Mitä tarjota kahvin+pullan sijasta kaverille joka laihduttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
hän nyt laihduttaa vakavasti ilman repsahtamisia, niin mitä tarjoan hänelle kun hän tulee kylään?
Oon miettiny että esim voileipiä joita saisi itse rakentaa pöydässä?
Tai hedelmäsalaatti?
Mitä muita ideoita teiltä saisin? :)

Aika nipo kaveri sulla, jos ei voi yhtään syödä mitään. mä joskus laidutin ja satunnaisilla kyläreissuilla söin mukisematta sen yhden pullan, eikä mun painonpudotus siihen kaatunut. Niitä viikkoina, kun näitä pullakestejä oli, laihduin ihan yhtä paljon kuin normaaleinakin viikkoina. Toki toivoin pullaa esim wiinerin sijaan.

Ruisleipä ja kasvikset varmaan on vaihtoehto, jos joku oikeen nipottaa.

Miä oon tarjonnu porkkanaa dipillä ja viinirypäleitä ja omenasiivuja ja appelsiinejä ja klementiinejä valmiiks laitettuna kipoissaan.
Sit voi tietty tummaa leipää laittaa salaatilla ja tomaatilla tai kurkulla tai paprikalla tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika nipo kaveri sulla, jos ei voi yhtään syödä mitään. mä joskus laidutin ja satunnaisilla kyläreissuilla söin mukisematta sen yhden pullan, eikä mun painonpudotus siihen kaatunut. Niitä viikkoina, kun näitä pullakestejä oli, laihduin ihan yhtä paljon kuin normaaleinakin viikkoina. Toki toivoin pullaa esim wiinerin sijaan.

Ruisleipä ja kasvikset varmaan on vaihtoehto, jos joku oikeen nipottaa.

Miksi pitä ajatella noin, että olis nipo tms? Toisille laihdutuskuuri vain voi olla vaikeampi kuin toiselle ja näin myös itsekuri. Jos ei halua ottaa pullasiivun siivua niin ei tarvi olla mikään nipo.

Ap, tosi mukava kaveri olet kun otat noin huomioon, ja vielä hymyn kera. Riisikakut ja paprikaa tai kurkku päälle voisi kanssa olla hyvä tarjottava.

Kiva kun huomioit. Olin kaverini kanssa painonvartijoissa. Kaverini kyläili ja oli "joutunut" syömään jonkun piirakan. Siinä meni 7 pistettä ja kun koko päivän pisteet olivat noin 20, niin eipä jäänyt illaksi pisteitä. Jos laihdutus on alkuvaiheessa, niin sitä haluaisi pitää kiinni tavoitteistaan. Tilapäinen repsahdus ei haittaa, mutta jos toisella on into päällä, niin olisi hyvä jos toisetkin voisivat huomioida sen. Mielestäni ei haittaa jos ei ole mitään kevyttä tarjottavaa, mutta ei pidä tyrkyttää mikäli toinen ei halua ottaa.

hän käy aika usein, enkä halua että hän ei onnistu tavoitteissaan (se on hänelle tärkeää joten myös mulle)
Eli jos hän pari kertaa viikossa syö keksejä, pullaa jne meillä niin kyllä mulla ainakin olis huono omatunto jos hän niitä söisi kun on kerta pöytään nostettu, ja siksi ei pysyisi laihdutus tavoitteissaan. Tai jos hän ei syö niitä niin olis noloa maiskuttaa herkkuja hänen naamansa edessä kun hänenkin varmasti tekisi mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Miä oon tarjonnu porkkanaa dipillä ja viinirypäleitä ja omenasiivuja ja appelsiinejä ja klementiinejä valmiiks laitettuna kipoissaan.
Sit voi tietty tummaa leipää laittaa salaatilla ja tomaatilla tai kurkulla tai paprikalla tms.

sulla olis tosi ihana menu laihduttajalle!

Kotipulla ei ole paha vaihtoehto (1 kpl). Tai sitten vaikka hedelmätarjotin ja kahvin sijaan/lisäksi vaikka maustettua kivennäisvettä. Hedelmäsalaatti on myös ok. Tai ihan vähärasvainen (5%) jäätelöpala ja vaikka hedelmäpaloja mukaan.
Keksit on salakavalia, yhdessä voi olla 75 kcal ja helposti tulee napsittua useempi, samoin kermajäätelö ja voitaikina-tai murotaikinaleivonnaiset ja viinerit...

Kyllä se niin vaan on, että joillekin laihduttajille (esim. mulle) yksikin suunnittelematon hetken mielijohteesta tehty repsahdus tarkoittaa loppupäivä ja seuraavankin päivän repsahtamista ja usein jopa koko laihduttamisen kaatumista. Tiedän, että on naurettavaa ja itsekurin puutosta, mutta niin se vaan on. Ihana, että otat ystäväsi pyrkimykset huomioon! Olisiko sun mahdollista kysyä kaverilta vinkkejä tarjoiluun? Itse ainakin tykkään suunnitella etukäteen mitä syön.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekin painonvartijoissa käynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

sulla olis tosi ihana menu laihduttajalle!

Kaverille tarjosin tollasia naposteltavia illaksi kun oli tosi pitkään kylässä, mutta oli aikaisemmin valitellut ettei passais pullaa syödä.
Siinä me sitten naposteltiin appelsiini ja omena siivuja ja dippailtiin porkkanatikkuja. Jos toinen tykkää, niin raakana menee kukkakaalikin, ja vaikka kurkku tai paprika tikutkin.

Yhteistyössä