Mitä te teettä jouluaattona kahdestaan miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla

Vieras
Teettäkös te jouluruuat itse kaikki vai ostattakos kaupasta valmiina kaikki?
Mitäs te jouluruuan jälkeen teetä miehen kanssa esim.pelaatta pelejä,katsotta leffaa vai baariin paukuille?
Me taidetaan ostaa kaikki jouluruuat kaupasta ja syödä ne,katsoa telkkua ja mennä nukkuun erilleen.

me tehdään yhdessä aatonaattoyönä karjalanpiirakoita ja paistellaan kinkkua,ovat sitten aattoaamuksi valmiina,illalla kun lapset rauhottuvat unille niin katsellaan telkkaa ja mennään koisimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Mitäs te jouluruuan jälkeen teetä miehen kanssa esim.pelaatta pelejä,katsotta leffaa vai baariin paukuille?
Me taidetaan ostaa kaikki jouluruuat kaupasta ja syödä ne,katsoa telkkua ja mennä nukkuun erilleen.

Höh, miksi erilleen?

Jouluruuat teen itse, mies paistaa kinkun. Syödään hyvin ja nautitaan olosta ja elosta. Ei suunnitella mitään tekemistä etukäteen. Saatetaa käydä hautausmaalla kynttilöitä sytyttämässä tai kävelyllä. Sauna varmaan lämmitetään. Vinkkua ollaan nautiskeltu aiempina vuosina, kuunneltu musiikkia ja höpötelty kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Nyt jää vinkut ja pikku höppänät ainakin minulta kun raskaana olen, mies saa kyllä juoda vähän jos maistuu..

Yhdessä tehdään ruokia. Kaikki muu tehdään yhdessä koko perheen kanssa. Illalla kun lapset on lopulta nukkumassa, rötkötetään raatoina sohvalla ja juodaan väkevämpää glögiä.

Mä vietän yksin kämpillä ilman rahaa,kun kaikki menee veronpalautusten maksuun isot mätkyt tuli.Jouluruokana ale laarista maksalaatikkoa ja makaroonia :(
Sama kun päättäs päivänsä jouluna :( :(

Me ollaan vielä ensi joulu kaksin. Eiköhän me aikalailla valmiina osteta ne jouluruoat, mitä haluamme syödä. Käymme miehen porukoilla, vietämme mukavaa aikaa. Ei mitään ihmeellistä tekemistä.

Me lähdetään miehen kanssa rukalle mökille joka on vuokrattu vain meille,sitten siellä syödään jouluruokaa,hiihdellään,paistellaan tulen ääressä makkaraa tai jotain,yöllä harrastaa läheisyyttä..<3

Me taas askarrellaan jotain lasten kanssa koristeita,leivotaan pipareita,tietysti tonttulakit päässä koko illan ja sitten miehen kanssa takkatulen ääressä glögiä juoden :)

mun lapset menevät isälleen jouluksi, joten olemme keskenään mieheni kanssa :heart:
ostamme sapuskat kaupasta valmiiksi..mä en varmana ala sellasia ähertämään :D

illalla sitten naukkailemme terästettyä glögiä ja luultavasti kutsumme kavereita seuraamme :)

rauhallinen joulu siis tulossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja milla:

Me tehdään suurin osa ruuista itse, paistetaan kinkku, tehdään salaatteja ja graavikalaa, leivonnaiset jne. Meillä kun on lapsia, niin kahdenkeskiset ajat menee sitten todennäköisesti aatonaattona kinkunpaistoon ja lahjojen paketointiin ja sitten aattoyönä varmaanki juodaan glögiä, puhellaan pehmeitä, katsotaan leffaa tai pelataan jotain uutta peliä tai luetaan, ja todennäköisesti rakastellaan.

Yhteistyössä