Mitä sinä tuumisit jos sukulaisesi....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tässä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tässä"

Vieras
tuumaisi sinulle, että "ei hän osaa teille mitään joululahjaa ostaa, hän antaa mieluummin rahaa"? ( Tarkennan ja olisitte siis lapsiperhe )

Minusta toki toisaalta jees, saa sitten katsoa ja ostaa mitä itse haluaa. Mutta toisaalta ei se ole vaikeaa pienelle lapselle jotain pientä kivaa ostaa joululahjaksi.
Esim; pieni namipussi, värityskirja, dvd-elokuva (jotain halpiksia), lasten pyyhe, satukirja.

Olisin tosi tyytyväinen.

Meidän lapset saa ainakin kaikkea pientä (dvd, kirja, pyyhe, yms) ihan liikaa...kun on joulun tienoilla synttäritkin, ja kaverit tuo tuollaisia lahjoja.

Kaikissa perheissä halpisdvd tai värityskirja eivät ole mitenkään järkeviä lahjoja, vaan nimenomaan sitä krääsää, jota ei tarvitse nurkkiin.

Minä olisin tyytyväinen siihen, että on noin fiksu sukulainen.

Olisin todella tyytyväinen ja olenkin. Mun oma mummo eli lapsen isomummo tekee niin joka vuosi. Kyllä mä osaan sitten ostaa lapselle jotain mistä pitää eikä jää nurkkiin pyörimään.

Meillä tekee pari sukulaista aina noin. Toinen heistä on lapsien isoisä ja se harmittaa, koska voisi ihan vain kysymällä meiltä saada lasten lahjatoiveet selville. Uskoisin siis, että sekä isoisä että lapset olisivat iloisempia niin. On ihana nähdä lapsen ilme, kun lapsi saa jotain kovasti toivomaansa, siksi siis raha ei oikein tunnu miltään.

Meillä niin moni ostaa lapsille lahjoja että otan mielelläni osa rahana. Etenkin kun lapset ovat vielä niin pieniä etteivät oikeasti osaa vielä toivoa mitään..

Mä en tykkäis, tulis vähän sellainen mielikuva että "enpä jaksanut nyt nähdä vaivaa ja käyttää aikaani keksiäkseni teille mitään lahjaa, niin annampa rahaa" Sitten rahan antamisesta tulee sellainen mielikuva niin kuin antaja katsois niin köyhäksi että tarvii almuja. Raha sopii minusta vain yo-lahjaksi tai häälahjaksi. Etenkin jos olisin lapsi niin en tykkäis, kivempi ois saada jotain konkreettista, vaikka joku ihan pieni juttu joka osoittais että lahjan antaja on halunnut oikeasti ilahduttaa ja ajatella juuri sitä lasta. Mitä siitä tulis jos kaikki ihmiset alkais lahjojen sijasta antamaan vaan rahaa toisilleen. "Tässä ois nyt teille tämä kympin seteli joululahjaksi" "Voi kiitos, tässä on teille kymppi takaisin. Hauskaa joulua!"

Mielestä esim. kirjat ovat koululaisille jo oikein hyviä lahjoja. Niissä on vain se ongelma, että vieraan on vaikea ostaa sellaista, mitä ei ole.
Mä ottaisin mielelläni rahana, ja tilaisin netistä itse ne kirjat, ja pistäisin pakettiin lahjan antajan puolesta.
Musta olis tosi hyvä systeemi, ei tarvis stressata kenenkään mun lasten lahjojen kanssa, eikä tulisi turhanpäiväistä krääsää tai samoja kirjoja.
Vaan ei, kun ei vaan voi rahana pyytää, tai on ahne paska.

Lisään siis vielä, että tuon rahalahjan voisi antaa hyvissä ajoin ennen joulua, joten ehtisi ne lahjat hommata jouluksi.
Myös lasten isälle mulla olisi varmasti parempia lahjavaihtoehtoja, kuin ne hätäpäissään ostetut, mitä hän on yleensä saanut.

Anoppi antaa rahaa aina ennen joulua, sillä hankin lapsille jotain mielekästä. Tietty, se on mulle lisää hommaa mutta ymmärrän että pienen paikkakunnan kiireisellä yrittäjällä on aikalailla vaikeaa etsiä sieltä lapsille mitään erityistä. Tänä vuonna hommaan muksuille lahjakortit niillä rahoilla sillä loppuraskaus, remontti ja tuleva muutto on vetäneet minustakin mehut..

Omat vanhemmat antaa muksuille joka joulu suklaapukit, joiden ympärille on kääritty 20e.

Yhteistyössä