mitä tapahtuu jos lasta ei ilmoita kouluun 7-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Jää varmaan yhtä tyhmäksi kuin hän, joka ei lasta ilmoita kouluun tai sovi oppivelvollisuuden täyttämisestä muulla tavalla.

eikä jää..lasta vaan ei kiinnosta ja minä en lastani sinne pakota..olkoon menemättä sitten.

Joudut selvittämään millä tavalla lapsen oppivelvollisuus tulee täytettyä. Koulupakkoa ei ole, kouluun ei siis tarvitse mennä mutta lapsen on opittava peruskoulun opintosuunnitelman sisältämät asiat.

Tää on kyllä koko alkuvuoden parhain PROVO!!!!! Kiitos nauruista, arvoisa asianajaja-mamma. Muuten, jos miehelläsi on yksityinen klinikka, ei voi saada potkuja ei, mutta klinikka voidaan sulkea viranomaisten toimesta....

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Tää on kyllä koko alkuvuoden parhain PROVO!!!!! Kiitos nauruista, arvoisa asianajaja-mamma. Muuten, jos miehelläsi on yksityinen klinikka, ei voi saada potkuja ei, mutta klinikka voidaan sulkea viranomaisten toimesta....

ei voida sulkea koska mieheni tuntee kaikki suomen viranomaiset ja on hyvä ystävä heidän kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Jollakin on sitten tosi reipas mielikuvitus. JOS siis JOS tämä olis totta.. niin vaikeuksia tulis viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi haluaisi kouluttautua johonkin ammattiin. Koska tuskin lapsi tulee elämäänsä pullossakaan elämään niinkuin tähän asti (siis jos tämä olis totta). Tässä maailmassa kun ei kovin hyvin pärjää ilman sos. turva tunnusta. Oletkohan ajatellut, että miten lapsi sitten pärjää kun isä eikä äiti oo asioita hoitamassa ja piilottelemassa. esim. mies ei tuo niitä lääkkeitä sieltä "työpaikaltaan" joka muuten sekin taitaa olla laitonta hommaa.. Ja kun lapsesta tulee aikuinen ja hakee töitä.. ja taustoja tarkistellaan.. eipä taida herua työpaikkaa... voi lapsi parkaa JOS siis JOS tämä oikeasti olisi totta....

tämä on täyttä totta eikä mitään mielikuvitus hömppää..ei pienen kullannuppuni tarvitse koskaan hakea töitä tai edes mennä töihin sillä kyllä mieheni ja minä jätämme hänelle kunnon suuren perinnön ja sillä pärjää..

hellantuuteli kullannuppu. No sun kullannuppus ei koskaan voi mennä naimisiinkaan kun ei ole sos. tunnusta.

Älä oikeesti enää jaksa, ei tommosta skeidaa kukaan enää usko.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Jollakin on sitten tosi reipas mielikuvitus. JOS siis JOS tämä olis totta.. niin vaikeuksia tulis viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi haluaisi kouluttautua johonkin ammattiin. Koska tuskin lapsi tulee elämäänsä pullossakaan elämään niinkuin tähän asti (siis jos tämä olis totta). Tässä maailmassa kun ei kovin hyvin pärjää ilman sos. turva tunnusta. Oletkohan ajatellut, että miten lapsi sitten pärjää kun isä eikä äiti oo asioita hoitamassa ja piilottelemassa. esim. mies ei tuo niitä lääkkeitä sieltä "työpaikaltaan" joka muuten sekin taitaa olla laitonta hommaa.. Ja kun lapsesta tulee aikuinen ja hakee töitä.. ja taustoja tarkistellaan.. eipä taida herua työpaikkaa... voi lapsi parkaa JOS siis JOS tämä oikeasti olisi totta....

tämä on täyttä totta eikä mitään mielikuvitus hömppää..ei pienen kullannuppuni tarvitse koskaan hakea töitä tai edes mennä töihin sillä kyllä mieheni ja minä jätämme hänelle kunnon suuren perinnön ja sillä pärjää..

hellantuuteli kullannuppu. No sun kullannuppus ei koskaan voi mennä naimisiinkaan kun ei ole sos. tunnusta.

sun skeidaa paskanjauhamista ei varsinkaan jaksa kuunnella ja mun kullannuppu pääsee kyllä naimisiin..älä siitä huolehdi se ei oo sun ongelma.

Ainiin.. mutta tehän varmaan teette sille kullannupulle siskon tai veljen jonka kanssa se sitten voi harrastaa sukurutsaa kenenkään heidän olemassa olostaan tietämättä ja se sun mies varmaan opettaa niistä lääkäreitä että pärjäävät kotisynnytyksissa.

sun skeidaa paskanjauhamista ei varsinkaan jaksa kuunnella ja mun kullannuppu pääsee kyllä naimisiin..älä siitä huolehdi se ei oo sun ongelma.

Ei mun tartte siitä huolehtiakkaan kun tiedän ettei pääse naimisiin, se sun pitäis tietää jos lakimies olet. Ja mikään maailman taikka suomen valtias sä et kuitenkaan ole että jos tää on totta niin kyllä sulla kuule jossain vaiheessa on paskat housussa tän homman kans. Viimästään siinä vaiheessa kun lapses ottaa jalat alleen kun huomaa mitä vanhemmat on tehneet kun normaalin elämän ovat kieltäneet lapseltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tämä taas:

Ei mun tartte siitä huolehtiakkaan kun tiedän ettei pääse naimisiin, se sun pitäis tietää jos lakimies olet. Ja mikään maailman taikka suomen valtias sä et kuitenkaan ole että jos tää on totta niin kyllä sulla kuule jossain vaiheessa on paskat housussa tän homman kans. Viimästään siinä vaiheessa kun lapses ottaa jalat alleen kun huomaa mitä vanhemmat on tehneet kun normaalin elämän ovat kieltäneet lapseltaan.

en kiellä lapseltani yhtään mitään..en mennyt raskaana ollessa neuvolaan enkä ole iolmoittanut lapsestani mitään sillä ennen raskaaksi tuloa käytin heroiinia kunnes tapasin nykyisen aviomieheni ja lopetin aineiden käytön..en synnyttänyt sairaalassa koska silloin lapsi olisi joka tapauksessa huostaan otettu minulta kun he olisivat saaneet tietää että olen entinen narkkari.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Yks:
No hyvin oot pärjännyt sit lapsen kanssa kun ei oo ees henkilöllisyyttä. Ei voi käyttää lääkärissäkään :D Ei voi saada lapsilisääkään ;)

hyvinhän sitä pärjää kun mies on lääkäri ja rikas vielä lisäksi..ei ole mtn pulaa ollut ja hyvin menee.

ja kumminkin mies sieppaamassa lasta jos koulun aloittaa?

happy0195.gif

siis ex-mies sieppaa..ei nykyinen..exä on hullu! O

kumpikos olikaan lapsen isä ja kumpi se lääkäri oli? Miksi exäsi joka ei ole isä, ja joka ei edes lapsesta periaatteessa tietäisi sen sieppaisi?
vai pitääkö tässä plarata sivuja taaksepäin kuin jossakin sekavassa huonosti luetussa romskussa...

kuis se niitä rahoja voi käytellä jos ei virallisesti ole olemassa. ja kuka kantaa ruokaa ja muuta piilopaikkaan..... mielenkiintoista... Tai jos miehesi vaikka kehittäisi jonkun sellasen lääkkeen että äitykkä eläisi yhtä pitkään kuin lapsukainen ja jatkaisi huolehtimisesta....

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun mies sais potkut samantien ja lääkärin ammatin harjoittamis kiellon jos tuo tulis ilmi.

eipä ei saa..ei siitä ole todisteita..

Et varmaan neuvolassakaan käyny raskausaikana?

en todellakaan.. miksi olisin? kun mieheni on lääkäri.

niin olihan se Cruisellakin (vai kenellä se oli) se ultraäänilaite kotona eli jos maalikolla niin miksei lääkärillä...
mistäs muuten ap sait kaikki ne lasten vaatteet ja muut. Miten kullannuppusi ulkoilee nyt talvella vai onko sinulla sisäkäyttöinen laskettelumäki kuten muistaakseni dubaissa ja uima-allas tottakai ja futiskenttä. Mutta entäs ne kaverit?

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:

ei voida sulkea koska mieheni tuntee kaikki suomen viranomaiset ja on hyvä ystävä heidän kanssaan.

ei nyt ihan kaikkia. Minä kysyin mieheltäni eikä kuulema tunne sinun miestäsi

eipä vaan tule huostaan ottoa..sillä olen asianajaja ja mieheni on vaikutusvaltainen lääkäri..jos uhkaa huostaan otto niin siinä vaiheessa me kolme pakenemme maasta niin kauas kuin pippuri kasvaa lämpimimmille vesille.
Jos sä olen oikeesti asianajaja, tiedät varmaan senkin, että porvoolaiset asianajajat, jotka eivät päästä lapsiaan peruskouluun, poltetaan Gammelbackan ostarilla roviolla kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona. Joten hilipativikkelästi paetkaa =)

Jos sun lapsella ei ole henkilöturvatunnusta ei se koskaan mihinkään kouluun pääsiskään, eikä saa ikinä ajokorttia, eikä autoa, ei vakuutusta eikä voi tehdä sähkö eikä öljysopimusta= ei voi omistaa taloa, eikä edes vuokrata elokuvaa leffa vuokraamosta. Ei pääse naimisiin eikä pääse sairaalaan (vaikka kun ukkos olis kuinka lääkäri kyllä se joskus kuolee)....

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
eipä vaan tule huostaan ottoa..sillä olen asianajaja ja mieheni on vaikutusvaltainen lääkäri..jos uhkaa huostaan otto niin siinä vaiheessa me kolme pakenemme maasta niin kauas kuin pippuri kasvaa lämpimimmille vesille.
Jos sä olen oikeesti asianajaja, tiedät varmaan senkin, että porvoolaiset asianajajat, jotka eivät päästä lapsiaan peruskouluun, poltetaan Gammelbackan ostarilla roviolla kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona. Joten hilipativikkelästi paetkaa =)

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Jos sun lapsella ei ole henkilöturvatunnusta ei se koskaan mihinkään kouluun pääsiskään, eikä saa ikinä ajokorttia, eikä autoa, ei vakuutusta eikä voi tehdä sähkö eikä öljysopimusta= ei voi omistaa taloa, eikä edes vuokrata elokuvaa leffa vuokraamosta. Ei pääse naimisiin eikä pääse sairaalaan (vaikka kun ukkos olis kuinka lääkäri kyllä se joskus kuolee)....

Eikä saada sitä perintöä

Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Jää varmaan yhtä tyhmäksi kuin hän, joka ei lasta ilmoita kouluun tai sovi oppivelvollisuuden täyttämisestä muulla tavalla.

eikä jää..lasta vaan ei kiinnosta ja minä en lastani sinne pakota..olkoon menemättä sitten.

Joko olet provo, harvinaisen tyhmä tai muuten pöljä. ei KUKAAn voi olla niin tyhmä että ei laita lastaan kouluun kun tietää että se kuitenkin sinne joutuu ennemmin tai myöhemmin. Mietihän: luku- ja laskutaidoton ihminen nykymaailmassa ja Suomessa :laugh: . Mitä ajattelit että lapsestas tulee "isona" :laugh: . H.uora? :whistle: vai joku muu missä ammatissa ei kouluja tarvita?
Jos haraat yhteiskunnan tuollaista itsestäänselvää asiaa vastaa niin lapsesi otetaan pois ja laitetaan sinne kouluun ja johonkin perheeseen joka haluaa lapsen parasta. Ei 7v lapsi ole valmis ja kykenevä päättään tollasia asioita. Halloooooo järkee :laugh:
Ei mutta et oo oikea ihminen ja oikea todenmukainen tarina ethän...hae apua.

meillä on toimittu juuri niin kuin teilläkin! perheessämme on yhteensä seitsemän lasta. koska mieheni kanssa vastustamme yhteiskunnan holhoavaa ja suorastaan isovelimäistä otetta kansalaisistamme, meidänkään lapsia ei ole virallisesti edes olemassa.

lapset ovat tykänneet, kun ei tarvitse kouluun mennä. aamulla heidän on kyllä herättävä vieläkin varhemmin kuin koululaisten. me koko perhe nimittäin työskentelemme kotileipomossamme ja leipomoissahan työpäivä tunnetusti alkaa varhain. yrityksemme on erittäin tuottoisa ja menestyksekäs pitkälti juuri sen vuoksi, ettemme joudu maksamaan työntekijöillemme ruokapalkkaa kummempaa - puhumattakaan kaiken maailman veroista ja sotuista. ja täytyy kyllä sanoa, ettei keneltäkään aikuiselta käy pullapitkon letittäminen yhtä näppärästi kuin se pienin sormin tapahtuu.

mottomme "perhe on yhteinen yritys" on siis toteutunut tarkkaan. lasten itsetunto on myös kovasti vahvistunut siitä, että he saavat itse elätettyä itsensä ja kirjaimellisesti tuovat itse leivän pöytään. lapsemme saavat myös jokainen kaksikymppiä viikossa taskurahaa, mikä on paljon enemmän kuin heidän kaveriensa saama. perheyrityksessä ei myöskään tarvitse noudattaa yhteiskunnan muita rajoituksia kuten työaikalakia!

haluan siis toivottaa ap:lle onnea polullaan. vaikutatte todellakin ajattelevilta ihmisiltä, joilla on kyky ajatella omilla aivoillaan ja uskallusta kulkea omia polkujaan. stay strong!

Ai eiku nyt luinkin tän kokonaan...provo :laugh:
Kun joku uhkaa tuomioilla niin eiiii kun mä oon asianajaja :laugh:
Kun joku miettii et ap:n lapsi ei voi käydä koskaan lääkärissä niin eiku mun mies on lääkäri :kieh:
Miehes voi saada potkut niin laukaset eiku sillon oma klinikka :laugh:
ja jatkuu vaan :laugh: .
Mut oikeesti kuka saa tyydytystä tämmösistä provoista? Ei mee hyvin silläkään :/

Yhteistyössä