Mitä tämä voisi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti huolissaan

Vieras
Poika 2,5v. aina väsyneenä alkaa "nieleskelemään" - aukoo suuta ja näyttää niinkuin kurkusta olisi tulossa jotain mutta nielee sen takaisin. Tekee yhdestä viiteen kertaa tätä. Ei siis muuta kuin aukoo suutaan, ei oksenna tai ole kipeä- Ja vaan tosiaan väsyneenä ja unille alkaessa. Mitähän tuo voisi olla? Lasta itseä tuo ei häiritse ollenkaan mutta minua on alkanut pelottamaan jos siellä kurkussa on jotain. Jos siellä vaikka joku kasvain olisi, kai se tuntuisi ja oireilisi muulloinkin?

Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:
No, lasten kasvaimet on niin äärimmäisen harvinaisia että aina ensin arvataan jotain toiminnallista kuten tuota refluksia.

Onhan ne mutta kun mä pelkään aina kaikkea kasvaimia/syöpiä joka paikassa, en tiedä miksi. :( Mutta tosiaan vaan väsyneenä/nukkumaanmennessä tulee. Just kun on rauhoittunut ja pian nukahtamaisillaan niin tekee niin. Eikä välttämättä tarvi olla vaakatasossa vaan olen huomannut että esimerkiksi autossa jos nukahtaa niin tekee samaa, istuallaankin siis.

Alkuperäinen kirjoittaja eiköhän:
kasvain oireile muulloinkin kun vaan nukkumaan mennessä? Ehkä kyseessä on vaan tapa, nukahtamisrituaali?

Tuota olen yrittänyt itsellenikin jankuttaa että kai muitakin oireita jos olisi jotain vakavaa. Syömisessä/juomisessa ei ole mitään ongelmaa ja muutenkin ihan reipas pieni miehenalku. Ja tuota ei siis esiinny joka ilta mutta melko usein kuitenkin.

Kiitos teille, olette ihania kun vastailette! :heart:

Tämäkin on todella harvinaista. Joskus epilepsia voi oireilla tuollaisisna outoina tapoina tai liikkeinä.
Mutta uskon kyseessä olevan vain opitun tavan tai sitten makuulla jotain nousee kurkkuun, eli on se mahaportti tai vastaava hiukan löysä.
Tuskinpa on mitään vakavaa jos muuten terve ja reipas lapsi.

Yhteistyössä