Mitä tässä pitäisi tehdä? LS-ilmoitus? Vai antaa vaan olla ja huolehtia itsekseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sukulainen huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluaisin ap:ltä vastauksen miksi hän ottaisi yhteyttä lastensuojeluun?Etkö oikeasti ymmärrä milloin sine kuuluu ottaa yhteyttä ja etkö ymmärrä etteivät he pysty hoitamaan todella akuutteja aua tarvitseviakaan tapauksia?

kai ne ajat muuttuu ja ihmiset sen mukana, olen -88 syntynyt ja 7 vuotiaana hoidin itteni raitiovaunulla ihan yksin kouluun(noin 3km matka) aamupalat iltapalat ja läksyt yksin, minun äitni oli yh tämä sujui ihan ok.

Kyseessä sukulaisperhe. Heillä 3 lasta; 10v, 11v ja 13v.

Isä tehnyt "iät ja ajat" vuorotyötä. Äiti oli kauan päivätöissä, mutta jäi sitten reilu vuosi sitten työttömäksi. Nyt sitten keväällä aloitti uudessa työssä.

Kyläiltiin heillä eilen ja sain vasta nyt kuulla, että äitinkin työ on täysin vuorotyötä ja pahimmillaan lapset ovat klo 22 asti illalla keskenään!! Olin ihan ällikällä lyöty, ei tulis itsellä mieleenkään jättää tuon ikäisiä yksin illaksi.

Yövuorojakin on, mutta ne kuulemma saavat järjestettyä ainakin tämän vuoden loppuun asti niin, ettei tule yhtä aikaa. Se se vielä puuttuiskin, että jättäisivät yöksikin yksin lapset.

Mietin tässä nyt oikeasti, MITÄ voin tehdä. Asutaan niin kaukana, etten voi itse hoitaa lapsia kun vanhemmat on iltavuorossa. Yritin puhua perheen äidille, mutta sanoi vaan, että aina ei voi töitään valita ja että hyvin on lapset pärjänneet. Mutta entäpä sitten, jos jotain sattuu??

En oikeasti millään haluais tehdä LS-ilmoitusta. Mutta onko mulla vaihtoehtoja?

voi haloo tuo ei oo ls-asia. Älkää ny kuormittaki lastensuojelua tuollasilla. Suomessa ei oo mitään lainsäädäntöä tuohon asiaan liittyen vaan tuon ikästen oletetaan pärjäävän. Valitettavasti kun muksu menee ekalle niin mitään hoitopalveluita ei enää tarjota. Ja todellakin töitä tai työvuoroja ei voi aina valita. Suomi on rakennettu niin.valitettavasti.

Siis miten helkkarissa se lastensuojelu tuossa auttais?

Mikä on se ongelma? Pelkääkö nämä kyseiset lapset, eikö ne pärjää keskenään? Ap, kerro nyt ihan tämän nimenomaisen perheen osalta, että mitä ongelmia heillä on näiden työvuorojen takia, ja mikä sun mielestäsi olisi se ratkaisu, minkä lastensuojelu voisi tuosta tehdä?

Yhteistyössä