Mitä te uskotte tapahtuvan kuolemanne jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kolmenkympin kriisi arvatenkin tulossa, kun tämmöisiä mietin, mutta...

En tiedä itsekään uskonko sananmukaisesti jumalaan ja muuhun, mutta uskon kuitenkin. Miksi ihmiset eivät usko vai uskovatko? Uskotko sinä miten kuoleman jälkeiseen elämään?

Kertokaapa ajatuksianne! Mielenkiinnolla niitä lukisin...

Maailma jatkuu, minä en. Ei ole esitetty mitään syytä olettaa, että kuolemanjälkeistä elämää olisi. Aika paradoksaalinen ajatuskin: Kuoleman jälkeinen elämä.

Se tietoisuus vaan sammuu ja muut jatkaa etiäpäin. Tavallaan uskon, tai ehkä haluaisin enemmänkin uskoa, että on jonkinlainen "maailmansielu" johon kaikki tietoisuudet palaavat poistuttuaan maan päältä ja josta ammennetaan uusia kiertoon. Ehkä niin että kaikki saman tietoisuuden kokemukset tallentuvat mutta eivät mihinkään tietoiseen muistiin.. Juu olen pohtinut asiaa, en kuitenkaan päätynyt mihinkään suurempaan lopputulemaan :)

En mää jaksa mitään jatkoja. Kuvittelisin, että se ois ssamanlaista, ku ennen syntymää. Eli ei ole tietoisuutta. En siis tajua, että mua ei ole.

Minnehän se sielu jää hortoilemaan, vai onko sitä sielua? En tiiä, jos seki kuolee ja häviää. Musta ois hienoa kummitella.

[QUOTE="vieras";23390099]En mää jaksa mitään jatkoja. Kuvittelisin, että se ois ssamanlaista, ku ennen syntymää. Eli ei ole tietoisuutta. En siis tajua, että mua ei ole.

Minnehän se sielu jää hortoilemaan, vai onko sitä sielua? En tiiä, jos seki kuolee ja häviää. Musta ois hienoa kummitella.[/QUOTE]

ajatuksena se olisi huvittavaa. pientä jäynää, tavaroiden hävittäminen jne. mutta sitten taas loputonta kävelyä näkymättömänä fyysisesti ja henkisesti.. : /

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23390128:
ajatuksena se olisi huvittavaa. pientä jäynää, tavaroiden hävittäminen jne. mutta sitten taas loputonta kävelyä näkymättömänä fyysisesti ja henkisesti.. : /

Sitte ku ois säikytelly kaikki läskipäät, menis lepäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23390128:

Jos sais valita, tulee välillä kummittelemaan ja sitten menee "nukkumaan" johonkin tiedottomaan limboon. Mutta mitenköhän sitä sitten saa itsensä tulemaan taas kummitteluihin. Menipäs hankalaksi.

Hyvä kysymys, oon miettiny tota viime aikoina paljon itekin. Tai oikeastaan isän kuolemasta lähtien. :) Mut mä uskon kans tohon tiedottomuuteen tosin välillä on kiva kuvitella miten jokin osa siitä hengestä näkee lapsenlapsen kasvavan. :)

[QUOTE="vieras";23390099]En mää jaksa mitään jatkoja. Kuvittelisin, että se ois ssamanlaista, ku ennen syntymää. Eli ei ole tietoisuutta. En siis tajua, että mua ei ole.[/QUOTE]

Mä uskon kans, että se menee näin, että kuoleman jälkeen ei ole mitään. Ei taivasta, helvettiä, unta tai edes pimeää.. vaan ihan vain "ei mitään", kaikki on loppuslut..

Niin. Mistä me sitten tulemme. Mistä meidän lapsemme tulevat? Kumpi syntyi ensin - muna vai kana?

Itse uskon kyllä sieluun. Siis, että tämä kehomme on vain "ajoneuvo". Jos oikein tarkasti mietin missä tämä "sielu" sijaitsee, niin sydämessä tai sitten aivoissa. Ei ainakaan jalassa! =)

Typerää pohdintaa, tiedän... Mutta aivot vain raksuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja yksikkö;23390175:
Hyvä kysymys, oon miettiny tota viime aikoina paljon itekin. Tai oikeastaan isän kuolemasta lähtien. :) Mut mä uskon kans tohon tiedottomuuteen tosin välillä on kiva kuvitella miten jokin osa siitä hengestä näkee lapsenlapsen kasvavan. :)

Miten mikään voi tulla tyhjästä?

Yhteistyössä