Mitä teen? Kaveri viemässä mun työpaikan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Sain uuden työpaikan. Ajoittaista keikkatyötä. Ja kerroin siitä innoissani kaverilleni. Nyt kaveri oli mennyt kysymään työnantajalta saisiko hänkin sieltä töitä, vaikka hänellä on toinenkin työpaikka. Ja jos kaverini saa mun työpaikasta työtunteja, niin silloinhan se on mun työtunneista poia, kun mua ei kutsuta silloin töihn. Kaverini vaan ajatteli että onpa kiva jos saataisiin työskennellä yhdessä, ja hänkin tykkää alasta... Mutta ei se aivan niin mene. Jos hän saa keikan, niin minä en pääse semmoisinä päivinä töihin. Harvoin kuulemma tarvii monta työntekijää kerralla. Varsinkin jos pomo toteaa että kaverini onkin vaikka pätevämpi/mukavampi tms kuin minä. Niinpä mä en saa tehdä töitä ollenkaan ja mulla ei oo ollenkaa työpaikkaa ja tarvitsisin sen työn!

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Sain uuden työpaikan. Ajoittaista keikkatyötä. Ja kerroin siitä innoissani kaverilleni. Nyt kaveri oli mennyt kysymään työnantajalta saisiko hänkin sieltä töitä, vaikka hänellä on toinenkin työpaikka. Ja jos kaverini saa mun työpaikasta työtunteja, niin silloinhan se on mun työtunneista poia, kun mua ei kutsuta silloin töihn. Kaverini vaan ajatteli että onpa kiva jos saataisiin työskennellä yhdessä, ja hänkin tykkää alasta... Mutta ei se aivan niin mene. Jos hän saa keikan, niin minä en pääse semmoisinä päivinä töihin. Harvoin kuulemma tarvii monta työntekijää kerralla. Varsinkin jos pomo toteaa että kaverini onkin vaikka pätevämpi/mukavampi tms kuin minä. Niinpä mä en saa tehdä töitä ollenkaan ja mulla ei oo ollenkaa työpaikkaa ja tarvitsisin sen työn!

Tuskin se pomo palkkaa siihen hommaan toista työntekijää jos yhdellekkään ei ole tarpeeksi töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko sinä ja ystäväsi yrityksen ainoita työntekijöitä?

Ei olla ainoita. Vaan pomo valitsee aina eri keikoille sopivimman työntekijän. n4-6muutakin on minun lisäkseni. Melkein kaikilla on toinenkin työ kun tämä keikkatyö on iin ajoittaista. Ei ole joka viikko töitä tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Kannattaa varmaan puhua kaverilles tosta asiasta. Jos sillä kerran on jo töitä, niin mitä ihmettä se tekee toisella työllä varsinkin jos se ei ees sitä tarvii :whistle:

Siksi että se tykkää alasta ja se sanoi mulle että saataisiin työskennellä yhdessä. Joka on erittäin harvinaista, sillä yleensä ei tarvita kahta työntekijää samana päivänä. Ja saahan siitä pikkuisen rahaakin.

kirjottamaton sääntö, et kavereille ei töistä puhuta, jos niihin itse haetaan ja on vaarana, että kaverikin voisi hakea. tulee muuten väistämättä ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja pitäis tajuta:
kirjottamaton sääntö, et kavereille ei töistä puhuta, jos niihin itse haetaan ja on vaarana, että kaverikin voisi hakea. tulee muuten väistämättä ongelmia.

Olin jo hakenu ja saanu paikan ja ollu jo töissäkin, ja sitten vasta kerroin kaverille. Ja hän meni viikon päästä hakemaan sieltä töitä kanssa. Eli en kertonut hakuvaiheessa. Jesta, pitäähän mun nyt kertoa kaverille jos olen yleensä töissä.
Kaverin käytös vaan harmittaa. Ja en tiedä mitä ajattelisin nyt tästä ihmisestä kun niin harmittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olin jo hakenu ja saanu paikan ja ollu jo töissäkin, ja sitten vasta kerroin kaverille. Ja hän meni viikon päästä hakemaan sieltä töitä kanssa. Eli en kertonut hakuvaiheessa. Jesta, pitäähän mun nyt kertoa kaverille jos olen yleensä töissä.
Kaverin käytös vaan harmittaa. Ja en tiedä mitä ajattelisin nyt tästä ihmisestä kun niin harmittaa.

No mulle jäi vaikutelma, että jos se kaveris ei olis sinne hakenut, niin joku muu sinne tulisi joka tapauksessa "syömään" sun töitäs. Että siitä tietenki voidaan spekuloida, että pitäskö kaverin joku herrasmiespäätös osata tehdä, ettei hae sinne vai voidaanko tämä katsoa läpi sormien, koska sinne joka tapauksessa voitaisiin ottaa työntekijöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko sinä ja ystäväsi yrityksen ainoita työntekijöitä?

Ei olla ainoita. Vaan pomo valitsee aina eri keikoille sopivimman työntekijän. n4-6muutakin on minun lisäkseni. Melkein kaikilla on toinenkin työ kun tämä keikkatyö on iin ajoittaista. Ei ole joka viikko töitä tarjolla.

No miten juuri tämä kaverisi vie sinun työsi? Onhan siellä sinun ja kaverisi lisäksi muitakin työnviejiä, joissain paikoissa heitä kutsutaan työkavereiksi... =)

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Ja salataan sitten työpaikka vai?

Ei, vaan ilmoitetaan sitten ku se on saatu, että näin pääsi käymään. Voi kertoa, että hakee töitä, mutta ei sen tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja r:

Ei, vaan ilmoitetaan sitten ku se on saatu, että näin pääsi käymään. Voi kertoa, että hakee töitä, mutta ei sen tarkemmin.

No ei liity tähän ketjuun, ap:n aloituksessahan sanotaan että on jo saanut työpaikan.

Alkuperäinen kirjoittaja r:

No ei liity tähän ketjuun, ap:n aloituksessahan sanotaan että on jo saanut työpaikan.

No mitä sä sitten kyselet siitä jatkokysymyksiä.