Mitä teen? Avioliitto natisee liitoksissaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äkkimuijja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äkkimuijja

Vieras
Yhdessä 13 vuotta.

Viime vuosina välinpitämättömyys lisääntynyt. Tai väsymys. Joku kuitenkin, ei olla enää niin kiinnostuneita toistemme tekemisistä.

Mies on mustasukkainen, silloin kun sille päälle sattuu. Ei osaa puhua, vetäytyy sitten kuoreensa ja jättää mut ihmettelemään mitä tapahtui (tapahtui : ei mitään, en ole pettänyt, enkä ole flirttailijaluonne).

Ei oikein osata olla toistemme kanssa. MInua ärsyttää 90% sen jutuista. Siis silloin kun puhuu. Yleensä ei. Ollaan omissa oloissamme, illalla kun lapset nukkuu niin eipä mitään tapahdu. KUmpikin tekee omiaan eli katsoo telkkaria, lukee, on koneella.

Seksiä ei ole. Viimeksi elokuun alussa, se oli kyllä mukavaa mutta sitten se taas loppui. Minä kaipaan huomiota ja kun en sitä saa, en koe olevani seksikäs/halua seksiä. Mies ei osoita haluavansa mua, lähentelee joskus keskellä yötä(!) kun olen nukkunut jo vähän aikaa. No ei kiinnosta, väsyttää tuolloin. Joku pikapano kai se olis. Vaikka ei minulla pikapanoja vastaan mitään ole mutta ...
Mies joskus provosoi minua kertomalla että "joutuu" runkkaamaan päivittäin. En tiedä mikä haaste se on mutta viimeksi sanoin että "siitä vaan, osta sit lisää vessapaperia ennen ku loppuu kokonaan".

Jotenkin tuntuu et mies osottaa mieltään mulle, sit ei puhu kun kysyn mikä on jne.
Olkoon sit, olen lakannut yrittämästä.

Kun koskaan ei mikään ole vialla kun siltä kysyy. Pillua vaan saa liian vähän! Varmaan se olis vastaus..
Menis vaikka vieraisiin!

Mut kyllä tämä tilanne vaivaa, ei sille voi mitään. Mun kuvitelmat idyllisestä, onnellisesta perheestä kariutuu pian :(

Mitä tekisin? Kertokaa hyvät ihmiset...

Alkuperäinen kirjoittaja Tätä mieltä;29045042:
No mee panee naapurin ukkoo.. Se piristää ja voi tuoda uutta toivoa teille. :)

En minä tässä se himohiiri ole. MIes vois mennä jos kerran niin panettaa että runkkaa päivät pitkät. Naapurin ukkoa tai akkaa, ihan sama kuule kohta.

Anna nyt sille miehelle hiukan seksiä, kun se sitä selvästi kaipaa. Seksin kautta monet miehet kokee saavansa hellyyttä ja läheisyyttä. Olkoon sitten pikapano, mutta mitä sitten - siitä se teidän umpisolmu varmasti lähtee aukenemaan. Rohkeasti vaan illalla sanot miehelle, että käydäänkö panemassa. Toimii! Ei voi kukaan mököttää sellaisen jälkeen, et edes sinä.

Tuntuu siltä kuin mies ei oikein ottaisi mitään vastuuta teidän suhteestanne. Voisit kyllä kertoa miehellesi, miltä susta tuntuu. Ehkä olette jotenkin ajaantumassa erillenne toisistanne, kannattaisi yrittää korjata tilannetta niin kauan kuin se onnistuu.

Mun mielestäni avioliittoon saattaa ajan mittaan ihan luonnollisestikin tulla sellaista, että molemmat vaan touhuavat omiaan. Se ei kuitenkaan saisi olla sellaista, että ei puhuta mitään ja läheisyys ja seksi loppuvat.

Musta on joskus todella vaikea uskoa, että ihmiset jotka kirjoittavat tänne ovat aikuisia. Ihan oikeasti, miten voi olla että kumpikin mököttää omalla tahollaan eikä kumpikaan tee aloitetta keskusteluun? Kyllä se vaan niin on, että parisuhde tarvitsee molemminpuoleista ymmärtämistä ja panostamista, ei se sillä vaan onnistu että ollaan hiljaa ja märehditään tukalassa tilanteessa. Kuka tahtoo elää niin? Itsestä se lähtee, jos ei ole valmis ottamaan asioita puheeksi niin saman tien voisi erota koska sehän on jo päätetty siinä vaiheessa kun suhteeseen ei enää halua panostaa.

[QUOTE="Niina";29045059]Anna nyt sille miehelle hiukan seksiä, kun se sitä selvästi kaipaa. Seksin kautta monet miehet kokee saavansa hellyyttä ja läheisyyttä. Olkoon sitten pikapano, mutta mitä sitten - siitä se teidän umpisolmu varmasti lähtee aukenemaan. Rohkeasti vaan illalla sanot miehelle, että käydäänkö panemassa. Toimii! Ei voi kukaan mököttää sellaisen jälkeen, et edes sinä.[/QUOTE]

Se mua ärsyttääkin, yhtenä asiana lisää, että mies on valmis ottamaan sitä pimperoa millon vaan, ihan sama haluanko mä vai en. Ei ole itse valmis tekemään mitään asian suhteen, tosin kyllä yleensä huolehtii että mä saan orgasmin myös mutta kuitenkin, siis vaikka olisin väsyny tai ei paneta yhtään niin mies vois vaan ottaa sitä koska HÄN haluaa, viis muista.

Se mua ärsyttääkin, yhtenä asiana lisää, että mies on valmis ottamaan sitä pimperoa millon vaan, ihan sama haluanko mä vai en. Ei ole itse valmis tekemään mitään asian suhteen, tosin kyllä yleensä huolehtii että mä saan orgasmin myös mutta kuitenkin, siis vaikka olisin väsyny tai ei paneta yhtään niin mies vois vaan ottaa sitä koska HÄN haluaa, viis muista.

Eroa sitten. Älä nyt ainakaan, vahingossakaan, yritä lähestyä miestä. Sääliksi käy äijääsi.

Läheisyys synnyttää läheisyyttä ja huomio huomiota. Mun vinkki oliskin, että ala sinä itse huomioimaan miestä pienillä eleillä, kosketuksilla ja suukoilla. Hipaisu välillä ohikulkiessa, hymy sopivassa paikassa ja pieni flirtti auttaa aukomaan suhteenne solmuja. Pian huomaat myös itse saavasi huomiota mieheltäsi.
Tässä lisäksi hyvä artikkeli: Rakastu uudelleen puolisoosi - Mikä vikana? - Hyvä Terveys

[QUOTE="vieras";29045081]Musta on joskus todella vaikea uskoa, että ihmiset jotka kirjoittavat tänne ovat aikuisia. Ihan oikeasti, miten voi olla että kumpikin mököttää omalla tahollaan eikä kumpikaan tee aloitetta keskusteluun? Kyllä se vaan niin on, että parisuhde tarvitsee molemminpuoleista ymmärtämistä ja panostamista, ei se sillä vaan onnistu että ollaan hiljaa ja märehditään tukalassa tilanteessa. Kuka tahtoo elää niin? Itsestä se lähtee, jos ei ole valmis ottamaan asioita puheeksi niin saman tien voisi erota koska sehän on jo päätetty siinä vaiheessa kun suhteeseen ei enää halua panostaa.[/QUOTE]

No niin se vaan on että aikuisillakin voi olla tällaisia ongelmia!Voi vaan olla oikeasti niin että ei tavallaan ole mitään puhuttavaa niin ei osata aloittaa. Itse olen ollut jo yli 20 vuotta naimisissa ja samoja ongelmia on.

Toinen vain voi olla sellainen että ei kerta kaikkiaan osaa keskustellla parisuhteesta. Ja sehän on tänä päivänä niin helppo ohje: Erotkaa. Itse olen nähnyt niin monen monta kertaa että nämä heti eroajat ajautuvat uuteen täydelliseen suhteeseen ja muutama vuosi ja uusi suhdekaan ei enää toimi.
Ja ainoat oikeasti kärsivät ovat lapsia joilla ei ole osuutta vanhempien erimielisyyksiin.

Varmaanhan teidän pitäisi toi kommunikaatio saada toimimaan.
Varatkaa toisillenne aikaa. Ihan vaan yhdessä oloon. Ottakaa vaikka tavaksi hieroa toistenne hartioita vuoroiltoina, tai jotakin pientä. Sellaista, että ei ole muuta tekemistä kuin olla keskenänne ja lähellä, mutta ei heti liikaa painetta seksiin.

Menkää parizuhdeterapiaan, jos omat neuvot ei riitä?

Miehelle siis sitä mitä hän haluaa ja naisen tunteista ja toivomuksista viis?

Minä tässä yrittänyt puhua välillä miehelle, jos se tulis ees vähän vastaan niin olisin haarat levällään kahdessa sekunnissa!

Tokihan mä voin antaa sille yöllä puoliunista seksiä mutta mitä se auttaa? Hieman epäilen että sitten kello 03.20 alkaisimme keskustelemaan suhteemme tilasta ja seuraavana iltana ei varmana enää auta alkaa juttelemään mitään.

Kuinka vaikeeta se sitten voi olla SINUN tehdä se aloite? Jos ja kun sinunkin mieli tekee edes joskus, niin silloin hyppäät sohvalla miehen syliin. Siitä se lähtee! Tee sinä se aloite!

Tuollaisessa tilanteessa on vaikea lähteä yhtäkkiä osoittamaan hellyyttä toiselle, jos toinen lähinnä vituttaa, uskoisin ainakin näin. Ja jos seksi ei kiinnosta, niin siihenkin on vaikea lähteä rennoin mielin.

Tehkää yhdessä jotain. Menkää ravintolaan syömään, käykää leffassa tai/ja jossain drinksuilla. Alkoholi nyt sinänsä ei koskaan mikää ratkaisu ole, mutta tuollaisessa umpisolmutilanteessa rentouttaa kummasti ja kun kahdestaan olette, niin tulee väkisinkin höpöteltyä kaikenlaista. Huumoria. Se yhteisen huumorin löytyminen on tuossa mielestäni aika oleellista. Illan päätteeksi menkää hotelliin tai kotiin tai jonnekin, tehkää jotain kivaa sängyssä.

Yhteistyössä