mitä tapahtuu jos lasta ei ilmoita kouluun 7-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sanoit että ex sieppaa muksun jos menee kouluun.Mutta nykyinen avusti synnytyksessä.Kukaan ei tiedä lapsen olemassaolosta.En ymmärrä mitään,eikä tarvikkaan.Niin moni asia menee sinun sanoissasi ristiin rastiin.Eipä ole sinulla tässä yhteiskunnassa asiat kuules hyvin.Pilaat tai pilannut jo pojankin elämän.Tai oikeastaan tuo ole edes elämää vaan sairaus.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Jää varmaan yhtä tyhmäksi kuin hän, joka ei lasta ilmoita kouluun tai sovi oppivelvollisuuden täyttämisestä muulla tavalla.

eikä jää..lasta vaan ei kiinnosta ja minä en lastani sinne pakota..olkoon menemättä sitten.

Käytkö ihan täysillä?
"Koulu ei kiinnosta"-no eihän se lapsi vielä edes ymmärrä mitä se koulunkäynti on,et voi sanoa ettei koulu kiinnosta.

Meille kävi niin, että muutetiin paikasta a paikkaan b, ja rakennettiin paikkaan c. Lapsi tutustui kouluun paikassa a. Tultiin siihen tulokseen, että vaikka asumme paikassa b, lapsi aloittaa koulun paikassa c.
Ja näin siis tehtiin. Joulun aikoihin mulle sitteen soitettiin (jostain virastosta,) ja kysyttiin että missä lapsi käy koulua? Selitin sekavan tilanteen, ja se siitä.

Eli apeellekin varmasti jossain vaiheessa soitetaan.

Jos olet lapsesi virallinen huoltaja, niin ei lasta voi koulumatkalla kaapata. Sossuntätit hakee takasin. Koulusta tuli viime viikolla lappu, että oppilaalla on oppivelvollisuus. Oppilaan on osallistuttava opetukseen tai saatava muulla tavalla perusopetusta vastaavat tiedot. 7-vuotias ei kyllä päätä meneekö se kouluun, eskari on vapaa ehtoista. Kävikö lapsesi eskarin mamma?
Jos et kouluun laita, etkä itse opeta tai palkkaa kotiopettajaa, niin on sossun tätit/sedät kimpussasi.

tähän senverran että itse kävin 8ja 9 luokan niin että tein tehtävät kotona ja kävin tekee kokeet vaan koululla,en siis istunut tunneilla,eikä ollut kukaan kimpussa. en tiedä miten se pienemmällä koululaisella menisi,mutta olin minäkin alle 16v. kun tuollaiseen opetusmalliin päädyttiin (erittäin rankan fyysisen koulukiusaamisen takia)

Voi voi kyllä sai kunnon naurut kun kokoketjun luki läpi. Tää ei voi olla totta! Tietysti ihan kiva jos perheestä löytyy asianajaja, lääkäri ja mies tuntee kaikki viranomaiset ni eipähän tuu ongelmia missään vaiheessa. Hohhoijaa, kyllä on ollu ap:lla hyvä mielikuvitus. Tää tarina vaan ei mee mulle läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti tän ketjun lukisi joku käsikirjoittaja (esim. salkaareista ), saisi mukavia uusia juonenkäänteitä siihenkin sarjaan:D

Juu! Se Laura vois vaikka tavata jonku lääkärimiehen ja ne pyöräyttää lapsen jota piilottelee kotona. Tulis salkkareihinkin vähän enempi mielenkiintoa :laugh:

Uskomatonta, että noin tyhmästi voi kukaan ajatella. Ja siksi toisekseen, lapsi tulee täysi-ikäiseksi vasta 18 täyttäessään, silloin hän saa itse päättää tekemisistään. Sitä ennen hänellä voi tietysti olla mielipiteitä, mutta hänellä ei ole päätösvaltaa. Ap, teet kyllä tyhmästi, jos lapsen ailahtelevia mielihaluja omilla tyhmillä päätöksilläsi tuet ja perustelet. Toivottavasti et tehnyt näin typerää ja lyhytnäköistä aloitusta tosissasi. Pilaat lapsen tulevaisuuden jo alle kouluikäisenä!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ap sitten voi alkaa kotikouluttamaan, mutta aikamoinen urakka siinä, kun joutuu opettamaan aineita jotka ei kiinnosta (veikkaisin että lapsi on oppinut kiinnostaa-ei kiinnostaa jutun äidiltä tai sitten se on ollut jo "oppiaineena" jonkun aikaa). Kun käsittääkseni jonkunlainen oppisuunnitelma pitää siinäkin olla ja tietyt aineet tietyssä ajassa läpikäytynä ja jotenkin osoittaa se osaaminen sitten.

en jouda enkä halua opettaa lastani..kukaan viranomainen ei edes tiedä lapseni olemassa olosta.

HAH HAH!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun mies sais potkut samantien ja lääkärin ammatin harjoittamis kiellon jos tuo tulis ilmi.

eipä ei saa..ei siitä ole todisteita..

Et varmaan neuvolassakaan käyny raskausaikana?

en todellakaan.. miksi olisin? kun mieheni on lääkäri.

hmm... mites sit se exä voi tietää lapsesta hmm... mietin vaan

Yhteistyössä