Mitä te uskotte tapahtuvan kuolemanne jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sulla ap pn nyt etsikonaika. mene käymään rauhanyhdistyksellä ja puhu siellä puhujan kanssa niin sen jälkeen voit itse miettiä ja päättää mitä haluat tehdä. sinne on kaikki tervetulleita! :)

[QUOTE="vieras";23390953]Oletteko nähneet itsellenne todella läheisen ihmisen ruumiin? En ole uskovainen, mutta siskoni kuoleman jälkeen olen ollut varma että ihmisessä on fyysisen ruumiin lisäksi jokin henkinen elementti. Onko se sitten sielu, en tiedä. Ruumis on kuin tyhjä kuori, siinä makaa tutun näköinen ihminen, mutta se itse ihminen on poissa.[/QUOTE]

Minä ajattelen asian niin, että kun ihmisessä ei ole enää elintoimintoja niin ruumis rapistuu ja alkaa näyttää erilaiselta kuin mihin muut ovat tottuneet. Sama ihminen siinä kuitenkin on, hänen ruumiinsa ei enää vain toimi, joten siksi näyttää erilaiselta.

Kuolema merkitsee siis sitä, ettei ole elossa. Raamattu ilmaisee elämän ja kuoleman vastakohtaisuuden: ”Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan lahja on ikuinen elämä.” Raamattu osoittaa kuoleman täydellisen tiedottomuuden tilaksi sanoessaan: ”Sillä elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä yhtään mitään. Raamattu selittää, mitä tapahtuu ihmisen kuollessa: ”Hänen henkensä lähtee, hän palaa maaperäänsä; sinä päivänä hänen ajatuksensa häviävät.”

Kuolema merkitsee siis sitä, ettei ole elossa. Raamattu ilmaisee elämän ja kuoleman vastakohtaisuuden: ”Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan lahja on ikuinen elämä.” Raamattu osoittaa kuoleman täydellisen tiedottomuuden tilaksi sanoessaan: ”Sillä elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä yhtään mitään. Raamattu selittää, mitä tapahtuu ihmisen kuollessa: ”Hänen henkensä lähtee, hän palaa maaperäänsä; sinä päivänä hänen ajatuksensa häviävät.”

Juu... Ruumis kuolee kyllä eikä se ruumis sitten mitään tiedäkään, mutta sielu/henki ei kuole. :)

Mun pappa sai sydänkohtauksen,sydän pysähtyi kokonaan. Oli nähny ittensä sairaalan pöydällä makaamassa lääkäri ja hoitajat ympärillään. Osasi virottuaan selittää kaiken mitä oli hänelle tehty, mitä ympärillä oli puhuttu. Tajuton ihminen jolla oli sydän pysähtynyt.. Ja onhan näitä samantyyppisiä kokemuksia kuultu muitakin. Miten selitätte tämän?

Ei siellä mitään ole. En usko mihinkään toisiin todellisuuksiin, taajuuksiin enkä taivaisiin, en jälleennäkemisiin enkä sielunvaellukseen. Elämä alkaa ja loppuu, that´s it.

Höpsistä. :)
Mutta mitäpä tästä väittelemään, uskon asioitahan nämä on.
Niin, uskominenhan on hassu juttu. Tiedosta riippumatonta toimintaa. Kristittyjen taivaaseen uskominen on ihan yhtä validia kuin kuoleman jälkeen sielun hamsteriksi muuttumiseen uskominen. Mikä tietenkin tekee uskonsodista aika typeriä: Kun yksikään uskonto ei pohjaudu tietoon, on aika pahuksen vammaista vääntää kättä siitä mikä niistä on oikeassa :D

Tosin kaikenlaiset jumaltenpalvojat usein sekoittavat tiedon ja uskon keskenään. Väittävät tietävänsä jumalten olevan olemassa, vaikka tosiasiassa vain uskovat niin. Jos kyseessä olisi tieto, jumalat löytyisivät peruskoulun fysiikankirjasta.

Jeesus on tie taivaaseen.
Mutta se taivas alkaa tuosta maan päältä ja siihen maahan vaikuttaa kaiken aikaa kaikki, mitä taivaalla tapahtuu? Sen hän osoitti omalla elämällään, joka oikeasti jatkui muualla sen maanjäristyksen aikaan, koska hänet piilotettiin pois. Siitä ei usienkaan kerrota, mutta se "tie" selvisi monille aikoinaan. Hänen dna toki elää niissä jälkeläisissä(y)

Yhteistyössä