Mitä te muut mutsit teette noin puolivuotiaiden kanssa päivät?

vadelma ballerina

Aktiivinen jäsen
17.05.2009
1 404
0
36
Käyttekö ulkona joka päivä? Kyläilette? Käyttekö jossain kerhoissa? Uimassa? Leikittekö?

Mun mielestä nää päivät ton kuuskuisen kanssa on NIIIN pitkäveteisiä |O Äsken oltiin lähössä ulos, mutta vauva nukahtikin sisälle vaunuihin niin en sit jaksanu lähtee. Sit ku vauva herää, ni ehkä syödään ja vaihetaan vaippa ja pötkötellään lattialla lelujen kanssa. Ihan niinku joka ikinen päivä.

Ja älkää nyt käsittäkö väärin, rakastan tuota vauvaa ja pääosin nautin tästä äitiyslomasta mutta välillä tuntuu niin puurolta tää kotona olo :(

Nauttisit nyt, yhden noin pienen kanssa voit tehdä mitä vaan. Menee mukana kaupoissa, kirjastossa, kahvilassa.. Ei liiku, protestoi. Vai puuttuuko sulta äitiseura.

Niin oisinhan mä voinu sinne lenkille lähtee, mutta alkaa kyllästyttää nuo samat maisemat joka päivä tarpoo. Ja yksin on niin saatanan tylsä kävellä.
Eikä oo kyllä mitään äitiseuraakaan, en mä tunne ketään mammoja tältä seudulta. Ja kaikki kaverit on töissä.
Ja mä oon valituskuopassa, kaikki vituttaa ja sit pitää valittaa ja sit ku valittaa rupee vituttaa vielä enemmän :headwall:

Ennenkun huomaatkaan niin vauva on kasvanut isoksi, eli vaihe on hyvinkin pian ohimenevä. Mä oon tosi joustava äiti ja meillä tehdään kaikkea ihan normaalisti ja vauva hoituu siinä sivussa. Mutta vauva onkin tottunut nukkumaan päikkäritkin manducassa, eli ei vaadi mitään kovin erityisiä järjestelyjä esim. päikkäreiden ajaksi.

Aamut menee leikkien ja sitten lähetään noin 7kilsan lenkille jolloin vaavi nukkuu.. Pari kertaa viikossa meen aamulla pariks tuntii uimaan kun lapsenlikka tulee hoivaa pientä. Muuten en jaksais. Sit käyn kaupungilla ja milloin missäkin.. Kotona en jaksa olla.. Tylsää se ois olla päiväst toiseen vaan sisällä.. Mun kavereilla ei ole lapsia joten meen yksin vaavin kanssa tai kaverit ketkä on välil viikolla vapaalla nään niitä =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai sisälle vauvuihin nukahtaminen estä ulkoilua varsinkaan kesällä kun ei tarvi edes pukea päälle!

Eiei, siis vauva oli jo puettuna ja vaunuissa että lähetään ulos. Ja se nukahti sillä aikaa kun mä puin ulkoiluvaatteet. Ja sit mä en enää viittiny lähtee, ku ei ollu pakko, ku vauva kerkes jo nukahtaa.

Juu ymmärrän mistä puhut. Onneksi tuo aika menee ohi, kohta vauvasi on jopa vaikeasti tavoitettavissa. On kuitenkin tärkeää, että seurustelet ja leikit hänen kanssaan. Puolivuotiaan aivot jonkun mukaan on jo täysin kehittyneet. Taidot vaan vielä hakusessa. Mä muistan kyllä itsekin yhden ajanjakson elämässä, kun kuopus oli tuon ikäinen (isommat meni jo omia menojaan). Oli vielä sellainen tilanne, että mies oli käytännössä kaiket päivät ja illat lähes pois. Ainoa mikä mua piristi(jos ei seuraa saanut ) oli kävellä ulkona. Melkein naurattaa kun pimeissä illoissa katselin ihmisten ikkunoista sisään, että miten he ovat sisustaneet. :D Boring boring. Joskus seikkailin mm. merenrannalle, vaikka satoi. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Niin oisinhan mä voinu sinne lenkille lähtee, mutta alkaa kyllästyttää nuo samat maisemat joka päivä tarpoo. Ja yksin on niin saatanan tylsä kävellä.
Eikä oo kyllä mitään äitiseuraakaan, en mä tunne ketään mammoja tältä seudulta. Ja kaikki kaverit on töissä.
Ja mä oon valituskuopassa, kaikki vituttaa ja sit pitää valittaa ja sit ku valittaa rupee vituttaa vielä enemmän :headwall:

Jos samat maisemat kyllästyttää, mene lenkki toisinpäin, on kuin olisit eri maisemissa.

Muistan kuinka esikoisen kanssa kävi aika välillä pitkäksi. mutta onneksi toisen kanssa se aika sujuu jo paljon kivemmin!! tässä mielessä sanoisin että kahden kanssa ollut helpompaa :)

Yhteistyössä