Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Miksi muuten moni ehdottaa poroa? En ainakaan ikuna itse syö sitä, en pidä sitä mitenkään suomalaisena ruokana.
Itse ehdotin sitä, koska poro on todella herkullista.
Poronkäristyshän on varsinainen perinneruoka, näin kesällä koen sen kuitenkin turhan tuhdiksi.
Jos poro ei ole erityisen suomalaista niin mihin maahan mahdat sen sijoittaa?
Olen etelärannikolta kotoisin. Minusta poronkäristys on aika kaukana meikäläisen perinneruuista. Maistoin ekan kerran poronkäristystä pitkälti aikuisiässä, varmaan opiskelijalounaalla. Pizzaankin ehdin tutustua sitä ennen, teini-iässä. (Olen siis sen verran vanha ihminen, että olen nähnyt pizzan tulon Suomeen 70-luvulla.)
Samaa mieltä kyllä siitä, että varmaan se on paremmin syksy/talvi-ruokaa.
Keittääks joku vana nje lihat?Hyi hel!Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Alkuperäinen kirjoittaja pähkinäinen:miks karjalanpaistia ei kehtais tarjota?
voiperunaa ja silliä
karjalanpiirakoita. kalakukkoa![]()
Ei kalakukkoa, me ei asuta lähelläkään Kuopiota enkä ole itsekään koskaan sitä syönyt. Karjalanpaisti taas on "köyhää" ruokaa, ettei sitä kyllä kehtaa tarjoilla. Itsekään harvoin sitä tehdään kun ei se oikein millekään maistu (ei olla keitetyn lihan ystäviä).
Voiperuna pannaan harkintaan kera sillin.
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Miksi muuten moni ehdottaa poroa? En ainakaan ikuna itse syö sitä, en pidä sitä mitenkään suomalaisena ruokana.
Itse ehdotin sitä, koska poro on todella herkullista.
Poronkäristyshän on varsinainen perinneruoka, näin kesällä koen sen kuitenkin turhan tuhdiksi.
Jos poro ei ole erityisen suomalaista niin mihin maahan mahdat sen sijoittaa?
Olen etelärannikolta kotoisin. Minusta poronkäristys on aika kaukana meikäläisen perinneruuista. Maistoin ekan kerran poronkäristystä pitkälti aikuisiässä, varmaan opiskelijalounaalla. Pizzaankin ehdin tutustua sitä ennen, teini-iässä. (Olen siis sen verran vanha ihminen, että olen nähnyt pizzan tulon Suomeen 70-luvulla.)
Samaa mieltä kyllä siitä, että varmaan se on paremmin syksy/talvi-ruokaa.
No, mä en ole koskaan muualla ku Helsingissä asunut ja 70-luvullä syntynyt, mutta tunnen kyllä suomalaisesta perinneruokia eri puolilta maata.
Perinneruuathan on hyvinkin alue- ja paikkakohtaisia.
Niistä voikin sitten ulkolaisille vieraille valita omia suosikkeja omasta asuinpaikasta riippumatta.
Ja vaikka kertoa hieman kyseisen ruuan / raaka-aineen taustoja.
Mutta tää johtuu varmaan koulutuksestani ja työstäni.
Sen perusteella tuotakin ( poroa ) ehdotin kokeilemaan grillissä.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Alkuperäinen kirjoittaja pähkinäinen:miks karjalanpaistia ei kehtais tarjota?
voiperunaa ja silliä
karjalanpiirakoita. kalakukkoa![]()
Ei kalakukkoa, me ei asuta lähelläkään Kuopiota enkä ole itsekään koskaan sitä syönyt. Karjalanpaisti taas on "köyhää" ruokaa, ettei sitä kyllä kehtaa tarjoilla. Itsekään harvoin sitä tehdään kun ei se oikein millekään maistu (ei olla keitetyn lihan ystäviä).
Voiperuna pannaan harkintaan kera sillin.
Alkuperäinen kirjoittaja pöf:Voi venäjä.. vai köyhää ruokaaVie ne vieraas 5 tähden ravintolaan
![]()
Mä en ehkä sitten tiedä miten tehdä karjalanpaistia kun musta se ei ole mitenkään hääppöstä. Kala on kyllä hyvä vaihtoehto, jos tekisi vaikka haukisopan...
Onko karjalanpiirakoissakin E466?KARJALANPAISTI ON JUHLARUOKAA, JOTA TARJOATAAN HÄISSÄ JA HAUTAJAISISSA YMS JUHLAVISSA TILANTEISSA MYÖS,
karjalanpiirakoita, ruisleipää, sahtia, poroa, hirveä, juustoleipää ja lakkahilloa.