tänään illalla olin 2 tuntia pois pakollisen tapaamisen takia ja syötin vauvan juuri ennen kuin lähdin, mutta nälkä iski melkein heti kun olin lähtenyt ja sen takia vauva oli huutanut lähestulkoon koko ajan. Kun tulin kotiin ja iskin tissin suuhun, kaikki oli taas hyvin ja neiti oli oma säteilevä itsensä.

En siis jätä lastani usein edes mieheni kanssa kaksin, mutta oma aika sekä ihan vaan esikoisen kanssa kahden kesken vietetty aika on aina välillä ihan tervetullutta...

Jep, ei ollut millään tavalla tarkoitus syyllistää.
Kaikkea hyvää teille jatkossa, toivottavasti neitonen oppii käyttämään vaihtoehtoisia ravinnonlähteitä :)

Sulla on varmaan käytössä anatomisesti muotoiltu tutti osa? Kokeile niitä "suoria". Meidän vanhin lapsi ei aikoinaan huolinu anatomista, tän suoran huoli ja tuttikin oli sitä suoraa mallia.

Kokeileppa erimallisia tuttipulloja (tuttiosaltaan siis) Meillä ei "tavallinen" ainu oikein kelpaa, mutta sitten semmonen taas esim kelpasi, jonka merkkiä en nyt muista, jossa kapeampi tuttiosa ja 3 virtausnopeutta pulloa kääntelemällä.

Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Sulla on varmaan käytössä anatomisesti muotoiltu tutti osa? Kokeile niitä "suoria". Meidän vanhin lapsi ei aikoinaan huolinu anatomista, tän suoran huoli ja tuttikin oli sitä suoraa mallia.

testattu on kaiken malliset tutit ja tuttipullon tutit myös-> ei kelpaa...

Alkuperäinen kirjoittaja apuja tarvitseva:
Meillä tyttö 2,5kk. Imetän täyspäiväsesti, paitsi silloin kun en ole paikalla, vauva saa vastiketta. Ongelma on nyt vaan se, että neiti ei suostu juomaan tuttipullosta, vaan huutaa nälkäänsä mieluummin. Koen tämän erittäin stressaavana, koska en voi lähteä mihinkään paria tuntia kauemmaksi ajaksi, kun pitää jo miettiä, että huutaako vauva nälkäisenä kotona. tuttiakaan ei huoli, mikä on hyvä, mutta pullosta olisi voinut ottaa...

Onko vinkkejä/kokemuksia, kuinka vastiketta saisi menemään ilman tuttipulloa?

Mulla samanlainen vauva, nyt 11kk ja imetän vieläkin :D Ei huoli pulloa, kuppia, ei juo pillillä... Kaikkea ja kaikenlaisia on kokeiltu. Toivottavasti teillä parempi menestys. Mua on nyt vasta alkanu ahdistaa tuo, kun on niin kiinni.

Tälle kuopukselle ei ole tuttipullo kelvannut eikä muuten oikeen suostunut hörppäämäänään maitoa. Ompahan sitten tississäkiinni. Mulle olis ollut tosi paljon helpompaa jos hn edes pitkin hampain suostuisi pullosta juomaan, saisin käydä ihan rauhassa matematiikan kurssini läpi mutta kun ei niin ei. Koitan nyt sitten tahkota yksin yhden kurssin, seuraava jääkin väliin ja kolmas on vasta keväällä ja vauva saakin sillon jo kiinteitä ja toivonmukaan oppii vaikka juomaan nokkamuksita pikkusen.

Mä sanon ihan rehellisesti että esikoinen oli siinä mielessä helpompi että hälle kelpasi pullot ja tutit. Vaikkei mitään pakottavaa tarvetta olekkaan päästä kuopuksesta eroon niin kyllä se antaisi tietynlaisen vapauden tunteen kun edes tietäisi että tarpeenvaatiessa pullokin kelpaa. Nyt pitää vaan tyytyästressaamaan ne vähät pakolliset menot kuinka vauva pärjää tissittä sen aikaa.

Hmmm...vaikea antaa neuvoa ja valitettavasti voi olla, ettei vauva vain opi sitä pulloa. Meillä ei oppinut, en tiedä emmekö sitten riittävästi yrittäneet vai mikä siinä oli. Nyt vauva on 7 kuukautta vanha ja voin jo olla n. viisi tuntia poissa, kun poika oppi juomaan nokkamukista ja tietty ruokavalion laajentuminen autto myös siihen.

Ei se imetysaika kuitenkaan ikuisuutta kestä. Oisiko mahoton ajatus, että ottasit vauvan niihin menoihin mukaan? En tosin tiedä millaisista menoista on kysymys. Sain itse oltua jopa päivän opiskelemassa siten, että mies oli vauvan kanssa koulullani ja kutsui aina luennolta kännykällä imettämään :D .

Meilläkään ei kuopukselle kelvannut maito muualta kuin rinnasta,vaikka kuinka koitettiin "opettaa".Olin sitten käytännössä vauvan kanssa ekat puoli vuotta,ilman pitempiä poissaoloja.Sitten kun alkoi syömään vähän kiinteitä niin niillä sai vähän siirrettyä nälkää sen aikaa,jos kävin jossain muutaman tunnin.Aikansa kutakin.En ymmärrä,mikä niin tärkeä meno voi olla tuon ikäisen äidillä,että ei voi esim. ottaa vauvaa mukaan?Siis jos ei vauva kerta kaikkiaan muualta maitoa huoli.

haluaisin käydä edes hammaslääkärissä,vaan kun ei.huuto alkaa heti ja mulla sydän hakkaa ja ajan lähes ylinopeutta jos jossain ehdin käydä..yhtenä iltana apteekissa ostamassa kuumemittaria ja olin 45min pois,täyttä huutoa oli ollut.imetän minäkin 24/7,mutta joskus on päästävä edes 10 minuutiksi ulos YKSIN!

Joo... meidän kolmesta lapsesta kaksi on ollu tuollaisia. Eipä sille oikein mitään voi... Itse olen ensimmäisen vuoden aikana ollut sitten vain lyhyitä hetkiä pois vauvan luota. Toki tilanne helpottaa kun vauva alkaa syömään kiinteitä ja samalla kannattaa antaa ruokajuomaa mukista/nokkamukista. Ne muutamat kuukaudet menee kuitenkin nopeasti....

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Meilläkään ei kuopukselle kelvannut maito muualta kuin rinnasta,vaikka kuinka koitettiin "opettaa".Olin sitten käytännössä vauvan kanssa ekat puoli vuotta,ilman pitempiä poissaoloja.Sitten kun alkoi syömään vähän kiinteitä niin niillä sai vähän siirrettyä nälkää sen aikaa,jos kävin jossain muutaman tunnin.Aikansa kutakin.En ymmärrä,mikä niin tärkeä meno voi olla tuon ikäisen äidillä,että ei voi esim. ottaa vauvaa mukaan?Siis jos ei vauva kerta kaikkiaan muualta maitoa huoli.

Mulla on ensikuussa esim matematiikankoe minne ei luonnollisestikaan voi vauvaa mukaan ottaa. Mutta se onneksi on sen peri tuntia ja jos vauvan saa syötettyä ennen koetta ja mies jää lasten kanssa lähistölle niin nopeastihan mä kokeen kesken jätän ja menen tisseineni paikalle jos vauvan kauhea nälkä tulee. Toivotaan vaan että ehdin tehdä sitä koettakin etten turhanpäiten kurssista ole maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:

testattu on kaiken malliset tutit ja tuttipullon tutit myös-> ei kelpaa...

Meillä oli sama juttu kuopuksen kanssa. Aika pallo jalassa olin 6kk. Sitten alkoi oppia nokkamukille ja huolia siitä korviketta pikku hiljaa, myös se että kiinteitä alkoi syödä, helpottaa asiaa sillä eihän se vauva janoon kuole kun hedelmä/vihannessoseissakin on paljon nestettä. Minusta tuntui että inhosi korvikkeen makuakin (itse en herunut pumpulle joten omaa maitoa ei saanut annettua).

Yhteistyössä