Mitä te ajattelette raiskauksista ja pahuuksista mitä tapahtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiivi"

Vieras
Maailmalla.. Ja Suomessakin. Mitä te ajattelette niistä?

Miten joku voi tehdä sellaista, millainen ihminen täytyy olla että pystyy kiduttamaan, raiskaamaan, tappamaan.. Pitää toista ihmistä eii minään ja häpäistä.
En ymmärrä.. En saa välillä nukutuksi öisin kun mietin pahaa maailmaa.
Ja varsinkin siitä että on maita joissa saa näköjään oman lapsen raiskata ja tappaa ilman tuomiota. Aivan järkyttävää..

Mulla on tunne etten saisi nauttia omasta elämästä kun maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa. Sanokaa mulle että hyvää on enemmän?

Ainakaan emme täällä ole vastuussa kenenkään toisten pahoista tekosista.
Maailmassa on paljon sairautta, ei normaali terve ihminen toimi väkivaltaisesti toisia kohtaan.

Mielestäni hyvyys maailmassa lisääntyy vaan nauttimalla itse hyvästä elämästä ja olemalla siitä kiitollinen. Ei kaikkia maailman murheita kannata kantaa...
Varsinkaan pallon toisella puolen tapahtuvia. Omasta lähipiiristä kaikkien pitäisi pitää huolta.

Koitan olla ajattelematta niitä mahdollisimman vähän. En mielelläni lue edes uutisia kamaluuksista.
Eikä tämä johdu siitä, ettenkö välittäisi, mutta kun niistä oma olo tulee niin tukalaksi että oikein pahaa tekee.

eihän niistä tietysti hyvää voi ajatella, mut koska nyt ne tapaukset on ylittäneet uutiskynnyksen, on ehkä jotain toivoa että niihin aletaan puuttumaan jollain keinoin (tarkoitan et edes syylliset etsitään ja niitä rangaistaan, noissa ulkomaisissa tapauksissa )

En usko, että hyvää on enemmän kuin pahaa tai toisinkaan päin. Ei maailmassa ole mitään voimia, jotka ohjailevat suuntaan tai toiseen. Asioita vain tapahtuu ja meidän reaktiomme niihin antaa niille merkityksen (= hyvä tai paha). Pyrin itse täyttämään omat velvollisuuteni ja elämään moraalini mukaan hyvänä ihmisenä, käsittäen, että oma "hyväni" voi olla toisen silmissä paha.

• Tykkää
Reactions: Data
En usko, että hyvää on enemmän kuin pahaa tai toisinkaan päin. Ei maailmassa ole mitään voimia, jotka ohjailevat suuntaan tai toiseen. Asioita vain tapahtuu ja meidän reaktiomme niihin antaa niille merkityksen (= hyvä tai paha). Pyrin itse täyttämään omat velvollisuuteni ja elämään moraalini mukaan hyvänä ihmisenä, käsittäen, että oma "hyväni" voi olla toisen silmissä paha.

mä olen kans aina ajatellut et hyvän ja pahan suhde maalimassa on 50/50 ja näin tulee aina olemaankin.Mut jos näin tosiasiassa on, niin silloin hyvä synnyttää pahaa ja paha hyvää.
esim hyvänä asiana pidetty maahanmuutto synnyttää täällä pahana asiana maahanmuuttajien rikokset, mut se taas synnyttää hyvänä asiana sen, et täällä ne rikolliset tuomitaan jotka siellä omassa maassaan pääsisivät kuin koira veräjästä samoista tuomioista.

[QUOTE="vieras";28008677]Vastaus löytyy Raamatusta, eletään lopun aikoja.[/QUOTE]

=D eiköhän me sit olla eletty lopun aikoja jo niin kauan kuin ihmisiä on ollut olemassa, vai oikeastikko luulet et ne pahat asiat joita nykyään tapahtuu on "vasta keksittyjä"

missä olet ollut historian tunneilla?

Fear-is-the-path-to-the-dark-side.-Fear-leads-to-anger.-Anger-leads-to-hate.-Hate-leads-to-suffering-Yoda.jpg

Ei tosin ole ainoa syy. On lisäksi itsekkäitä tai sairaita ihmisiä, joiden tekemät pahuudet sitten ruokkivat muiden pahuutta.

No sen pahan kanssa pitää oppia elämään. Ei se mihinkään katoa eikä sille mitään voi. Sitä vain pitää yrittää elää omaa elämäänsä itselleen sopivalla tavalla ja kyettävä suodattamaan osa maailmasta itsensä ulkopuolelle.

• Tykkää
Reactions: astrolabe ja Data

Yhteistyössä