Mitä te tekisitte? RV 26, mahakivut ja äitiyspoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottava"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottava"

Vieras
Olen rv 26, supistuksia ollut rv 20 alkaen ja kohdunsuu on pehmentynyt. Neuvolan lääkäri oli sitä mieltä, että ihan normaalisti voin elää, tosin jos kipuja tulee, niin pitää rauhoittua. No, aloin käynnin jälkeen elää normaalisti, joka kostautui todella, sillä nyt maha on todella kipeä ja supistuksia tulee entistä enemmän. Kipu on sellaista outoa aaltomaista, vähän toispuolista särkyä, mutta maha ei sen kivun tullessa kovetu. Levossakaan kipu ei lähtenyt, eli esim kun yöllä heräsin, niin kipu oli edelleen olemassa.
Mietinkin, että kun tuon neuvolan touhu rasittaa, niin voiko sitä ihan vaan lähteä äitiyspolille ja ne ottaa vastaan, vai lähettävätkö ne mut kotiin? Ja käskevät soittaa neuvolaan..

Mä en jotenkin haluaisi mennä turhaa, mutta mistä sitten tietää, että se olisi turhaa?? Olenko vain ylineuroottinen?

Oon noista odottajienkin ketjuista lukenut, että odottajat joutuvat lepoon ja saikulle, mutta en mä vaan.

Suosittelisin että ekaksi soitat sinne äitiyspolille ja kysyt tilanteesta. Todennäköistä on että ne käskee sut ihan tavan terveyskeskuslääkärille joka määrää supistuksiin sairaslomaa. Ja otattavat ne streptokokki jne näytteet, jos ei ole jo otettu.

Äitipoli ei tietääkseni ota vastaan ellei neuvolasta tule lähetettä..Soitto neuvolaan tai sitten päivystysaikana synnärille, ne neuvoo sitten viimestään..

Mulla on itelläni nyt kanssa se tilanne et viikkoja 24+, paikat pehmennyt mut kukaan ei kerro mistään mitään..Ite aattelin sitten vähän rauhottaa koska eilenkin kiusana oli supistuksia ja tänäkin aamuna heräsin siihen että supisti ja maha oli kipeä..

Suosittelen että et "elä normaalisti" vaan rauhotat vähän sitä menemistä ja tekemistä..Ettei vain satu mitään..

polille soittooja kysyä miten toimia. jos tarvii lähetteen ni sen saanee siltä eiliseltä lääkäriltä.
aina sitä kannattaa soittaa ja kysyä, ettei itte pähkäile kotona.

Joo täällä pääkaupunkiseudulla taitaa olla eri meniniki, kun Koivunkävyn kotiseudulla.
Ja Maira joo, se on ärsyttävää, kun ei tiedä pitäskö olla huolissaan vai ei. Mun eka lapsi synty ennenaikaisesti just tästä samasta syystä, mut silti ei lääkäri ollut huolissaan. Ei kuulemma ollut TARPEEKSI ennenaikainen :D hah. Syntyi siis 36+0.

Joo täällä pääkaupunkiseudulla taitaa olla eri meniniki, kun Koivunkävyn kotiseudulla.
Ja Maira joo, se on ärsyttävää, kun ei tiedä pitäskö olla huolissaan vai ei. Mun eka lapsi synty ennenaikaisesti just tästä samasta syystä, mut silti ei lääkäri ollut huolissaan. Ei kuulemma ollut TARPEEKSI ennenaikainen :D hah. Syntyi siis 36+0.

pääkaupunkiseudulla saa mennä 22 viikon jälkeen suoraan synnytysvastaanottoon jos epäilee esim synnytyksen käynnistyneen tai muuten on uhka ennenaikaisesta synnytyksestä. äitiyspoliklinikka on tietty eriasia pääkapunkiseudulla, mutta monessa pienemmässä sairaalassa se on käytännössä sama asia, joten siitä ehkä sekaannus.
mut siis jos soitat sinne synnytysvastaanottoon niin ne luultavasti sanoo että ota panadolia, tuu sitte jossei helpota. eli siis kannattaa soittaa j mennä sitten käymään

Raskausaikana ei oikeastaan voi olla liian varovainen ja odottavia äitejä vartenhan se äippäpoli on :)

Se ei sinänsä kerro mitään, että kohdunsuu on pehmentynyt uudelleensynnyttäjällä. Se kun on tosi yleistä, haitallista olisi jos kohdunkaula olisi lyhentynyt taikka kohdunsuu alkanut avautua.. Itselläkin on pehmeä (rv27), mutta kaulaa on jäljellä kuitenkin useampi sentti, joten kaikki kunnossa.

Mutta kun ap:n esikoinenkin syntyi sen verran ajoissa, niin onhan tuossa kyllä iso riski olemassa. Toivottavasti pienokainen viihtyisi massussa vielä mahdollisimman pitkään! :)

Illalla supparit vaan kiristyi, joten soitin polille ja sain ohjeeksi ottaa kaksi panadolia ja mennä lämpimään suihkuun. Jos tuo ei olisi auttanut, niin olisi pitänyt lähteä näytille. No, supparit kyllä laantuivatkin sitten pikkuhiljaa, mutta olo ei ole kyllä vieläkään kovin hyvä. Ahistaa, jos tää päättäkiin tulla ihan ennen aikojaan. Tai jos mulla onkin joku tulehdus! Argh.

Yhteistyössä