Mitä tää vois olla? outoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei vielä lääkäriin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei vielä lääkäriin

Vieras
Mulla on useemman kuukauden ollut nenä tukossa, välillä on pari helpompaa päivää ja sitten oo taas aivan tukossa. Välillä päässä on järkyttävä paine kun räkää on niin paljon, välillä olen ihan ok. ajattelin että tää on jtn on/off-flunssaa mutta nyt jo mietityttää kun tuntuu kestävän. Mies ja lapset on terveitä, eli homeet, yms. on poissuljettuja. Pölyallergiaa, tms. en usko myöskään.

Kellään tällasia kokemuksia?

[QUOTE="vieras";23208253]Millä perusteella home/muu sisäilmaongelma on poissujlettu? Se, että kaikki ei oireile, ei tarkoita ettei kukaan voisi oireilla.[/QUOTE]

Mä olettaisin kyllä että muillekin olisi tullut oireita koska olen lasten kanssa päivät kotona. Mistäköhän vois homeongelma sitten tulla, asumme miehen laspuudenkodissa ja täällä on äskettäin tehty kosteusmittauksia rempan takia. Kaikki on ollut ok. Mitäs muita juttuja sisäilmassa vois olla?

Poskiontelotulehdus kroonistuu helposti. Onko sitä tutkittu? Kaikilla ei tule kovia kipuja. Oletko käyttänyt nenänhuuhtelukannua? Mulla ei ole ollut yli 2 vuoteen yhtään nuhaa eikä nenä tukossa, kun käytän sitä aina jos tuntuu et voisi tulla.

Poskiontelotulehdus kroonistuu helposti. Onko sitä tutkittu? Kaikilla ei tule kovia kipuja. Oletko käyttänyt nenänhuuhtelukannua? Mulla ei ole ollut yli 2 vuoteen yhtään nuhaa eikä nenä tukossa, kun käytän sitä aina jos tuntuu et voisi tulla.

Tätä mä mietin kyllä... Mulla ei ole ikinä ollut(tai diagnosoitu ainakaan) joten vois olla ehkä mahdollista. Ehkäpä varailen sitä aikaa sitten... :)

Mä olettaisin kyllä että muillekin olisi tullut oireita koska olen lasten kanssa päivät kotona. Mistäköhän vois homeongelma sitten tulla, asumme miehen laspuudenkodissa ja täällä on äskettäin tehty kosteusmittauksia rempan takia. Kaikki on ollut ok. Mitäs muita juttuja sisäilmassa vois olla?

Muiden oireilemattomuus ei kerro mitään, jotkut eivät koskaan oireile homeesta vaikka asuisivat vuosia hometalossa. Joku taas saa oireet vartissa. Muita juttuja voi olla huono ilmankierto, esim. tapetit tai lattiat on laitettu päällekkäin ja niiden liimat reagoivat keskenään (yleinen työpaikkojen ja yleisin koulujen ongelma eikä home josta vain vaahdotaan), eikä ilma pääse kiertämään.

eiköhän oo ihan normi flunssaa. meillä on kestänyt kohta pari kuukautta flunssa.. pari päivää saattaa olla pois ja sit tulee taas takaisin.. on vaan suhteellisen sitkeää sorttia.. ja ollaan käyty lääkärissä tämän takia..

Mulla oli vuos aikaa sama, jatkuva nuha, olin ehkä viikon jossain kohtaa terveenä. Keväällä sain sit allergialääkkeet, eikä oo sen jälkeen vaivannu. Eli voi johtua siitäkin.

Tätä mä mietin kyllä... Mulla ei ole ikinä ollut(tai diagnosoitu ainakaan) joten vois olla ehkä mahdollista. Ehkäpä varailen sitä aikaa sitten... :)

Osta sarvikuonokannu apteekista! Suolavedellä huuhtelet poskiontelot joka aamu, se tekee hyvää vaikkei oiskaan mikään tulehdus. Ja itseasiassa jos on tulehdus, tuo sattuu niin paljon että siitä tietää mennäkö lääkäriin vai ei. Mutta muuten ei satu, eikä tunnu inhottavalta vaikka joku voisi niin kuvitellakin. Siihen tottuu kyllä ja sit huomaa kuinka oikeasti olokin virkistyy kun on saanut aamulla röörit putsattua! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23208416:
Osta sarvikuonokannu apteekista! Suolavedellä huuhtelet poskiontelot joka aamu, se tekee hyvää vaikkei oiskaan mikään tulehdus. Ja itseasiassa jos on tulehdus, tuo sattuu niin paljon että siitä tietää mennäkö lääkäriin vai ei. Mutta muuten ei satu, eikä tunnu inhottavalta vaikka joku voisi niin kuvitellakin. Siihen tottuu kyllä ja sit huomaa kuinka oikeasti olokin virkistyy kun on saanut aamulla röörit putsattua! :)

kiitos kovasti :)

tämän teen asap.

Yhteistyössä