Mitä tarkoittaa, kun kissa värisyttään häntäänsä?

Just viimeks tänään on tästä meillä keskusteltu :D Meillä kolli värisyttää hännänjuuresta, kun tulee puskemaan jalkoihin. Eiköhän se ole joku "moiks" tai jotain.

[QUOTE="vieras";22647593]tervehtii tyytyväisenä[/QUOTE]

Eikö nuo meidän pojat oo sitte tyytyväisiä...eivät nimittäin tee tota lainkaan (paitsi joskus ulkona)... ;)

Tosiaan tämä löytökissa värisyttää häntäänsä mennen tullen, kun meistä (ihmisistä) joku menee ohi tai tulee muuten lähelle. Ehkäpä hän sitten on tyytyväinen oloonsa :)

Valmistautuu hyökkäykseen. Hiiriä metsästämään jätettiin maalaistalossa ennen muinoin ne lyhythäntäisimmät kissat, sillä kissa vaaniessaan heiluttelee sitä häntäänsä. Sama isommillakin villikissoilla. Hiiri ehtii havaita, jos pitkä häntä heiluu heinäkasan takaa.

Mä olen kuullut väittämän, että se merkkauserite ei sen kummemmin näy kuin tunnukaan miltään, haisee vaan toisen kissan nenään. Ja juuri sellaiseen hajumerkkailuun, joka ei siis sisällä virtsaamista, yhdistän tuon hännän väristelyn. Kaikki uusi ja kiva pitää käydä väristelemässä.

Ällöttää, kun kissa tuuppaa pehvansa suoraan naamalle vaikka sohvan selkänojalta käsin ja väristää, en tahdo mitään suihkeita naamalleni, oli miten hajutonta ja mautonta tahansa...

Mä olen kuullut väittämän, että se merkkauserite ei sen kummemmin näy kuin tunnukaan miltään, haisee vaan toisen kissan nenään. Ja juuri sellaiseen hajumerkkailuun, joka ei siis sisällä virtsaamista, yhdistän tuon hännän väristelyn. Kaikki uusi ja kiva pitää käydä väristelemässä.

Ällöttää, kun kissa tuuppaa pehvansa suoraan naamalle vaikka sohvan selkänojalta käsin ja väristää, en tahdo mitään suihkeita naamalleni, oli miten hajutonta ja mautonta tahansa...

Heh :) Joo toi merkkailu mullekin mieleen tuli, mutta aina mieltää sen niin, että sillon lentää kuspis tai joku muu :) Mutta tosiaan puskee päin ja väristelee. Ehkäpä se tosiaan haluaa meidät nyt merkata omikseen kun kerran kodin sai :)

"Hännän tärisyttäminen on merkki kissan hyvästä olosta ja mielihyvästä. Hännän tärisyttäminen voi liittyä myös seksuaaliseen kiihtymiseen esim. kiimojen aikana. Jos kissasi on leikattu, tärisyttäminen liittynee kiintymyksen ja mielihyvän tunteeseen seurassasi. Olet sille tuttu, turvallinen ja tärkeä ihminen."

Kopsattu,,mut näin mä sen selittäisin.

[QUOTE="vieras";22647701]"Hännän tärisyttäminen on merkki kissan hyvästä olosta ja mielihyvästä. Hännän tärisyttäminen voi liittyä myös seksuaaliseen kiihtymiseen esim. kiimojen aikana. Jos kissasi on leikattu, tärisyttäminen liittynee kiintymyksen ja mielihyvän tunteeseen seurassasi. Olet sille tuttu, turvallinen ja tärkeä ihminen."

Kopsattu,,mut näin mä sen selittäisin.[/QUOTE]

No sitten olin oikeassa, ihminenkin hyrisee kun tuntee onnellisuutta ja mielihyvää

Hähnän värinä on mielihyvää.
Myös muutoin häntä pystyssä kulkeva kissa on mielissään.
Hännän nopea vispaaminen edes takaisin vaakasuorassa liittyy vaanimiseen (joko leikissä tai oikeasti).

Hähnän värinä on mielihyvää.
Myös muutoin häntä pystyssä kulkeva kissa on mielissään.
Hännän nopea vispaaminen edes takaisin vaakasuorassa liittyy vaanimiseen (joko leikissä tai oikeasti).

Näin juuri. Pari tuolla ylempänä ei tajunnu mitä tarkotetaan tällä värinällä (tod.näk. ei kissa ihmisiä...) ja lisään että on merkkailua silloin kun puskee pyllyä samalla jotain vasten ja värisyttää häntää. Muutoin mielihyvää :)

Ja se löytökisu on NIIN onnellinen että värisyttää usein :)

Uusimmat

Yhteistyössä