Mitä sinä tekisit? (muksu kipeänä ja reissu tulossa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reissuun vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reissuun vai ei

Vieras
Mun, hiukan alle kaksivuotiaan muksun ja mun ystävän pitäis lähteä torstaina kahden viikon ulkomaanmatkalle. Kävin just muksun kanssa päivystyksessä, kuumetta ja korvatulehdus. Lääkäri ei suositellut reissuun lähtemistä, koska korvat ovat nousuissa ja laskuissa koetuksella ja antibiootti pistää vatsan koville ilman ulkomaiden erilaista bakteerikantaakin.

Mies ei ole lähdössä matkalle, ja hän on sitä mieltä että minä meen kaverini kanssa ja hän hoitaa muksun. Molemmat isovanhemmat ovat samaa mieltä.

Itse tiedän, että tulisin ikävöimään lasta, josta olen pisimmillään ollut erossa tähän mennessä kaksi päivää ja yhden yön. Mutta mä tulisin kyllä toimeen ikäväni kanssa. Mutta miten lapsi reagoi, kun äiti katoaa kahdeksi viikoksi? Voitais tietysti webbikamerassa jutella joka päivä. Ja olishan hän isänsä kanssa. Mutta silti...

Matkan perumisesta saatais kyllä rahat takaisin, mutta tämä ystäväni ei pääsisi meidän kanssa reissuun tämän jälkeen ainakaan pariin vuoteen (isoja työjuttuja tulossa) ja itsellänikin muuttuu elämä aika tavalla vuodenvaihteessa, kun palaan kotiäitivuosien jälkeen töihin ja kouluun.

Kumpi vai kampi, reissuun ilman lasta vai reissun peruminen?

Menen nyt suihkuun, tulen myöhemmin katsomaan mitä ootte vastanneet.

En tiedä, mitä sun kannattais tehdä.

Mutta olenko liian takertuva vanhempi, kun mua huolettaa jättää lapset nuorin 11v isänsä kanssa viikoksi, kun lähtisin kaverin kanssa matkalle?

reissuun lähdet. Lasta ei tietenkään mukaan juuri lekurin kertoman perusteella. Olette 2vkoa, tai lyhennätte lomanne yhteisymmärryksessä kamun kanssa. Mut kakka juttuhan se kamulle olis, jos lyhentäisitte tai peruisitte kokonaan. Onhan hänkin varmaan järkännyt lomansa jne.....

oon oikein kateellinen, oispa itelläki tollanen mahdollisuus...mut niin näyttää menevän, että niillä ketkä ei uskalla antaa lasta hoidettavaks, riittää yökylään kinuavia isovanhempia ja sit taas toisinpäin, että ei hoitomahdollisuutta ole kun tarvis, ainaki meillä...varmaa kerran vuodessa onnistuu lapsivapaa viikoloppu järkättyä :/ 2 vkoa reissussa tekis kyllä hyvää...*haaveilee*

Reissuun! Lapsi on tutussa ympäristössä, omassa kodissa, tutut hoitajat, ei sillä ole mitään hätää henkisestikään. Onhan se pitkä aika, mutta voivat katsella valokuvia ja tehdä tuttuja asioita, se helpottaa. Ei ehkä kannata joka päivä soittaa, tai riippuu miten lapsi reagoi, mutta siis itkukohtauksia ei kannata aiheuttaa koska ne ei siinä hyödytä tai helpota mitenkään. Uskon että normaali lapsi kestää tuollaisen tilanteen ilman pysysviä traumoja.

Reissuun nyt kun on mahdollista mennä :) Osta lapselle jotain speciaali kivaa ja näet hänet web-kameran kautta. Matkan aikana on varmasti ikävä, sulla ja lapsella, mut 2 vkoa menee pian.

Riippuu tietty taas kohteesta, mutta itse lähtisin reissuun lapsen kanssa, jos vaan kyseessä ns. länsimaa, jossa myös lääkäripalvelut pelaa...
Antibiooteilla tauti menee tod. näk. ohi parissa päivässä, otatte alkuloman vaan vähän rauhallisemmin. Ja meidän kokemuksen mukaan noin pieni pärjää lennoillakin ihan ok vaikka korvat tulehtuneet (meidän pojalla oli viime talven lähes koko talven tulehdus päällä ja silti pärjättiin reissut hyvin ennen putkitusta)
Itse en millään voisi lapsesta olla 2 viikkoa erossa, muutaman päivän reissut ok, mutta jo sellaisten jälkeen itsellä ollut ihan liian kova ikävä...

Jos uskot jotenkin pärjääväsi ikäväsi kanssa niin ehdottomasti reissuun! Lapsi saa olla omassa kodissa oman isän kanssa ja isovanhemmat myös auttamassa, kylä hänkin pärjää vaikka äitiä välillä ikävöisikin.

No tiedän etten itse nauttisi matkasta, jos lähtisin yksin. Eli katsoisin vielä miten lapsi voi ja ja kun yleensä kuuri tehoaa äkkiä, niin jos lapsi olisi jo terve niin ottaisin hänet mukaan tai peruisin.
Jokainen tekee itse päätöksensä, mutta mä en nauttisi lomasta ilman lasta/lapsia erityisesti kun on suunniteltu yhdessä menoa ja aika on noin pitkä.

[QUOTE="Miu";22321795]Riippuu tietty taas kohteesta, mutta itse lähtisin reissuun lapsen kanssa, jos vaan kyseessä ns. länsimaa, jossa myös lääkäripalvelut pelaa...
Antibiooteilla tauti menee tod. näk. ohi parissa päivässä, otatte alkuloman vaan vähän rauhallisemmin. Ja meidän kokemuksen mukaan noin pieni pärjää lennoillakin ihan ok vaikka korvat tulehtuneet (meidän pojalla oli viime talven lähes koko talven tulehdus päällä ja silti pärjättiin reissut hyvin ennen putkitusta)
Itse en millään voisi lapsesta olla 2 viikkoa erossa, muutaman päivän reissut ok, mutta jo sellaisten jälkeen itsellä ollut ihan liian kova ikävä...[/QUOTE]

Me peruutettiin matka tällä perusteella. Ei haluttu ottaa riskiä lapsen lisäsairastelusta ulkomailla. Varsinkin kun tiedetään että lapsi on sairas jo mennessä. Mitä jos tulee mahatautia ym. Vakuutuksista on sitten turha kysellä mitään.

Reissuun vaan ja lapsi jää isän kanssa Suomeen. Jos nyt perut koko reissun, ystäväsi pettyy taatusti. Varsinkin kun sulla on kuitenkin se mahdollisuus, että voit lähteä ilman lasta.

[QUOTE="vieras";22321826]Me peruutettiin matka tällä perusteella. Ei haluttu ottaa riskiä lapsen lisäsairastelusta ulkomailla. Varsinkin kun tiedetään että lapsi on sairas jo mennessä. Mitä jos tulee mahatautia ym. Vakuutuksista on sitten turha kysellä mitään.[/QUOTE]

Kuten sanottu, kohde vaikuttaa ja tietty se miten kipeen oloinen lapsi on, äiti osannee sanoa onko paranemaan päin vai onko oikeesti tosi kipeä.
Mut reissussa kyllä matkavakuutus korvaa jos täytyy lääkäriin mennä, onpa sitten ihan joku muu tauti tai vanhan taudin paheneminen. Ainakin meidän matkavakuutuksessa ehtojen mukaan olemassaolevankin sairauden äkillinen paheneminen korvataan ihan normaalisti...

No itse en olisi kestänyt kahta viikkoa erossa alle 2-vuotiaasta lapsestani. Reissulle olisi siis turha ollut lähteä pilaamaan kaverinkin matkaa.

Vaihtoehtoina itselläni olisi ollut: sairas lapsi reissuun tai reisuun peruutus.

Täällä taas!

Mä en usko, että lapsi olis torstaiaamuna siinä kunnossa että kestäisi matkan. Lento on rapiat kymmenen tuntia. Eli sitä vaihtoehtoa, että puolikuntoinen lapsi tulis mukaan, ei ole.

Kai mä sitten lähden kahdestaan kaverini kanssa. Puhuin just mun äidin kanssa puhelimessa, mä olen ollut 1,5-vuotias kun porukat ovat olleet viikon etelässä, olin hoidossa mummulassani enkä minäkään ole traumatisoitunut niin tuskimpa tuo minunkaan muksuni. Anoppi taas sanoi, että ilman haikeita jäähyväisiä ja koti-ikävää ei voi kokea jälleennäkemisen riemua - näinhän se on. :)

Reissuun vaan ja lapsi jää isän kanssa Suomeen. Jos nyt perut koko reissun, ystäväsi pettyy taatusti. Varsinkin kun sulla on kuitenkin se mahdollisuus, että voit lähteä ilman lasta.

Tuo on kanssa yksi pointti, eli siinä menee samalla myös ystävän loma pilalle. Ilmeisesti tärkeä ystävä kun olette tuollaiselle matkalle lähdössä, joten nyt teillä olisi myös ainutlaatuinen mahdollisuus saada noin viettää kaksin lapsivapaata aikaa.

Älä ota lasta mukaan! Se olisi väärin lasta kohtaan :( Ei sinustakaan varmaan olisi kivaa olla reissussa kipeenä.. parempi lapsen sairastaa kotona, ja kyllä ne pärjää siellä. Lapsi on vasta 2-vuotias, eikä hän tule muistamaan isompana, jos äiti oli pari viikkoa poissa hänen luotaansa. Eikä lapselle varmaan tule nytkään kovin ikävä, jos hoitajan kanssa on kivaa niin aika menee nopeasti. Kannattaisi mennä reissuun pitämään hauskaa, kun sellainen mahdollisuus nyt on ja niitä tilaisuuksia tuskin kovin usein tulee. Jos sinusta tuntuu, että voit jättää lapsen hoitoon ja lähteä reissuun, niin siitä sitte vain. Lähde tai älä lähde, mutta älä ainakaan ota lasta mukaan vasten lääkärin tahoa..

Älä ota lasta mukaan! Se olisi väärin lasta kohtaan :( Ei sinustakaan varmaan olisi kivaa olla reissussa kipeenä.. parempi lapsen sairastaa kotona, ja kyllä ne pärjää siellä. Lapsi on vasta 2-vuotias, eikä hän tule muistamaan isompana, jos äiti oli pari viikkoa poissa hänen luotaansa. Eikä lapselle varmaan tule nytkään kovin ikävä, jos hoitajan kanssa on kivaa niin aika menee nopeasti. Kannattaisi mennä reissuun pitämään hauskaa, kun sellainen mahdollisuus nyt on ja niitä tilaisuuksia tuskin kovin usein tulee. Jos sinusta tuntuu, että voit jättää lapsen hoitoon ja lähteä reissuun, niin siitä sitte vain. Lähde tai älä lähde, mutta älä ainakaan ota lasta mukaan vasten lääkärin tahoa..

Kuten jo sanoin, niin puolikuntoisen muksun kanssa en lähde. Todennäköisesti tulis vaan entistä kipeämmäksi, eikä siinä sitten ole mitään järkeä lähteä toiselle puolelle maailmaa istumaan hotelliin tai sairaalaan sairasvuoteen äärelle.

Yhteistyössä