Mitä te oikein pakkaatte sairaalakassiin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukka

Vieras
Mulla on viikko laskettuun aikaan ja mietin, että pitäisköhän pikkuhiljaa laittaa kassi valmiiksi :) Mutta mitä ihmettä sinne tarvii. Tietty noi kosmetiikka-aineet, mutta sairaalassahan ei olla omissa vaatteissa ja samoilla voi kotiutua millä meneekin. Mitä te olette ottaneet mukaan ?

lapselle vaatteet ja itelle myös vaihtovaatteet (koskaanhan ei voi tietää esim:kastuuko housut) hiusharja, hammasharja. käteistä myös!!! en ainakaan löytänyt yhestä sairaalasta nosto automaattia..

pakkasin kaiken. Ainoat mitä tarvitsin oli imetysliivit, liivinsuojat ja pesuaineet sekä kännykän latureineen ja kameran niin ja neuvolakortin. Vauvan tavaroita en tosiaan pakannut koko ajaksi mukaan, vaan mies toi tullessaan. Ens kerralla olen viisaampi, enkä ole muuttamassa sinne:)

Mä otin molemmilla kerroilla omia vaatteita,saa olla omissa jos haluaa.Mä vihaan niitä valeenpunasia takkeja...!Tai sinisiä,anyway.Ei ne vaatteet oo kyl siel päällimmäisenä mielessä,varsinki jos kotiutetaan nopeesti.Mutta otan nyt myös kolmannella reissulla :D Ja tietty omat hygieniatavarat,lukemista,vauvalle kotiinpaluuvaatteet,ite otan jotai pikkumeikkii ku tulee ihmiset ehkä valokuvaa niin ei näytä ihan niiiin pöhnäseltä kun esikoisen kuvissa ;) Saa kutsua turhamaiseksi,ei haittaa,olin niin kamalan kuolleen näkönen niissä ekoissa kuvissa etten tunnista itteeni!Ja sit otan pikkusen jotain suklaata tms....saa lukea ja mussuttaa kun vauva nukkuu.Mutta oletuksena että asiat menee hyvin,tietysti voi olla ettei kerkiä/malta/pysty tavaroita edes kamalasti kaipailemaankaan.Ja saa ne perästäkin tuotua sinne:)

kameran, rahat, omat vaatteet (alusvaatteet lähinnä) vauvan vaatteet... asutaan 5 kmn päässä sairaalasta, joten tällä asialla en ole stressannut, mies tuo mitä tarvitaan.

Imetysliivit!!!!! Ja liivinsuojia. Kannattaa ottaa myös rinnanpäihin voidetta, koska ekat imetykset tekee kipeää ja muutama oma yöside, mihin voi sitten vaihtaa ne sairaalan isot vaipat kun vuoto alkaa vähentyä parin päivän kuluttua. Ota myös omia alushousuja varalle.

Alkuperäinen kirjoittaja nämä ehdottomasti:
Imetysliivit!!!!! Ja liivinsuojia. Kannattaa ottaa myös rinnanpäihin voidetta, koska ekat imetykset tekee kipeää ja muutama oma yöside, mihin voi sitten vaihtaa ne sairaalan isot vaipat kun vuoto alkaa vähentyä parin päivän kuluttua. Ota myös omia alushousuja varalle.

Sairaalasta saa voidetta rinnanpäihin ym. vaivoihin vaikk peräpukamiin.Ja ainakin taysissa oli pieniäkin siteitä.

Mä pakkasin päivää ennen lähtöä ja vielä lähtiessä viimeset tarpeelliset. laturi oli ainut tarpeellinen, senkin ois mies voinu tuoda tullessaan seuraavana päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja nämä ehdottomasti:

Sairaalasta saa voidetta rinnanpäihin ym. vaivoihin vaikk peräpukamiin.Ja ainakin taysissa oli pieniäkin siteitä.

Näin juuri. Ja omat alkkarit voi olla epämukavat päällä kun an alapää räjähtänyt. Ne verkkohousut on NIIN mukavat ja muodikkaat :D . Eikä ole kiva omia verisiä kalsareita säilytellä/peseskellä siellä. Talon "verkkarit" vaan roskiin ja uudet tilalle, jos likaantuu.

joka voi tuoda puuttuvat tarpeet....itselläni oli mukana omat hyg.tarvikkeet, ja mies toi tarpeen mukaan lisää...vauvan kotiinlähtövaatteet olin pakannut valmiiksi turvakaukaloon, jonka mies siis toi kotiinlähtöpäivänä.

mut ne sairaalan siteet pysyy huonosti alkkareissa, on niin isoja ja leveitä. että ainakin kannattaa ottaa pari omaa sidettä esim kotimatkalle. mun mielestä tosi hyvä sidemerkki on vuokkoset yöside, niitä meinaan taas ostaa :)

ja se maidon valuminen on hurjaa ku lähtee käyntiin,liivinsuojia menee...

Kun odotin esikoista niin pakkasin mukaani
puhtaat alusvaatteet,
kannettavan cd-soittimen ( sen sellaisen kuulokkeilla käytettävän n. cd-levyn kokoisen, ei mitään mankkaa :D ),
muutaman levyn,
liivinsuojia,
yösiteitä ( kotiin lähtöä varten ),
hiusharjan,
hiusnauhoja,
vauvan kotiutumis vaatteet ja tutin ( oli hyödytän, ei käyttänyt tuttia koskaan ),
Shampoon+suihkusaippuan,
Deodorantin

En muista pakkasinko muuta.

Kuopuksen synnytykseen pakkasin mukaan muuten samat levyt ja soittimen jätin pois ( en tarvinut niitä ekallakaan kerralla ) ja mukana oli myös imetysliivit ja karkkia+pieni lahja esikoiselle :)

Nyt kun kolmatta lähden synnyttämään niin taas samat tavarat löytävät varmasti tiensä kassiin ja sen lisäksi paketit kahdelle aiemmalle lapselle :)

VESIPULLO! Nestettä tarvitsee juoda paljon, on kiva kun voi hörppiä vesipullosta juomaa. Itsellä oli nimittäin hankaluuksia nousta istumaan kokoajan ja kurkotella mehukannua ja vielä kaataa se mehu siihen lasiin...

Yhteistyössä