Sanokaa nyt ettei tää ole syöpää? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja hoi:
Voi olla ihan normaalia, ettei mitään erikoista.

Mainitse neuvolassa käydessäsi. Esim. Touretten syndroomassa on nk. tic-oireita, joka voi olla esim. äännähdys, pään liike tai maiskutus.

Meillä vanhemmalla lapsella on ollut näitä toc-oireita mutta olen liittänyt ne ikään. On silmien räpsyttelyä ja kielellä lipomista. Kestää aina parisen viikkoa ja menee ohi. Voisihan se olla jotain tuollastakin mutta luulisi tic-oireiden tulevan muulloinkin kuin väsyneenä? En ole tuohon sen kummemmin perehtynyt.

Siis tic-oireita, ei tok. :D

Kitarisat eivät näy tavallisessa tarkastuksessa(siis tässä sano AAAA) Siinä näkyy nielurisat. Kuorsaako? Jospa häntä närästää, lapsellakin voi olla refluksia? Itse ainakin nieleskelen kun refluksia. Syövän mahdollisuuteen en kyllä usko.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kitarisat eivät näy tavallisessa tarkastuksessa(siis tässä sano AAAA) Siinä näkyy nielurisat. Kuorsaako? Jospa häntä närästää, lapsellakin voi olla refluksia? Itse ainakin nieleskelen kun refluksia. Syövän mahdollisuuteen en kyllä usko.

Kuorsaa toisinaan jonkun verran. Ei kuitenkaan aina. Tuota refluksia olen miettinyt, isommalla sisaruksella on tuollaista ylösvirtaamista jonkun verran. Hänellä nousee ruokatorveen ja laskee sit alas, ei nouse suuhun asti. Voiko tuollainen olla perinnöllistä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

Kuorsaa toisinaan jonkun verran. Ei kuitenkaan aina. Tuota refluksia olen miettinyt, isommalla sisaruksella on tuollaista ylösvirtaamista jonkun verran. Hänellä nousee ruokatorveen ja laskee sit alas, ei nouse suuhun asti. Voiko tuollainen olla perinnöllistä?

Voi olla perinnöllistä. Itse tosiaan pahan refluksin aikana nieleksin. Kuorsaaminen taas voi viitata isoihin kitarisoihin. Mutta syöpää ei tosiaankaan varmaan ole.

Voi olla perinnöllistä. Itse tosiaan pahan refluksin aikana nieleksin. Kuorsaaminen taas voi viitata isoihin kitarisoihin. Mutta syöpää ei tosiaankaan varmaan ole.

Kiitos vastauksestasi. :hug: Tuo syöpäpelko on niin juurtunut että sitä ei osaa oikein ajatellakaan muuta mahdollisuutta. Vaikka järjen ääntä jos kuuntelee niin ei kai se tuollatavalla oireilisi; tämä oma pää on vaan tällainen ettei se järkeä kuuntele. :ashamed:

Minkä ikäinen? Kuulostaa kyllä enemmän jonkinlaisilta pakko-oireilta (?). Muistan, että tein itsekin jotakin tuon tyyppistä lapsena. Haukoin ilmaa ja " pakotin" sitä alas keuhkoihin, en muista itsekään miksi, jotenkin vaan tuntui että sitä ilmaa piti saada menemään syvemmälle kuin mitä normaalisti hengittämällä meni.
Tein tätä vaan vähän aikaa, sitten se oire meni ohi. Ehkä siksi, että äitini suuttui aina kun tein noin ja kielsi. Sitten aloitinkin ihan järkyttävän kynsien pureskelun. Söin jopa varpaankynsiäkin, kun sormet oli jo ihan verillä.

Minkä ikäinen? Kuulostaa kyllä enemmän jonkinlaisilta pakko-oireilta (?). Muistan, että tein itsekin jotakin tuon tyyppistä lapsena. Haukoin ilmaa ja " pakotin" sitä alas keuhkoihin, en muista itsekään miksi, jotenkin vaan tuntui että sitä ilmaa piti saada menemään syvemmälle kuin mitä normaalisti hengittämällä meni.
Tein tätä vaan vähän aikaa, sitten se oire meni ohi. Ehkä siksi, että äitini suuttui aina kun tein noin ja kielsi. Sitten aloitinkin ihan järkyttävän kynsien pureskelun. Söin jopa varpaankynsiäkin, kun sormet oli jo ihan verillä.

Vajaa kolmevuotias on. En tiedä olisiko pakko-oireita. Saattaa esimerkiksi kesken lauseenkin tuolla tavalla tehdä, ihan samalla tavalla kuin vaikka haukotus saattaa tulla kesken lauseen. Ei vaan ole haukoutus kuin lähinnä näyttää niinkuin nielaisisi sen haukoituksen tai jtn vastaavaa. Ei itse välitä kyllä tuosta ollenkaan.

Yhteistyössä