Mitä tästä "ystävästä" pitäisi ajatella? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
Minulla on ystävä joka ottaa puheeksi aina uusia suunnitelmia mitä tehdään ja minä niistä innostun. Sitten hän tekee kaiken jonkun muun kanssa. Esimerkkinä puhui kauan miten alkaa käymään salilla ja pyysi minua mukaan, mutta sitten alkoi siellä käymään toisen ystävän kanssa ilmoittamatta. Alle pari viikkoa sitten soitti ja kysyi lähdetäänkö reissuun heidän perhe ja meidä perhe yhdessä. Katseltiin valmiina majoitukset ym. ja nyt näen naamakirjassa että on lähtenyt toisen ystävän kanssa sinne. Joka kerta petyn ja suoraan sanottuna vittuunnun ja kun kysyn asiasta suoraan on aina sama vastaus "minä luulin ettette te lähde niin päätin sitten mennä toisen kanssa/ minä luulin ettei sinua kiinnosta niin päätin sitten...." Harvoin mikään hänen suusta tullut asia käy toteen, koska suunnitelmat tulee toteen muiden kanssa. Miksi lie minua niillä sitten edes vaivaa jos ei seura kiinnosta... Olenko turhaan vihainen asiasta?

No mitä sitten vastaat kun se ehdottaa jotain tekemistä?? Sanotko että "Joo, ehdottomasti lähden mukaan. Koska lähdetään?" vai sanotko "No joo, olishan se ihan kiva. Mennään vaan joskus."

Et ole turhaan vihainen.

Onko tällä ystävälläsi paljon ystäviä? Ehkä hän suunnittelee yhtälailla monenkin ihmisen kanssa ja sitten suunnitelmat toteutuu sen kanssa jonka kanssa aikataulut ja muut mätsää hyvin ja joka on itse aktiivinen asiassa. Tökeröä käytöstä. Hänen vastauksestaan sinulle voit kuitenkin päätellä edes jotain eli ystäväsi uskoo ettei sinua kiinnostanutkaan suunniteltu juttu ja päätti toteuttaa sen jonkun toisen kanssa.

No mitä sitten vastaat kun se ehdottaa jotain tekemistä?? Sanotko että "Joo, ehdottomasti lähden mukaan. Koska lähdetään?" vai sanotko "No joo, olishan se ihan kiva. Mennään vaan joskus."

En mie nyt sanoin osaa sanoa mitä sanon mutta tästäkin oli ns. Lyöty päivä lukkoon koska mennään. Kyllä mie pidän häneen yhteyttä ja yhdessä suunnitellaan niinkuin tätäkin. Juuri mietin tuotakin että kuinkahan monen kanssa hän tekee samat suunnitelmat kerralla.

En mie nyt sanoin osaa sanoa mitä sanon mutta tästäkin oli ns. Lyöty päivä lukkoon koska mennään. Kyllä mie pidän häneen yhteyttä ja yhdessä suunnitellaan niinkuin tätäkin. Juuri mietin tuotakin että kuinkahan monen kanssa hän tekee samat suunnitelmat kerralla.
Aha. No sitten on kyllä tosi tökeröä. En kyllä jaksaisi tollasen kanssa enää olla tekemisissä ollenkaan. Tai jos olisin ja jos se joskus ehdottaisi jotain, vastaisin aina että ei oikein nappaa. Näköjään turha edes suunnitella tommosen kans mitään.

Lähinnä tuleemiel een, ettei saa sulta selvää vastausta lähtöö. Jos olette sopineet että sinäpäivänä ja siihen aikaan lähdetään ja minne.niinon törkeetä ystävältä. Mutta jos oot jättäny tepäilyn varaa tyyliin, että olishans3 kiva, tai katotaan, niinsitten ymmärrän tuota yztävää

Jos kaverisi ideoi, niin oletko sinä se, joka sitten organisoi ja vie idean käytäntöön?

Kaverisi käytös on hyväksikäyttäjän ja kateellisen ihmisen käytöstä. Kateus saa hänet pyytämään jonkun toisen mukaan, koska niin hän voi esiintyä ideanikkarina, toteuttajana ja myös saada valtaa tai arvonantoa muiden silmissä.

Jos vastauksessani on yhtään oikeaa ajatusta kaverisi käytökselle, niin koeta seuraavan kerran ettet menekään enää hänen ideaansa mukaan. Kysele, että miten hän ideansa aikoo toteuttaa ja missä jne. Vaikka olisit kuinka innoissasi, niin pure vaikka kieleesi. Voin luvata , että sen jälkeen kaverisi käytös muuttua sinua kohtaan. .