Mitä tämä nyt on??? 7v likka on ihan mahdoton!!

Marsupilami--

Aktiivinen jäsen
24.03.2008
1 433
0
36
Kun nyt on jo kuumuuskin minun vika!! Kamala huuto ja temppuilu, kun on kuuma..

Eikä mene perille vaikka kuinka selitän, että kaikilla on kuuma ja kesällä on kuuma, ei se ole kenenkään vika..

Ja muissakin asioissa on neiti alkanut tulla "silmille", jos ei mene hänen mielen mukaan. Kiukkuaa ja huutaa sisaruksille, jopa särki toisten tavaroita. ( Saatiin onneksi loppumaan se )

Jotkut päivät menee normaalisti, eivät taistele isommin, ja likkakin on hymyileväinen, mutta sitten....
Ihan kuin olisi jo hormooni myrskyjä :o Mutta eihän 7v vielä ole niin iso, eihän??

Kyllähän noita kausia aina lapsille tulee jos jonkinmoisia. Mä ite muistan, että kesälomat oli mulle aina vaikeita. Loppukesästä alkoi kerta kaikkiaan tylsistyttään, kun kaikki kaverit oli lomilla vaikka ja missä. Ja vaikka rutiineista meillä aina pidettiin kiinni, niin silti se olo oli jotenkin erilainen kesäisin.. Olo helpotti heti, kun koulu aina alkoi. Tai päiväkoti.

Mut toisaalta, mistä sitä nykypäivänä tietää, milloin ne hormonimyrskytkään alkaa. Kun aina vaan kaikki varhaistuu. Mulla itellä on alkanut menkat 10-vuotiaana ja mulla aivan sydäntä kylmää, että jos meiän tytöllä alkaa vielä aikaisemmin..

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Kuuluu ikään, toisilla se alkaa jo eskarissa, kuten esikoisellani. Joka tosin on luonteeltaan niin tulinen
ja haastava muutenkin, että ilman mitään varsinaisia uhmakausiakin hänessä haastetta riittää.
Mutta nyt meillä myrskyää tavallisesti niin tyven ja tasainen keskimmäinen. Huutoa, raivoa ja kiukkua, mitä pienimmistä asioista. Sekä suurta itkuherkkyyttä, nenäkyyttä, kaiken kyseenalaistamista. Tuskallista taspainoilua sille, onko iso vai pieni.. on tyttärelläni, joka täytti hiljattain 7v.

hormoneista en tiedä, mutta tuolle ikäkaudelle on tyypillistä tuollainen uusuhmaikä,

ja esiesimurkkuikä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Kuuluu ikään, toisilla se alkaa jo eskarissa, kuten esikoisellani. Joka tosin on luonteeltaan niin tulinen
ja haastava muutenkin, että ilman mitään varsinaisia uhmakausiakin hänessä haastetta riittää.
Mutta nyt meillä myrskyää tavallisesti niin tyven ja tasainen keskimmäinen. Huutoa, raivoa ja kiukkua, mitä pienimmistä asioista. Sekä suurta itkuherkkyyttä, nenäkyyttä, kaiken kyseenalaistamista. Tuskallista taspainoilua sille, onko iso vai pieni.. on tyttärelläni, joka täytti hiljattain 7v.

Josko se sitten samaa olisi täällä.. Vanhempi likka oli niin täysin vastakohta, että ihan yllätti tämä "kausi".
Neitonen on tosiaan itkemässä heti, jos joku sisaruksista sanoo takaisin yhtä ilkeästi.
Ja kun yrittää minulle tai isälleen alkaa nokkailemaan, niin ei kestä kritiikkiä, kun palautetaan maan pinnalle, että kumpis se olikaan aikuinen neiti vai me..

Ovet paukkuen koitti osoittaa mieltään, nostettiin ovi pois.. Olipa neiti nolona, kun kavereita tuli, eikä ollutkaan ovea paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaahas, vai tuossakin iässä tätä samaa tiedossa.

Hohhoijaa, onko olemassa mitään ikäkautta, jolloin EI olisi jotain uhmaa?

Meillä 2-v ja 6-v ikä on koetelleet eniten. Murkkuja meillä ei ole.... vielä.

Täällä on sitten ihanana lisänä 10v likka, joka alkaa olemaan niiiiiin meitiä, ja 12v poika, joka on maailman kuningas ja tietää kaikesta kaiken :headwall:
Ja 6v joka on itse tyyneys, kunnes saa tarpeekseen, ja laittaa hillittömän raivarin pystyyn, ja 3v jolle kukaan ei saa sanoa vastaan ilman seuraamuksia :D

Huoh, tutulta niin kuulostaa. Meillä tuota huutoa ja olemattomista kiukkuamista on kestänyt eskarivuodesta lähtien ja syksyllä menee ekalle. Kauhulla ootan kun tuo nuorempi alkaa samanmoisen pelin... on meinaan vielä tempperamenttisempi tapaus.

Yhteistyössä