9
9,5 kk
Vieras
Olen ollut siinä uskossa, että ongelmat helpottaa, kun ikää tulee. Nyt kuitenkin alan olla ensimmäistä kertaa jaksamisen äärirajoilla. Vauva, joka ennen nukkui kohtuullisen hyvin ja rauhottui tutilla sekä söi kerran aamuyöllä, on nyt 9 kk:n jälkeen alkanut aikaistaa yösyöntiään vähitellen niin, että kitinä alkaa jo jopa puolenyön jälkeen. Ja vaatimusteho on noussut - itku kovenee nopeasti huudoksi. Tassuttelu rauhoittaa, mutta vain hetkeksi. Vauva on myös - jopa näiden huutoöiden jälkeen - alkanut heräillä aikaisemmin aamulla.
Samaan aikaan hän on alkanut myöhäistää päikkärirytmiään. Nyt menee ekoille unille vasta 11 maissa ja toisille vasta 17 maissa. Nukkumaan menee 20 ja herää kello 6.30-7. Olen valtavan väsynyt ja oikeasti epätietoinen, mitä pitäisi tehdä. Jos imetän jo puolen yön aikaan, tottuuko vauva siihen, vai onko tällainen kausi normaalia?
Apua!
Samaan aikaan hän on alkanut myöhäistää päikkärirytmiään. Nyt menee ekoille unille vasta 11 maissa ja toisille vasta 17 maissa. Nukkumaan menee 20 ja herää kello 6.30-7. Olen valtavan väsynyt ja oikeasti epätietoinen, mitä pitäisi tehdä. Jos imetän jo puolen yön aikaan, tottuuko vauva siihen, vai onko tällainen kausi normaalia?
Apua!