Mitä tämä on, vihlontaa alapäässä rv 30?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Eli varsinkin kävellessä ja muuten liikkuessa tuntuu ikävää vihlontaa ja nipistelyä alapäässä. Joskus myös paikallaan ollessa tätä, mutta selvästi enemmän pystyasennossa ja liikkeessä. Mitä tämä on, onko syytä huoleen?
Lisäksi ollut jonkin errran supisteluja levossa ja liikkeessä.

Liitoskipuja tai sit vauva on jo laskeutunu niin alas, että painaa. Riippuu siitä, kumpi tuota tekee. Mulla teki tuo vauvan laskeutuminen (ja varmasti liitoskivut lisänä) ja se aiheutti sen, et piti varoa vähän ylimäärästä rasitusta, ettei ala syntyä ennen aikojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Liitoskipuja tai sit vauva on jo laskeutunu niin alas, että painaa. Riippuu siitä, kumpi tuota tekee. Mulla teki tuo vauvan laskeutuminen (ja varmasti liitoskivut lisänä) ja se aiheutti sen, et piti varoa vähän ylimäärästä rasitusta, ettei ala syntyä ennen aikojaan.
Täyttä peetä tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täyttä peetä tämä.

?? Mikähän osa siitä sun mielestä? :D No joo, sä varmasti tiedät paremmin kuin synnytysten erikoislääkärit. =) (ja varsinkin tilannetta tutkimatta)

Mulla vauva ollut laskeutuneena parisen viikkoa, ja heti alkoi kovat vihlonnat ja kivut alapäässä. Mulla kivut olleet siis selkeästi merkki siitä että vauva on laskeutunut. Porailee kovaa alaspäin välillä ja sillon aina toi kipu tuntuu niin, että täytyy ihan pysähtyä kesken kävelyn ja irvistää.

Mutta myös liitoskivut tosiaan aiheuttaa vihlontaa ja kiristystä alapäässä.

mmiilia rv 36+5

Mä veikkaisin että se on vauvan pää joka siellä painaa, ja kun pikkuinen liikuttelee päätään niin se vihlasee. itselläni ainakin loppu raskudessa se aiheutti välillä aika mojoviakin vihlaisuja.

Mulla alkanut nyt samanmoinen vihlonta ku vauva alkanut laskeutua... Varsinkin silloin kun vauva liikuttelee päätään. Osuu ilmeisesti johonkin hermoihin. Ja raskausviikolla 32 olen. Kyllä loppuraskaudessa jos jonkinmoiset alapään tuntemukset on ihan normaaleja. Välillä viiltää, välillä sattuu, välillä jomottaa ja välillä tulee harkkasuppareita ja neuvolan mukaan kaikki ihan normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pitääkö siis käydä lääkärissä, jotta katsoo onko vauva laskeutunut?
Supistelut tekevät kipeää, harjoitussuppareiden ei kai kuuluisi?

Siitä laskeutumisesta ei varsinaisesti ole yhtään mitään haittaa.
Ei kerro siitä mitään milloin vauva syntyy.

Jos jotain ha<luat tarkistaa,niin sen onko nuo avaavia supistuksia.

Onko maha lörähtänyt?

Eli jos/kun vauva olisi laskeutunut, niin pitäisikö tässä vaiheessa raskautta tehdä asialle jotain? Esim. vähän rauhoittaa elämää, liikkumista? vai onko sillä mitään merkitystä?

No se vähän riippuu. Voit sanoa siitä seuraavalla kerralla neuvolassa, mutta meillä ainakin tykkäsivät, että normaaleja raskauskipuja eivätkä sen kummemmin asiaan perehtyneet. Mutta sitten tuli asiaa muusta syystä kävästä naistentautien ja synnytysten erikoislääkärillä, joka sitten tutkittuaan totesi, ohho, onpa vauva alhaalla ja kysyi, että onkos sulla ollut paljonkin kipuja alapäässä. Sanoin, että on ja kuvailin millaisia, johon hän sanoi, että se on varmaan tämä lantion malli, joka laskee vauvan liian alas jo tässä vaiheessa ja käski varomaan ylimäärästä rasitusta, ettei lähde syntymään ennen aikojaan. :)

Joten en ois itsekään menny, jos ei muusta syystä tullu asiaa, kun neuvola piti normaalina. Mutta onneksi sitten menin. :)

Että siinä samalla tarkempi selvitys tuolle "peen" väittäjälle. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei pidä:

Onko maha lörähtänyt?

Mitä tarkoittaa, että onko maha lörähtänyt?

No se vähän riippuu. Voit sanoa siitä seuraavalla kerralla neuvolassa, mutta meillä ainakin tykkäsivät, että normaaleja raskauskipuja eivätkä sen kummemmin asiaan perehtyneet. Mutta sitten tuli asiaa muusta syystä kävästä naistentautien ja synnytysten erikoislääkärillä, joka sitten tutkittuaan totesi, ohho, onpa vauva alhaalla ja kysyi, että onkos sulla ollut paljonkin kipuja alapäässä. Sanoin, että on ja kuvailin millaisia, johon hän sanoi, että se on varmaan tämä lantion malli, joka laskee vauvan liian alas jo tässä vaiheessa ja käski varomaan ylimäärästä rasitusta, ettei lähde syntymään ennen aikojaan. :)

Joten en ois itsekään menny, jos ei muusta syystä tullu asiaa, kun neuvola piti normaalina. Mutta onneksi sitten menin. :)

Että siinä samalla tarkempi selvitys tuolle "peen" väittäjälle. :D

Joo aivan,meilläkin päin näkee noita lekureita jotka on vähän turhan virkaintosia.

Mut laitettiin rv 22 sairauslomalle supistusten vuoksi.En edelleenkään ymmärrä miksi koska nuista ei ollut yhtään mitään haittaa.
Kuten ei siitäkään et vauva laskeutui jo rv 28,paitsi et pää painoi julmetusti.
Synnytystä se ei silti käynnistä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo aivan,meilläkin päin näkee noita lekureita jotka on vähän turhan virkaintosia.

Mut laitettiin rv 22 sairauslomalle supistusten vuoksi.En edelleenkään ymmärrä miksi koska nuista ei ollut yhtään mitään haittaa.
Kuten ei siitäkään et vauva laskeutui jo rv 28,paitsi et pää painoi julmetusti.
Synnytystä se ei silti käynnistä..

Joo no jos sua ei haittaa, mä kuitenkin jatkossakin uskon ennemmin tota lääkäriä, joka ei ole enää mitenkään untuvikko näissä asioissa ja erittäin tunnettu/arvostettu alallaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ei pidä:

Onko maha lörähtänyt?

Mitä tarkoittaa, että onko maha lörähtänyt?

No jos vauva on laskeutunut ihan kunnolla niin mahakin lörähtää alaspäin,näkee siis ihan ulkoa sen laskeutumisen.
sf mitta myös tippuu.

mulla on nyt 30+1 ja parina päivänä kävellessä tuntuu just siltä kun vauva porailisi päätä kohdunsuulle ja lantionluihin, aika inhottava tunne :ashamed: ..lisäksi alavatsaa ja alaselkää jomottelee, toivottavasti ei oo kauheen vakavaa :(

ei kai meijän auta kuin jaksaa vaan :/

Yhteistyössä