Mitä sinä tekisit? (synttärikutsu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Lapsi sai kutsun 2 vuotta vanhemmalta lapselta, jota me vanhemmat emme tunne. Kulkee samalla koulukyydillä, sieltä tuntevat, ei muuten. En ole ihan varma tietääkö tämän kutsuja vanhemmat kutsusta tai siitä että kyse on nuoremmasta lapsesta..

Jotenkin hämmentävää. Mitä tekisin? Mitä sinä tekisit?

Kai siinä kutsussa oli puhelinnumero? Soitat siihen tai sitten annat lapsesi välittämään kirjallisen viestin kyseiselle lapselle kotiin vietäväksi, missä pyydät vaikka soittamaan sinulle.

omalta lapselta ensin, tunteeko hyvin ja haluaako mennä.

Ehkä syytä selvittää myös onko kutsu "virallinen" jos kerran epäilet, että vanhemmat ei tiedä...?
Oliko lapulla vai vaan suullinen kutsu?

Tai sitten vaan ohitatte homman vetoamalla tarpeen vaatiessa muihin menoihin :-)

Se hämmentää etten tunne lasta tai vanhempia. Eikä aiemmin ole tullut kutsuja vieraisiin paikkoihin. Kunhan kyselen miten te muut äidit toimitte. Kyseessä esikoisemme. Kiitos ystävällisestä neuvosta vierailija! :)

omalta lapselta ensin, tunteeko hyvin ja haluaako mennä.

Ehkä syytä selvittää myös onko kutsu "virallinen" jos kerran epäilet, että vanhemmat ei tiedä...?
Oliko lapulla vai vaan suullinen kutsu?

Tai sitten vaan ohitatte homman vetoamalla tarpeen vaatiessa muihin menoihin :-)

En tiedä miksi on sellainen olo, että vanhemmat luulee että meidän lapsi on samalta luokalta.. Mene ja tiedä. Oli ihan korttikutsu. Ja lapsihan on menossa ihan intomielellä :D
Täytyy jotenkin ottaa yhteyttä vanhempiin. Ei se ikäero minua muuten haittaa.

Mutta eräs toinen 2 vuotta vanhempi, samassa kyydissä kulkeva, tutustui lapseemme. Ovat kavereita. Halusivat kyläillä toistensa luona...mutta tämän äiti kielsi, sanoi ettei ota niin nuoria vastaan.

On niin monenlaista tullut vastaan, että haluan toki vanhempiin yhteyden.

Minkäikäinen lapsesi on? Meille alkoi tulla 'tuntemattomilta' kutsuja synttäreille 5-6vuotiaana. Ennen sitä tunsin itse vanhemmat, mutta sen jälkeen jouduin soittelemaan vieraillekin :D Lapsi kävi synttäreille melko yksin. Joskus olen itse osallistunut ainakin osan aikaa. Eka kutsu tuli juuri hiukan isommalta ja lasta jännitti mennä ison tytön synttäreille. Koulussa noita kutsuja tuleekin enemmän.

Minäki tekisin niin että oisin vanhempiin yhteydessä.. ei sillä ikäerolla ole niin merkitystä, pää-asia et lapset tulevat toimeen keskenään ja vielä mukavampi jos ovat kavereita myös koulun ulkopuolella. Voihan tällä koululaisella olla itselläänki nuorempia sisaruksia, joten vanhemmat ei näe lapsesi "nuoruutta" ongelmana.
Erikoinen asenne kyl vanhemmilla jos omaa lasta 2v nuorempi ei saa tulla kylään..

[QUOTE="vieras";21993688]Minkäikäinen lapsesi on? Meille alkoi tulla 'tuntemattomilta' kutsuja synttäreille 5-6vuotiaana. Ennen sitä tunsin itse vanhemmat, mutta sen jälkeen jouduin soittelemaan vieraillekin :D Lapsi kävi synttäreille melko yksin. Joskus olen itse osallistunut ainakin osan aikaa. Eka kutsu tuli juuri hiukan isommalta ja lasta jännitti mennä ison tytön synttäreille. Koulussa noita kutsuja tuleekin enemmän.[/QUOTE]

just 6 v.

Yhteistyössä