rv 30+ , kohdun kannattimien kipuako?vai mitä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Tosi kipeät kohdat alavatsalla molemmin puolin.. Välillä sattuu kun vauva sinne monottaa ja muutenkin särkee varsinkin kävellessä. Onko muilla ollut näillä viikoilla, tätä jatkunut jo jonkin aikaa..

Täällä samoilla viikoilla ja on ollut samanlaista. Kipuilua etenkin vasemmalla puolella, joskus ylös noustessa ja joskus kävellessä. Taitaa olla ihan normaalia.

Mulla oli kans - kutsuivat aluks "liitoskivuiks". Samalla supisteli välillä, ja vaikka tätä tuli jo rv 20 ja eteenpäin, ei lääkärit oikein ottaneet mua tosissaan. Itse tunnistin kyllä liitoskivut edellisestä raskaudesta, mutta nämä oli erilaisia, plus että supistukset oli kivuliaita.
Sitten neuvolassa rv 29 kun terkkari tunnisteli mahaa, niin tuli tää sama kipeä supistus muutamaan kertaan "liitoskipujen" kanssa. Ja terkkari säikähti, huudahti että "ei se tällaista saa olla!!!". Saman tien soitti mulle ajan polille, jossa todettiin ns. funnel. Eli kohdunduu oli avautunut sisäpuolelta mutta ulkosuu kiinni, aiheuttaen sellaisen "tratin"-muotoisen kohdunkaulan. Seuranta joka viikko, ja rv. 33+ mulle annettiin jo kortisonipiikit koska riski että vauva syntyisi keskosena oli suuri.
Onneks saatiin levolla raskaus loppuviikoille ja synnytys käynnisty rv 40+1 lapsiveden menolla. :)

Sulle neuvoks: Huomenna soitto neuvolaan että olet huolissasi kivuista ja haluaisit että katsovat miten vauvalla menee. Suurella todennäköisyydellä kaikki on hyvin, mutta aina kannattaa tarkistaa. Saat ainakin itsellesi mielenrauhan - tiedän miten ne ajatukset hurisee vaikka ja missä - joskus syystä ja joskus syyttä.
Tää mun tarina on varmaan vähän ekstreme, älä nyt kuitenkaan ala pelkäämään pahinta, vaan mene tsekkaamaan vauvan tilanne. Tsemppiä ihan kauheesti!!! :)

Yhteistyössä