Mitä te maksaisitte palkaks?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmm

Vieras
Eli miehen sisko on tulossa meille heinakuun ajaksi hoitamaan lasta 8h päivä, koska itse joudun leikkaukseen ja kepeillä kävelen pari kk:tta. En siis yksin pärjää kotona 7kk:ta vanhan lapsen kanssa. Miehen sisko on ollut pitkään työttömänä, joten emme kehtaa häntä pyytää ilman korvausta meille kodinhoitajaksi. Hän siis käytännössä tekee kaiken; hoitaa lapsen, siivoaa, tekee ruokaa yms. Nyt sitten mietin, että mikä olisi hyvä korvaus?

Alkuperäinen kirjoittaja Hoodrat:
Sehän saa työttömyyskorvausta? miks ei tulis ns. "muuten vaan" auttamaan.

Saako udella mikä leikkaus?

No jos joku tulee mun kotiin hoitamaan lähes tulkoon kaiken, en mitenkään kehtais olla maksamatta mitään. Maksu oman rahatilanteen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoodrat:
Sehän saa työttömyyskorvausta? miks ei tulis ns. "muuten vaan" auttamaan.

Saako udella mikä leikkaus?

En kyllä kehtais pyytää ilmaseks tänne kodinhoitajaks. Ja työttömyyskorvaus onkin kauheen runsas raha, mikäli miehensä tulojen puolesta sitä edes saa.

Ja jalkaleikkaukseen menen. Polvea korjaillaan toiv. paremmaksi. Meillä ei lapsi vielä liiku enkä jalalle saa painoa varata, joten millä tota pikkumiestä kanniskelen kotona saati ulkoilen sen kanssa päivittäin? Ja en mä tiedä mitä mä ite teen. Autan jos voin, neuvon tarvittaessa, mutta pääosin varmaan koitan parannella jalkaani.

No ei kai tarvitse siivota kuitenkaan. eiköhän se siivoaminen ja lapsenhoito suju mieheltä ja sinulta iltaisin, vaikka sinulla kepit olisikin. Ja varmaan pystyt ruokaakin laittamaan. Sen ymmärrän, että elämäsi helpottaa, jos on joku joka auttaa lapsen kanssa, mutta älä käytä avuntarjoajaa kotiapulaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No ei kai tarvitse siivota kuitenkaan. eiköhän se siivoaminen ja lapsenhoito suju mieheltä ja sinulta iltaisin, vaikka sinulla kepit olisikin. Ja varmaan pystyt ruokaakin laittamaan. Sen ymmärrän, että elämäsi helpottaa, jos on joku joka auttaa lapsen kanssa, mutta älä käytä avuntarjoajaa kotiapulaisena.

Lääkäri ainakin varoitteli, että juuri mitään en saa/voi tehdä alku viikkona. Ja kyllähän päivän aikana kaikke pientä siivottavaa tulee. En tarkoittanut koko asunnon siivousta ja lattioiden luuttuamista ja ikkunoiden pesua. :D Ja ruokaa tietty teen, jos sen verran seisoon pystyn, mutta sekään ei välttämättä alkuun onnistu.

Älkää nyt morkatko, jos toinen ottaa töihin työttömän kälynsä. Saa apua ottaa ja pyytää, varsinkin jos vielä maksaa siitä.
Eli kai se riippuu monesta asiasta, mutta kai minimi olisi se 500...
Hienoa että sulla on tuohon mahdollisuus. Käytä vaan se hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ulla:
Älkää nyt morkatko, jos toinen ottaa töihin työttömän kälynsä. Saa apua ottaa ja pyytää, varsinkin jos vielä maksaa siitä.
Eli kai se riippuu monesta asiasta, mutta kai minimi olisi se 500...
Hienoa että sulla on tuohon mahdollisuus. Käytä vaan se hyväksi.

Jep. En kans ymmärrä, että miks pitäis itse pärjätä, jos sisko on suostunut jo auttamaan. Hän antaa mulle apua ja mä haluan korvata hänelle sen avun. Ja täältä kyselin vaan mielipiteitä, että mikä olis se sopiva korvaus.

Yhteistyössä