Mitä sinä tekisit, jos pihallesi tupsahtaisi irtokoira?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katujen Kuningatar:
Sain sen koiratarhanpitäjän kiinni. Oli jossain häissä ja sanoi ettei pääse hakeen. Käski yrittää häätää koiran matkoihinsa, ehkä se sit menee kotiinsa. :o Epäili, että koiraa on nyt koulutettu metsästykseen ja karannut juoksuisten narttujen luokse. Mun mielestä tuo koira ei vaikuti tippaakaan metsästyskoiralta, seurakoira ihan selkeästi ollut.

Että mitäs nyt sitten?

Pidät sen siihen asti kun se koiratarhanpitäjä tulee hakeen. Mä ilmoittaisin poliisille ihan sentakia et jos joku kyselee karkulaista niiltä.

mä en päästäis irralleen. jos vaikka auton alle jää tai eksyy raukkinen..
soita sinne poliisille! ja mee kierteleen lähistölle, jos sitä etsitään. koira on kummiskin ollu jo jonkin aikaa siellä, jos päästät sen nyt irti ootko varma että löytää omat/tutut hajut enään?

Mä oon soittaniut poliisille kun oon törmännyt koiraan ilman omistajaa.
Sanovat että tulevat hakemaan, eivät kyllä pitäneet mitään kiirettä koiran haku reissulla ja ehdinkin itse löytää omistajat =)

Irtokoiran tullessa pihaan yritän napata se kiinni (jos siis kyseessä ei ole selvästi metsästysreissulla oleva koira) ja tarjoan sille vettä. Sitten katson onko pannassa merkintää tai yritän selvitellä omistajaa lähiseudun koiraihmisten kautta. Jos ei tärppää niin soitto paikalliseen löytöeläinkotiin ja poliisille ja täällä päin kadonneita/löytyneitä koiria ja omistajia kysellään myös paikallisradion kautta. Niin ja jos koira jää pidemmäksi aikaa tai näyttää nälkäiseltä niin tarjoan sille koiranruokaa.

Tänään viimeksi pihaan tuli lasten perässä irtokoira joka oli lähtenyt seuraamaan. Onneksi pojan kaveri tiesi omistajan ja kävin viemässä karkulaisen kotiinsa.

Niin siis täällä on ihmisillä vähän tuollainen hälläväliä suhtautuminen irtokoiriin ja kissoihin. Mä olen kaupungista itse kotoisin ja satun vieläpä tietämään millaista on odottaa tietoa kadonneesta koirasta. Poliisit pitää majaa meillä about 50km päässä, ihan en usko, että heti ovat tulossa koiraa hakemaan. Ja tosiaan eivät kai he muuta tekisi kun toimittaisi koiran löytöeläinkotiin, jonka pitäjä nyt ei ole paikalla eikä muutenkaan kovin kiinnostunut koirasta.

Niin siis täällä on ihmisillä vähän tuollainen hälläväliä suhtautuminen irtokoiriin ja kissoihin. Mä olen kaupungista itse kotoisin ja satun vieläpä tietämään millaista on odottaa tietoa kadonneesta koirasta. Poliisit pitää majaa meillä about 50km päässä, ihan en usko, että heti ovat tulossa koiraa hakemaan. Ja tosiaan eivät kai he muuta tekisi kun toimittaisi koiran löytöeläinkotiin, jonka pitäjä nyt ei ole paikalla eikä muutenkaan kovin kiinnostunut koirasta.

Mutta koiran omistaja on saattanut ilmoittaa heille siis poliiseille kadonneesta koirastaan jos eivät hekään ole saaneet kiinni tuota löytöeläinkodin pitäjää...Ovat saattaneet jättää numeronsa jonka sitten poliisit voivat edelleen antaa sinulle....Ehkä...Mistä sitä tietää ellei kokeile? :)

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy:
onko se millainen koira sekarotunen? uros? mistäpäin löytyi?

Juu, on sekaroituinen uros. Aikas paljon sakemannin näköinen. Hyvässä kunnossa, joten tuskin on ollut karkuteillä kauaa. Etelä-Pohjanmaalla asutaan.

Soita 112 ja kysy onko joku kysellyt koiran perään ja antanut yhteystiedot. Jos ei niin anna sinne yhteystietosi mistä koira löytyy. Näin ainakin tällä meilläpäin tehdään pienen kaupungin omakotialuella.

Niin ja apulastakin saattaa olla apua omistajan etsiskelyssä. Sielä on kadonneita koiria ja muista lemmikkejä.
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/apula/apula.pl?7

Juu, on sekaroituinen uros. Aikas paljon sakemannin näköinen. Hyvässä kunnossa, joten tuskin on ollut karkuteillä kauaa. Etelä-Pohjanmaalla asutaan.

Tämä?

Sekarotuinen ajokoira uros
Nuori, ruskea, ystävällinen ja erittäin energinen Jekku-koira kadonnut metsään Lapinlahden Pajujärvellä 13.8. Kaikki havainnot koirastamme ovat meille tärkeitä.
Kirsi 0505458454 email (ilmoitus jätetty 20/8/2009)

ajattelin vaan kun mun yksi tuttu pitää koraansa irti. vaikka sille on siitä sanottu niin oisko sama. mutta ei voi olla. asutta liian kaukana. :)

oisko tarkempaa kaupunkia/kuntaa? vois kattoo onko nettiin kukaan laittanut katoamisilmoitusta joka sopis tähän koiraan.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:

Tämä?

Sekarotuinen ajokoira uros
Nuori, ruskea, ystävällinen ja erittäin energinen Jekku-koira kadonnut metsään Lapinlahden Pajujärvellä 13.8. Kaikki havainnot koirastamme ovat meille tärkeitä.
Kirsi 0505458454 email (ilmoitus jätetty 20/8/2009)

Ei ole tämä. Enkä löytänyt ilmoitusta mistään muualtakaan. Koira kyllä vaikutti siltä, että on varmaan haistanut meidän koirien juoksun ja siksi tullut tänne. Ei varmaan kauaa ole kateissa ollut, lieneekö omistajat edes huomannut koiransa katoamista?

no mutta kysymykseen vastaten,ni en ainakaan irti päästäis sitä enneku poliisit/omistaja tai koiratarhan omistaja sen hakisi poi. Joko pitäisin narussa ulkona tai soittelisin tutut läpi, pystyykö kukaan majoittaan karkulaista-

Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Poliisille soitossa on kuitenkin se hyöty, että omistajakin on saattanut koiraa kysellä sieltä kautta. Löytöeläinkotiin poliisit koiran tosiaan vievät.

Mä kerran sain kiinni nuoren uroskoiran ja aikani mietittäni soitin poliisille. Kehoittivat tuomaan sen putkaan :D
No kyyditin koiruuden nimismiehen portaille ja siellä konsta sitten kertoi, että juuri oli tullut soitto koiruudesta, että on luikahtanut pihastaan. Soitin sitten siihen konstan antamaan numeroon ja hätääntynyt mies henkilö kertoi koiran karanneen pihasta. Vein sitten karkulaisen autolla kotiin missä lapset jo olivat itkeneet, kun koiruus oli karannut.
Olisin saanut mieheltä 200mk vaivanpalkkaa mutten ottanut. Pääasia, että koiruus pääsi kotiin ja kaikki oli hyvin.

Yhteistyössä