Mitä tarkottaa tos ihanas uudes Happoradion laulus tuo Che Guevara?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedonjanoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puhuttaapa näköjään paljon justiinsa tää aihe! Mahtaaks Happoradiolla olla täällä piilomainontaa ;) Ainaki kolmatta kertaa joku kysyy just samaa asiaa. En tarkota, ettei sais kysyä, mut jännä et yks kohta biisissä kiinnostaa noin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:
Trkoittaskohan tuo kenties Che Guavaran kuvalla koristettua paitaa, joita aina näkee... Tuo che oli sellainen vastarinta setä, argentiinalainen.

Jep. Aikoinaan tämäkin renkutus oli muodissa:

http://www.youtube.com/watch?v=-mOjijV4jA0&feature=related

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Tarkoitettaisikohan tassa niinkuin vertauskuvallisesti eli `pukeutua` Che n aatteeseen...

Voidaan toki tarkoittaa, mutta mikä se Che'n aate sitten on?
Revoluutio? Viattomien surmaaminen? Pyhimykseksi ja pelastajaksi nostettu murhamies?

Miksei samantien painateta paitoja Stalinin, Hitlerin, Pol Potin ja vaikkapa Idi Aminin 2-väri kuvilla?

Tulin siihen lopputulokseen,että siinä haetaan jotain nuoruuden jännitystä takaisin siihen laulussa olevien suhteeseen.Tuo "sekevaara"kun oli muotia silloin ennen... Siis vertauskuvia,että kaikki ois kuin silloin nuorempana.

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Tarkoitettaisikohan tassa niinkuin vertauskuvallisesti eli `pukeutua` Che n aatteeseen...

Revoluutio? Viattomien surmaaminen? Pyhimykseksi ja pelastajaksi nostettu murhamies?

Miksei samantien painateta paitoja Stalinin, Hitlerin, Pol Potin ja vaikkapa Idi Aminin 2-väri kuvilla?

Mä olen AIVAN samaa mieltä. Inhottaa ihmiset, jotka käyttää Che Guevaran kuvalla varustettuja paitoja tietämättä MITÄÄN historiasta. Tosiaan ei kukaan Stalinin paidan kanssa heilu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lintsi85:

Mä olen AIVAN samaa mieltä. Inhottaa ihmiset, jotka käyttää Che Guevaran kuvalla varustettuja paitoja tietämättä MITÄÄN historiasta. Tosiaan ei kukaan Stalinin paidan kanssa heilu.

Samaa mieltä. Sehän oli yksi pahimpia murhamiehiä. Ja jotkut tyhmät vielä ihannoi sitä kun eivät ole ottaneet asioista edes selvää. Ei ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lintsi85:

Samaa mieltä. Sehän oli yksi pahimpia murhamiehiä. Ja jotkut tyhmät vielä ihannoi sitä kun eivät ole ottaneet asioista edes selvää. Ei ymmärrä.

sama homma lauri törnin kanssa, ihme sankariksi nostettu :0

Sattuuks herrat ja rouvat historian tuntijat ottamaan huomioon kuuban vallankumouksen hyviä puolia kuten amerikkalaisten harrastaman riiston loppumista kyseisessä maassa? Ennen Kuuban vallankumousta se oli yhdysvaltain talutusnuorassa kuten kaikki muutkin Etelä- ja Keski- Amerikan valtiot. Ihmiset nykyään täällä pullamössö teinix Suomessa sen että esim. Etelä- Amerikassa ihmiset elävät yhä suuressa köyhyydessä. Esim. Afrikasta lähtee enemmän rahaa ulkomaille kuin Afrikkaan menee kehitysapuna... Vaikka Che tekikin varsin arvelluttavia tekoja niin taustaa ei pidä koskaan unohtaa... Ihan samanlaista ihmisten tappamista ovat myös sodat joita mm. Suomi on käynyt enkä ainakaan minä henkilökohtaisesti häpeä olla suomalainen Neukkuja vastaan käydyn sodan takia. '
Ps. Kuuban nyky tilaan vaikuttaa mm. USA:n ylläpitämä kauppasaarto, jonka presidentti Kennedy aloitti lähes heti Kuuban vallankumouksen jälkeen.

Yhteistyössä