Mitä sinä tekisit tilanteessani?(Ei haukkuja kiitos,muutenkin vaikeaa nyt)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosi nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tein viime joulukuussa positiivisen testin, aivan järjettömässä tilanteessa. Olin neljän lapsen yksin huoltaja, En todellakaan iloinnut raskaudesta, aluksi raivostutti lähinnä, sen jälkeen en paljon ajatellutkaan koko asiaa, mutta en lainkaan sopeutunut tilanteeseen ennen kuin laskettu aika jo oli käsillä. raskaus meni toista viikkoa yli ja ainoastaan tuon 9 pv minä oikeasti aloin odottamaan innokkaasti. Ja ihana poikahan sieltä tuli, ei ole ollut mitenkään erityisen raskasta vauvan vuoksi..
Mä oon samaa ieltä että aborttia todennäköisemmin joskus katuu, lasta ei yleensä koskaan.

niin no me olimme lapseni isän kanssa oltu jo pidempään yhdessä ja lapsi yhdessä suunniteltu ja puhuttu,ja yhteisestä päätöksestä jätettiin ehkäisy pois! sitten kun olin raskaana vajaa 5kk ollut mies alkoi viihtyy kavereiden kaa pitkin baarei,ajattelin että se on ohi menevä vaihe,sillä toki minuakin välillä hirvitti se vastuu pienestä ihmis elämästä,lapsen isälle se oli liikaa ja jätti minut eikä pitänyt juuri mitään yhteyttä lapseenkaan 2v!

näinkin voin käydä,ja kaduin kyllä monesti että lin hänen kanssaan lapsen tehnyt,senverta rankkaa oli. nyt minulla on uusi mies (kihlattu) joka on ihan toista maata kuinn lapseni isä ja itseasiassa apseni sanoi häntä isiksi kolmannella n'äkemis kerralla. ikinä ei voi tietää miten elämä kuljettaa.

yhden abortin olen joskus nuorempana tehnyt,ja olenkatunut sitä kaikki nämä vuodet=(, hirvittävä ajatus että poitsul pitäis olla isosisko tai veikka vaan kun ei ole. mutta niin nuo jälkiehkäisy pillerit ovat kyllä voineet vaikuttaa sikiöön

Tuo alkuraskaus on muutenkin sellaista tunteiden myllerrystä, että ei ihme jos on pää pyörällä. Väsymyskin on varmaan osittain raskauden ansiota. Asioilla on tapana järjestyä, toivottavasti löydät ratkaisun jonka avulla saat mielenrauhan.

Sä et halua täläistä vastausta, mutta miksi ihmeessä vasta tutustumisasteella mennään sänkyyn?
Tuotakaan ongelmaa ei olisi, jos olisitte odottaneet vaikka papin aameneen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja tosi nolona:
Alkuperäinen kirjoittaja joo o:
eipä se välttämättä tarkoitettua ole.mutta luulen että jos lapsen päätät pitää,niin jossain vaiheessa ajattelet että miks ees mietit ettet sitä haluaisi.ja jos tuleva isä on iloinen asiasta niin hän on varmasti tukenasi.kyllä sä pärjäät!

Kiitos!Varmasti saisin tukea ja apua häneltä mutta yksi ero kun on takana,sitä pelkää jos käykin samoin,nyt kun ei vielä tunneta toisiamme tämän paremmin.

En halua olla ilkeä, mutta minua hiukan ihmetyttää tuo, että ette tunne toisianne "paremmin", mutta silti olette seksuaalisessa kanssakäymisessä. Aina on olemassa se raskaaksitulon mahdollisuus ja siksi en menisi sänkyyn kenenkään sellaisen tyypin kanssa, joka ei varmasti olisi valmis myös lapseni isäksi ja minun puolisokseni.

Alkuperäinen kirjoittaja :
mutta niin nuo jälkiehkäisy pillerit ovat kyllä voineet vaikuttaa sikiöön

Mitenkäs ne nyt olisivat vaikuttaneet? Hormonia se on ja terveitä lapsia syntyy niillekin, jotka syö pillereitä, kun eivät tiedä olevansa raskana.

Minä tekisin abortin. Jos olet oikeasti tosi väsynyt ja et ole varma jaksatko lapsia tässä tilanteessa en epäröisi.
Miehistä ei koskaan tiedä.
jos itsekkin olisin tässä omassa tilanteessani raskaana, se olisi maailmanloppu ja tekisin ehdottomasti abortin. No raskautta ei kyllä pitäisi tulla kun ei juurikaan ole seksiäkään ja jos onkin niin ehkäisy on kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sä et halua täläistä vastausta, mutta miksi ihmeessä vasta tutustumisasteella mennään sänkyyn?
Tuotakaan ongelmaa ei olisi, jos olisitte odottaneet vaikka papin aameneen asti.

tosi kiva antaa toiselle hirveä moraalisaarna, kun muutenkin paha olla. Sitä paitsi mielestäni tuo "papin aameneen asti odottaminen" on nykyään harvinaista ja ehkä hieman kiihkoilua. kukin tietysti tavallaan.
Mutta neuvoni itse kysymykseen ois sama kuin monella eli lääkäriin ja heti. mietit sen jälkeen tarkemmin. itse varmaan pitäisin lapsen, mutta kukin jaksamisensa mukaan. varmaan ois ihan paikallaan pyytää apua jo ihan ammattilaiselta. moni ei edes tajua kuinka paljon keskustelu psykologin kanssa voi auttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
No tuota, voin vain vastata omia kokemuksiani kertoen.

Esikoinen sai alkunsa parin viikon kuluttua siitä, kun tapasimme miehen kanssa. Se ei ollut tarkoitettu, vaan oli eräs väärinkäsitys sekoittamassa asioita pahasti. No, sain lopulta ajan lääkärille ja sitten aborttiajan. Muutama tunti ennen sitä aikaa mieleni muuttui. Ja voin sanoa että oli hemmetin vaikea päätös, mutta oli se ihanaa, nautin raskaudesta ja odotin esikoista innolla ja jännityksellä. Nyt esikoinen on jo 4v. :) Toinen lapsemme olikin sitten ihan suunniteltu, tyttö täyttää 3.11. 2 vuotta.

Viime syksynä koin järkytyksen. Hain minipillerit pitkän pohdinnan jälkeen. Minulle kun hormonaalinen ehkäisy huonosti sopii. Ostin sitten samalla raskaustestin, ihan varmuuden vuoksi. Kun testiin alkoi toinenkin viiva hahmottua, ryntäsin pois vessasta, ihan kuin se jotenkin saisi sen viivan katoamaan. :D Muutaman minuutin hermoilin ja sitten menin vilkaisemaan näinkö oikein. Muutama kirosana tuli kyllä lauottua ääneen ja tekstarina miehelle ja eräälle palstalaiselle. :D Mietittiin miehen kanssa aborttia, pitämistä, aborttia, pitämistä... Päädyttiin siihen, että haen lääkkellisen keskeytyksen. Sain lähetteen sairaalaan ja siellä lääkäri ultrasi, koska mulla ei ollut ehtinyt tulla kuukautisia toisen lapsemme jälkeen, joten ei tietoa kuinka pitkällä olin. Selvisi että sikiöitä oli kaksi, joten lääkkeellistä keskeytystä ei voitu tehdä. Sain ajan kaavintaan ja neuvon peruuttaa aika jos muutan mieleni. Samana päivänä päätettiin miehen kanssa että kaksoset saavat tulla. No, raskausaika oli enimmäkseen erittäin pelottavaa, pelkäsin miten kaksoset vaikuttavat valmiiksi jo riitaisaan avioliittoon, saavatko isommat huomiota, miten ihmeessä jaksan, miten päästään liikkeelle (ei autoa) jne. Oli miljoona estettä edessä, ainakin omissa kuvitelmissa. Kaikessa siinä tunteiden myllerryksessä aloin miettiä adoptioon antamista. Se oli, kuten aborttimietinnän kanssakin, sellaista kyllä-ei-kyllä-ei-pohdintaa. Vasta reippaasti puolivälin jälkeen aloin oikeasti olla sillä kannalla, että ihanaa, vauvat tulee! Vaikka ei pelko lähtenytkään minnekään.

Onhan se iso muutos kun pieniä lapsia ja lisää tulossa. Omasta puolestani voin sanoa, etten kadu, vaikka olosuhteet kaksosten tulolle vaikuttivat huonoilta. 3,5 vuodessa meille syntyi 4 lasta.

Lasta harvoin varmaan kadutaan, aborttia sen sijaan useammin...

sie oot ihana =) ihanaa että pidit lapsesi...

Alkuperäinen kirjoittaja ehe:

tosi kiva antaa toiselle hirveä moraalisaarna, kun muutenkin paha olla. Sitä paitsi mielestäni tuo "papin aameneen asti odottaminen" on nykyään harvinaista ..

Joo, harvinaista on. Sitten kysellään tälläisiä, tai etsintäkuulutetaan hiv-tartunnasta epäiltyjä...
Kiihkoilija olen mieluummin, kuin joutuisin ap:n tilanteeseen tai saisin jonku taudin....

tosi kiva antaa toiselle hirveä moraalisaarna, kun muutenkin paha olla. Sitä paitsi mielestäni tuo "papin aameneen asti odottaminen" on nykyään harvinaista ..

Joo, harvinaista on. Sitten kysellään tälläisiä, tai etsintäkuulutetaan hiv-tartunnasta epäiltyjä...
Kiihkoilija olen mieluummin, kuin joutuisin ap:n tilanteeseen tai saisin jonku taudin....

vahinkoja sattuu. kaikki me ollaan vaan ihmisiä.

älä tee mitään, mitä voit myöhemmin katua! mullakin oli toinen lapsi tuloss ja tunteet niin sekevat omasta jaksamisesta ja aattelin, että tuun hulluksi ennenku laps edes syntyy.vaikka oli toivottu ja perhe ok.oli jo aikaa tilaamassa keskeytykseen, mutta kuitenkin peruin sen. ja olen ja olemme superonnellisia siitä, että nuorimmainen on syntynyt ja nähnyt päivänvalon ja tuonut muutenkin perheeseemme lisää iloa ja valoa niin siskolle kuin vanhemmillekin. mieti siis tarkkaan ja jos sulla vielä miesystävä myötämielinen, miksi ei vauva?

Mitä tekisit jos tuntisit että voima varasi eivät ehkä riitä enää pienen vauvan hoitoon?Kannanko vastuun kuitenkin,silläkin uhalla että pelkään käyvän niin etten jaksa hoitaa tätä kaikkea..Mitä mä oikeasti teen? Itse en sitä osaa päättää. ;(

Jos yksinkertaisesti tuntuisi etten jaksa, enkä pysty enkä halua niin abortinhan siinävaiheessa tekisin. Tällähetkellä en voi kuvitella sellaista tilannetta, vaikka olen väsynyt ja uupunut jaksaisin vielä yhden vauvan. Mutta seuraavasta en tiedä ja sen sanon että jokainen ne voimavaransa tuntee parhaiten.

Ihmisiä juu, mutta ihminen voi itse päättää, meneekö mukaan tilanteeseen, jossa voi sattua vahinko...

Ihmisiä juu, mutta ihminen voi itse päättää, meneekö mukaan tilanteeseen, jossa voi sattua vahinko...
Ja sitten pitää vaan vastata päätöksestään ja kantaa oma vastuunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuliviiri:
Alkuperäinen kirjoittaja joo o:
eipä se välttämättä tarkoitettua ole.mutta luulen että jos lapsen päätät pitää,niin jossain vaiheessa ajattelet että miks ees mietit ettet sitä haluaisi.ja jos tuleva isä on iloinen asiasta niin hän on varmasti tukenasi.kyllä sä pärjäät!

Kiitos!Varmasti saisin tukea ja apua häneltä mutta yksi ero kun on takana,sitä pelkää jos käykin samoin,nyt kun ei vielä tunneta toisiamme tämän paremmin.

En halua olla ilkeä, mutta minua hiukan ihmetyttää tuo, että ette tunne toisianne "paremmin", mutta silti olette seksuaalisessa kanssakäymisessä. Aina on olemassa se raskaaksitulon mahdollisuus ja siksi en menisi sänkyyn kenenkään sellaisen tyypin kanssa, joka ei varmasti olisi valmis myös lapseni isäksi ja minun puolisokseni.

Kaikki ei ajattele samalla tavalla! Kyllä kai aikuinen ihminen sentään saa olla "seksuaalisessa kanssakäymisessä" vaikkei täydellisesti toista tunne mutta tunteita on kuitenkin toista kohtaan. Ei kai se kevytkenkäiseksi ihmistä tee jos tuntee että on löytänyt mielenkiintoisen ihmisen jonka kanssa ehkä haluaa lopun elämänsä viettää ja menee tunteiden viemänä sänkyynkin asti. (HIRVEETÄ!!!!!!!)

Sellaista se on tämä ihmisen elämä, toisten suhteessa sitä harrastetaan intohimosta, toiset panttaa 5 vuotta ja etsii sen ajan 1000 kpl järkeviä syitä tiimarin vihkoon, suunnittelee asiat 10 vuotta eteenpäin, että jokohan nyt voisin antaa kun tästä miehestä on aviomieheksi ja ehkä isäksi asti.

Sori vaan mutta mitä sä oot itteäs parempana pitämään, kai se ei väärin ole vaikka joku sitä seksiä harrastaa ehkäisyn kanssa vaikka vaan vähän vähemmillä perusteilla ja aikaisemmin kuin sinä. Eriasia on kaiketi naiskennella siellä sun täällä ympäriinsä, joka viikonloppu eri miehen kanssa ja ilman ehkäisyä. Sellaisiakin nimittäin on, suo saarnasi heille.

Jaahas, taas täydelliset äidit neuvomassa, jotka seurustelee ensin neitsyinä 5vuotta, menevät naimisiin ja harrastavat seksiä vasta hääyönä.
Ja kai se nyt päivänselvää on ettei kukaan lastaan kadu jos sen tekee, MUTTA ei kadu keskeytystäkään. Mitään lasta ei tarvitse edes tulla.

Keskeytyksen itse tekisin. Ihan omassakin tilanteessa, jos nyt tulisin raskaaksi.

mistä itse oot väsynyt?
haluaisitko lapsen jos olisitte tunteneet kauemmin...?
meillä 5 lapsi sai alun vahongossa ja mies ehdotti ekaks aborttia, nyt kun tuota vuoden ikäistä taaperoa katsoo niin ei todellakaan tulis mieleen enään abortit.

Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Ihan ekana soitat nyt sinne lääkäriin ja kerrot tilanteen. Kerro myös että olet ottanut jälkiehkäisypillerin ja silti raskaana olet! Se pilleri on aikas kovaa "myrkkyä" ja voinut vahingoittaa sikiötä pahasti.

Jälkiehkäisy pilleri EI vahingoita sikiötä!!

Alkuperäinen kirjoittaja aborttia kadut varmasti:
mistä itse oot väsynyt?
haluaisitko lapsen jos olisitte tunteneet kauemmin...?
meillä 5 lapsi sai alun vahongossa ja mies ehdotti ekaks aborttia, nyt kun tuota vuoden ikäistä taaperoa katsoo niin ei todellakaan tulis mieleen enään abortit.

Vuoden ikäisiä ei yleensä abortoidakaan, huom.

Yhteistyössä