Mitä sitten kun ei enää jaksa pettymyksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikitön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikitön

Vieras
Miten voi muuttaa elämänsä suuntaa, kun ei saa töitä eikä pääse opisekelmaan. Miten monta vuotta pitää jaksaa yrittää ja kestää aina vaan uusia pettymyksiä toistensa perään.

Tämän hetkinen työpaikka on niin kamala, että en enää jaksa. Joka päivä saan tunteä itseni muita huonommaksi, tarpeettomaksi ja täysin turhaksi. Itken töissä salaa vessassa, ja työasiat ahdistaa myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Mikään harrastuskaan ei riitä kumoamaan tätä työn aikaansaamaa ahdistusta.

Ehkä sinun ensin pitäisi hoitaa tuo masennusasia. Sen jälkeen vaihdat työpaikkaa tai lähdet mahdollisesti opiskelemaan että saat mieluisampaa työtä.
Se että vaihtaa suhtautumista asioihin voi myös olla yksi ratkaisu.
Jokatapauksessa sinun pitää tehdä pääkopallesi jotain.

[QUOTE="Mie";29596240]Ehkä sinun ensin pitäisi hoitaa tuo masennusasia. Sen jälkeen vaihdat työpaikkaa tai lähdet mahdollisesti opiskelemaan että saat mieluisampaa työtä.
Se että vaihtaa suhtautumista asioihin voi myös olla yksi ratkaisu.
Jokatapauksessa sinun pitää tehdä pääkopallesi jotain.[/QUOTE]

Miten voi vaihtaa työpaikkaa tai lähteä opiskelemaan, jos sitä uutta työpaikkaa tai opiskelupaikkaa ei saa. Monta vuotta olen jo hakenut molempia, mutta kun ei niin ei.

[QUOTE="Mie";29596261]Ehdotinkin että hoidat ensin tuon mielialasi kuntoon, taitaa olla suurin vika siinä, uskoit siihen sitten tai et.[/QUOTE]

Enpä usko, että mielialasta saa plus- tai miinuspisteitä, kun opiskelupaikkoja jaetaan.

Olettepa reilua sakkia kaikki! Ap pyytää tukea, ja palstalaiset vain pilkkaa.

Mutta oikeassahan palstalaiset siinä ehkä ovat, että mielialassa voisi olla jotain hoidettavaa. Entäs auttaisiko työkkärin täti katselemaan hyviä koulutuspaikkoja ja työpaikkoja? Sinne voi soittaa ja varata henkilökohtaisen keskusteluajan. auttaisiko se?

Minä aloittaisin vapaa-ajasta. Moni tekee tosi kamalaakin duunia rahoittaakseen vapaa-ajan harrastuksensa. Eli etsit sinne jotain mielekästä tekemistä.

Opiskella voi myös iltaisin ja etänä, löytyisikö jostain avoimesta korkeakoulusta tai ammattikorkeakoulusta jotain, jota olisi mukava opiskella ja joka auttaisi sitten jossain vaiheessa saamaan sen kokopäiväisenkin opiskelupaikan?

Entä töissä, mikä siellä mättää? Onko mitään keinoa parantaa tilannetta?

Ja mikä estää sinua saavuttamasta unelmiasi? Mitä voisit tehdä, että voisit ne saavuttaa?

[QUOTE="poikia3";29596337]Minä aloittaisin vapaa-ajasta. Moni tekee tosi kamalaakin duunia rahoittaakseen vapaa-ajan harrastuksensa. Eli etsit sinne jotain mielekästä tekemistä.

Opiskella voi myös iltaisin ja etänä, löytyisikö jostain avoimesta korkeakoulusta tai ammattikorkeakoulusta jotain, jota olisi mukava opiskella ja joka auttaisi sitten jossain vaiheessa saamaan sen kokopäiväisenkin opiskelupaikan?

Entä töissä, mikä siellä mättää? Onko mitään keinoa parantaa tilannetta?

Ja mikä estää sinua saavuttamasta unelmiasi? Mitä voisit tehdä, että voisit ne saavuttaa?[/QUOTE]

Mulla on tosi tosi rakas harrastus, jonka jo kertaallen lopetin, kun siitäkään ei enää saanut mitään mielihyvää. Jonkun aikaa sitten aloitin sen uudestaan ja nyt taas tuntuu, että en vaan enää jaksaisi.

Olen katsellut myös avoimen amk:n tarjontaa, mutta ei siellä oikein mitään ole. Amk:n monimuoto-opintoihin olen hakenut monena vuonna, mutta en ole päässyt. Pitää vielä katsoa tuo avoin yliopisto. Mieluiten tietysi opiskelisi jotain sellaista, mistä olisi hyötyä työelämässä.

Töissä mättää työntekijöiden epätasa-arvoinen kohtelu ja alityöllistyminen. Minua ei oteta mihinkään mukaan ja teen pelkkiä hanttihommia, mitä kukaan ei arvosta.

Yhteistyössä