Mitä te äidit syötte päivisin kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja namnam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

namnam

Vieras
Mitä te syötte lounaaksi? Kauheen vaikeeta kun tottunut työpaikan lounaaseen niin keksiä syötävää, eineksiä en viittisi ja kokkailu yhdelle hengelle - ei järkeä! Illalla tehdään ruokaa, mutta syödään sitä mielummin päivälliseksi seuraavana iltana jos jää - en viiti syödä samaa ruokaa monta vuorokautta lounaaksi ja päivälliseksi...

Sitä samaa kun lapsetkin.
Eli edellisen päivän jämät :p

Ja samoin mä toimin sillonkin, kun nuo ei vielä syöneet samaa ruokaa meidän kanssa.
Tein päivällistä aina sen verran, että sitä riitti seuraavalle päivälle lounaaksi.

Vaikka ruuanlaitosta tykkäänkin, harvoin ehdin tehdä kahta lämmintä ruokaa päivässä.

Häh?

No tota. Ihan tavallista ruokaa. Jos et viitsi kokkailla yhdelle hengelle, niin se on sun ongelmasi. Minä olen aina viitsinyt, koska hyvä ja terveellinen ruoka on aika iso juttu ihmisen elämässä.

Ei kai tuohon ongelmaan ole mitään ratkaisua, jos et aio kokata, etkä halua syödä eineksiä. Ole nälässä sitten.

Mulla on kevennyskausi meneillään niin sosekeittoja. Pari päivää putkeen samaa, joukkoon raejuustoa, fetaa tai kanakuutioita (paistettuja). Lounaaksi ja päivälliseksi yleensä samaa syön. Ja ruisleipää.

Mies on työkomennuksella niin saan itse päättää ruoista, hän ei välttämättä tuohon keittokuuriin suostuisi. Lapsille sit jotain muuta laitan.

Kun olin vauvan kanssa kotona, söin usein purkkikeittoja. Jos siis ei ollut edellisen päivän ruuan jämiä. Esim. Knorrin sosekeitot tetrassa ovat ihan hyviä vaihtoehtoja. Harvoin jaksoin tehdä yhdelle esim. pastaruokaa. Joskus tein munakkaita.

joo lapsi vasta maistelee kiinteitä...mut tosiaan kokataan kyllä illaksi mutta että kaksi lämmintä kokkausta päivässä APUA! Sitten kun lapsi syö karkeaa niin sitten voin itsekin syödä...mutta en kyl pysty syömään pari päivää lounaaksi JA päivälliseksi samaa. Me syödään miehen kanssa aina illalla kaksi päivää samaa ruokaa...mut tää mun lounas on kauhee ongelma. Välillä oon vaan syömättä ja se ei hyvää tiedä...ikävä niitä hyviä työpaikkalounaita

leipää en jaksaisi puputtaa, aina vaan leipää leipää aamiaiseksi iltapalaksi leipää...blaaah...ja mä kun vielä inhoon ruuan laittoa mutta lapsen takia on kohta ryhdistäydyttävä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo lapsi vasta maistelee kiinteitä...mut tosiaan kokataan kyllä illaksi mutta että kaksi lämmintä kokkausta päivässä APUA! Sitten kun lapsi syö karkeaa niin sitten voin itsekin syödä...mutta en kyl pysty syömään pari päivää lounaaksi JA päivälliseksi samaa. Me syödään miehen kanssa aina illalla kaksi päivää samaa ruokaa...mut tää mun lounas on kauhee ongelma. Välillä oon vaan syömättä ja se ei hyvää tiedä...ikävä niitä hyviä työpaikkalounaita

Eihän siitä tule kuin yksi kokkaus per päivä. Teette illaksi itsellenne ruokaa, ja lämmität ne jämät seuraavana päivä itsellesi lounaaksi. Mistä sen kaksi tempaisit?

leipää en jaksaisi puputtaa, aina vaan leipää leipää aamiaiseksi iltapalaksi leipää...blaaah...ja mä kun vielä inhoon ruuan laittoa mutta lapsen takia on kohta ryhdistäydyttävä...

Kokeile sosekeittoja, niitä saa tosi helpolla tehtyä ja vaikka sitten vaan yhden annoksen. Kesäkurpitsaa tai parsakaalia tai tomaattia.

me siis syödää päivälliseksi samaa ruokaa kaksi päivää, eli jos syön vaikka tänä iltana päivälliseksi spagettia niin huomenna lounaaksi spagettia ja vielä illalla spagettia...sitä tarkoitin.. että mun lounas JA päivällinen olis kaksi päivää tai parhaimmassa tapauksessa kolme päivää samaa niin se ei oikein enää nappaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Häh?

No tota. Ihan tavallista ruokaa. Jos et viitsi kokkailla yhdelle hengelle, niin se on sun ongelmasi. Minä olen aina viitsinyt, koska hyvä ja terveellinen ruoka on aika iso juttu ihmisen elämässä.

Ei kai tuohon ongelmaan ole mitään ratkaisua, jos et aio kokata, etkä halua syödä eineksiä. Ole nälässä sitten.

Kiva vastaus.
Ja osuva nimimerkki!

Tavallisesti syön päivällä kaksivuotiaan kanssa tähteitä, ja illaksi laitetaan koko porukalle yhteinen ruoka.
Tänään tosin kuorittiin yhdessä perunaa ja porkkanaa ja keitettiin ne. Ja kaveriksi eiliseltä possukastiketta, HMP:tä ja salaattiakin sattui olemaan valmiina.

..niin ja äiti naposteli neljä palaa joulusuklaata kun 2v:n silmä vältti.. :snotty:

nipo: joo jos haluaa käyttää kaiken ajan ruuan laittoon niin siitä vaan. Mä en esimerkiksi halua käyttää. On muutakin tekemistä päivisin kun lapsi nukkuu kun kokkailla yhdelle hengelle pasta karbonaaria :-)

me siis syödää päivälliseksi samaa ruokaa kaksi päivää, eli jos syön vaikka tänä iltana päivälliseksi spagettia niin huomenna lounaaksi spagettia ja vielä illalla spagettia...sitä tarkoitin.. että mun lounas JA päivällinen olis kaksi päivää tai parhaimmassa tapauksessa kolme päivää samaa niin se ei oikein enää nappaa.

NO ette sitten enää syö päivälliseksi samaa kahta päivää. Vai onko sun miehelles sitten ongelma jos saa eri ruokaa joka päivällisellä?

Mulla on lounasaikaan yleensä aamiainen. En ikinä saa aamiaista alas joten sitte lounasaikaan syön leipää, jugurttia ja kahvia. En oo vuosikausiin harrastanu kahta lämmintä ateriaa ja syönkin sen yhden ruoan sitten illemmalla koko perheen kesken.

me tehdään niin iso laari ruokaa aina et siitä kyl riittää vaikka kolmelle päivälle, yksi kahden hengen päivällinen plus yhden hengen lounas niin takuu varmasti ruokaa jää vielä. Mut kai täs pitää sit itse pähkäillä tai alkaa tosiaan laatii ruokalistaa ja tekee sitä ruokaa joka päivä...

No höh. Muutatte vähän omia rutiinejanne, eli alatte tehdä ruokaa kerran päivässä sen sijaan että tekisitte sitä vain joka toinen päivä. Ja vinkki: kun lapsi kasvaa, niin sitten sitä ruokaa saa laittaa lähes jatkuvalla syötöllä. Nyt voisi alkaa jo harjoitella, ja tihentää noita kokkausvälejä.

Tai mikset tekisi joka toinen päivä itsellesi lounasruokaa, jota syöt kahtena päivänä peräkkäin lounaaksi? Sekin helpottaisi vähän.

Keitot on ainakin helppo tehdä pakasteista yms. Ei vie paljoa aikaa.

mä syön edellisen päivän jämiä. jos niitä ei ole niin sitten syön lounaaksi leipää, jugurttia ym mitä kiinni saan.. :D ei kai se nyt ole niin iso juttu jos tekisit kerran päivässä lämpimän ruuan? eli teet tänä iltana ruokaa, syöt siitä jämät huomenna lounaaksi ja teet taas huomen illalla uuden ruuan?

Uusimmat

Yhteistyössä