Mitä tarjottavaa 30v synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viera

Vieras
Mieluusti jotain sellaista, että mun ei tarvisi häärätä keittiössä sitten itse kemuissa vaan että saisin laitettua kaiken valmiiksi ennakkoon.

Eli jotain salaatteja joo, mutta lisää ehdotuksia.

Ja sitten sellainen kysymys, että kannattaako laittaa tarjolle mitään makeaa kakkua? Onko ihan turhaa, kun kerran kuitenkin tarjolla alkoholia ja baariin lopuksi niin syökö kukaan mitään kakkuja?

hmm.. no esimerkiksi tortilloja/tacoja. Teet valmiiksi hirmuset satsit täytteitä niin ei tarvitse hääräillä enää keittiössä. Lisäksi sitten vielä nachoja ja dippiä naposteltavaksi :)

Mä tekisin jotain keittoa esim. kirjolohi... Sen voi tehdä aamulla valmiiksi ja pysyy liedellä läpöisenä. Sit keiton kanssa kannattaa tarjota saaristolaisleipää (ohje löytyy netistä) ja pelkkä voi riittää sen kanssa.

Mulla oli viikonloppuna kolmikymppiset.

Tarjolla oli salaattia, patonkeja, tuorejuustoja ja sitten tein tämän:

http://kaisan-blogi.blogspot.com/2007/09/nachoja-ja-kanaa.html

Tuota ei voi tehdä etukäteen, mutta on supernopea tehdä.

Tarjolla oli myös sipsejä, karkkia ja kakkukahvit.

Kannattaa tehdä mun mielestä joku kiva kakku ja tarjota kahvitkin, onhan siinä koko ilta aikaa jos ei baariin ryykää yhdeksältä. Meillä ai´nakin on ollut näin vähän suuremmissa pippaloissa kuin illanistujaisissa. Meillä alle 30 vierasta söi kolme kakkua, eli maittoi ;)

Me tilattiin ruuat pitopalvelusta. Siis pari salaattia ja peruspiirakkaa + ne kakut. Kätsyä kun tuli isot tarjoiluastiat mukana. Yksissä kolmekymppisissä oli salaatteja ja tortilloja. Tortillat oli tehty valmiiksi ja lykättiin vain uuniin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa tehdä mun mielestä joku kiva kakku ja tarjota kahvitkin, onhan siinä koko ilta aikaa jos ei baariin ryykää yhdeksältä. Meillä ai´nakin on ollut näin vähän suuremmissa pippaloissa kuin illanistujaisissa. Meillä alle 30 vierasta söi kolme kakkua, eli maittoi ;)

Me tilattiin ruuat pitopalvelusta. Siis pari salaattia ja peruspiirakkaa + ne kakut. Kätsyä kun tuli isot tarjoiluastiat mukana. Yksissä kolmekymppisissä oli salaatteja ja tortilloja. Tortillat oli tehty valmiiksi ja lykättiin vain uuniin.

Tai no siis täytettyjä tortilloja uunissa paistettuna eli burritoja. Ei tarvitse sitten tähän virheeseen puuttua.

Mä tarjoilin pieniä patonginpalasia tuorejuustolla/pestolla tms alkuun, sitten ihanaa lohikeittoa saaristolaisleivän kera(pirkan sivuilta hyvä resepti) ja päätteeksi kunnon synttärikakkua kahvin ja avecin kanssa. Ja viiniä, sidukkaa ja biiraa.
Onnea!!!

Me meinataan grillata ja lisäksi salaatteja.Ihan törkeen hyviä tulee,kun siivuttaa patonkeja sit päälle eri tuorejuustoja ja juustoraastetta,sitten uuniin.
Jälkkeriksi ajattelin tarjota jonkun alkoholipitoisen kuuman juoman.
Shamppanjaa,boolia ja viiniä.

Meillä ainakin on yleensä ruuansäilytysongelmia kun jääkaapit ei riitä. Jostain syystä jääkaapissa on muuta tavaraa. Edelleen mainostan burritoja, kun ne vie niin pienen tilan, mutta saa ladottua tiukasti pellille ja on täyttäviä. Ja ei tartte samana päivänä väsäillä mitään.

Ite en kauheesti innostu jos on salaatti tai wrapit tai muut tehty kauheasti etukäteen. Musta ne salaatinlehdet nuupahtaa ja kylmässä tomaatista ja yleensäkin kylmässä pitkään säilytetystä salaatista tulee pahaa.

Yhteistyössä