T
Teoriassa mietin
Vieras
Esim minulla on 20.000 velkaa ulosotossa. Muuttaisin vaikka Espanjaan,tulisiko laskut normaalisti perille asti vai pitäisikö järjestää maksu jotenkin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Riippuu aika paljon postinkantajasta. Velka muuttaa mukana myös ulkomaille. Siellä sitä on toistaiseksi vaikeampi periä kunnes EU:ssa ulosotto yhdenmukaistetaan. Pohjoismaissa ymmärtääkseni ulosotto toimii jo rajojen ylitse. Ehkä ei kannata sen vuoksi muuttaa. Jos velassa on takaajat, niin pelkäisin pimeässä.
Alkuperäinen kirjoittaja sama vanha pöytä:Uus maa= puhdas pöytä. Ei mee noin.
Jos ilmoitat osoitteen muutoksen niin ne lähettää ne sinne uuteen osoitteeseen vaikka ulkomailla asuisitkin.
Mun tapauksessa pari perintätoimistoa oli mukamas pyytänyt osoitteenselvitystä ja silti menivät 2 vuotta vanhaan osoitteeseen suomeen ja keräsivät kauheesti korkoa vaikka olin muuttoilmoituksen tehnyt ja postille tehnyt vuoden kestävän postinsiirron.
Ei ne sun velat mihinkään katoa ja vaikka et osoitettas ilmoittais niin silti ne sut löytää jos paljon alat velkaa olemaan..
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:Paitsi että ne eivät voi niitä velkoja periä vaikkapa Thaimaasta... ja Suomeen voi palata kun velat ovat vanhentuneet.
Se pitaa muistaa, etta verovelat eivat vanhene, edes 15 vuodessa. Tassa on linkki joka kasittelee myos ulosottoa ja kertoo ulosoton perinta vaikeuksista Virosta.
Kyllä se niin menee, että vaikka muuttais kuuhun ne velat on edelleen sun velkoja.
Kyllä velka vanhenee 20 vuodessa, mutta jos asianosainen pakenee toiseen maahan velkaa pakoon, niin aikaa voidaan lisätä 10 vuodella.Mistä tuo käsitys,että velat vanhenee on tullut?Ei ne mihinkään vanhene,koska perijä laittaa ne uudelleen maksuun.