mitä tarjota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osaamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osaamaton

Vieras
Ystävälläni on raskausajan diabetes ja ovat tulossa pääsiäisenä meille kahville. Mitä ihmettä minä laitan kahvipöytään? Lapsille haluaisi laittaa jotain herkkuja, mutta ystävääni haluaisin kuitenkin auttaa ja kannustaa. Hänen pitäisi välttää parhaansa mukaan hiilareita, mutta enhän minä hänellä pelkkiä kasviksia voi syöttää. Auttakee!

tarjoa sitä, mitä normaalistikin. Ystäväsi ottaa sitä mitä pystyy tai jättää ottamatta. Jos sulla on ruisleipää, paahda valkosipuliöljyllä ja suolalla maustettuna, saat herkullista naposteltavaa. Makeaa on vaikea keksiä ystävällesi.

Jos tekisi salaattia (vaikka fetaa) ja leipoisi täysjyväjauhoista vaikka vihannespiirakan. Marjarahka voisi myös olla, mutta raskaanaolessa ei muistaakseni saa käyttää makeutusaineita, joten siihen pitäisi laittaa sitten kuitenkin sokeria, äh.

Mun käsityksen mukaan hedelmäsokeri on ihan yhtä paha asia diabeetikolle kuin valkoinen sokeri, mutta toki hedelmissä on muutakin kuin sokeria, joten hedelmäsalaatti voisi olla myös vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun käsityksen mukaan hedelmäsokeri on ihan yhtä paha asia diabeetikolle kuin valkoinen sokeri.

Ei ole, sillä se ei tee samanlaista "piikkiä" verensokereihin kuin tavallinen sokeri. Mieluummin hedelmäsokeria kuin tavallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun käsityksen mukaan hedelmäsokeri on ihan yhtä paha asia diabeetikolle kuin valkoinen sokeri.

Ei ole, sillä se ei tee samanlaista "piikkiä" verensokereihin kuin tavallinen sokeri. Mieluummin hedelmäsokeria kuin tavallista.

Mut siis siinä mielessä olet oikeassa, et sokerimäärähän on sama, mut se hedelmäsokeri vaikuttaa hitaammin ja näin ollen ei ole niin paha.. Olossa ei huomaa väsymyksenä ym. :)

Yhteistyössä