V
"vieras"
Vieras
Ihanan mieltäylentävä yhdistelmä: Kouluttamaton, köyhä, katkera ja typerä.
Köyhällä ei ole varaa tuhota maapalloa, rikkaalla ja viksulla on.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ihanan mieltäylentävä yhdistelmä: Kouluttamaton, köyhä, katkera ja typerä.
Ja mitään ilmastonmuutosta ei todellisuudessa olekaan.
Se on vain suurten yhtiöiden keino peloitella yksittäisiä kansalaisia saaden ihmiset toimimaan halujensa mukaan!
Ilmastonmuutos on oikeasti vain tekosyy sille, että iswot yritysjohtajat voivat kierrättää olematonta rahaa ympäri maailman.
Kun kulutus loppuu/vähenee minimiin niin suuret yhtiöthän siitä vain kärsivät. Mutta rahaa et voi syödä ja se on totuus.
.
Ööö, huomaatko itse tuoaa pientä epäloogisuutta? Miten mikään yritys hyötyy siitä, että kulut vähenee???
Mielestäni siinä ei ole mitään koomista, kun kotitaloudet kuitenkin käyttävät suoraan tai epäsuorasti noin 40 prosenttia kaikesta Suomessa käytettävästä energiasta.
Noin puolet tuosta määrästä tulee suoran kulutuksen kautta (lämmitys, lämmin vesi, kotitaloussähkö ja auton polttoaine). Toinen puoli käytetystä energiasta on sitoutunut erilaisiin hyödykkeisiin ja palveluihin (elintarvikkeet, koneet, tekstiilit yms) välillisenä energiana
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22564407:Ilmasto muuttuu, siitä sentään tutkijat ovat yhtä mieltä. Eri mieltä ovat sitten siitä, onko muutos ihmisen aiheuttamaa ja voiko ihminen vaikuttaa siihen omalla toiminnallaan. Maapallolla on aina ollut kylmempiä kausia ja lämpimämpiä kausia, joten tilanne voi olla täysin luonnollinen eikä ihmisellä ole asian kanssa juurikaan tekemistä.
Kulutuksen vähentämisellä voi olla merkitystä sille, miten alati kasvava maapallon väestö tulevaisuudessa ruokitaan ja millaisten jätevuorten keskellä ihmiset tulevaisuudessa joutuvat elämään. Yksittäisen ihmisen panos kumpaankin on tietysti pieni, mutta tuskin siitä haittaakaan on.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22564407:Ilmasto muuttuu, siitä sentään tutkijat ovat yhtä mieltä. Eri mieltä ovat sitten siitä, onko muutos ihmisen aiheuttamaa ja voiko ihminen vaikuttaa siihen omalla toiminnallaan. Maapallolla on aina ollut kylmempiä kausia ja lämpimämpiä kausia, joten tilanne voi olla täysin luonnollinen eikä ihmisellä ole asian kanssa juurikaan tekemistä.
Kulutuksen vähentämisellä voi olla merkitystä sille, miten alati kasvava maapallon väestö tulevaisuudessa ruokitaan ja millaisten jätevuorten keskellä ihmiset tulevaisuudessa joutuvat elämään. Yksittäisen ihmisen panos kumpaankin on tietysti pieni, mutta tuskin siitä haittaakaan on.
Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä?;22564248:Montako lasta? Kuinka iso asunto? Lennätkö?
2 lasta, 62 neliöinen kaksio, olen lentänyt elämässäni 2 kertaa..
Joo, mä myös käytän lapsellani ihan laiskuuttani (ja sitä etten raaski ostaa kestovaippoja, iso kertainvestointi) kertiksiä ja välillä käydään mäkkärillä syömässä jne. Se ei sulje siltikään pois sitä, ettenkö vois yrittää niissä asioissa valita paremmin, joissa jaksan ja pystyn. Mä ajattelen niin, että pienetkin teot merkitsee. Vaikka yksi kestovaippa päivässä on 365 kertistä vähemmän kaatopaikalle vuodessa. Se tuntuu jo aika isolta määrältä, pienet teot siis merkitsee kun niitä on paljon.
Mä sanoin nimenomaan, että mun mielestä ehdoton ei tarvitse olla, mutta ympäristö ja sen saastuminen kannattaa pitää mielessä, niin hyviä valintoja tulee tehtyä ihan huomaamattaankin. Mä en ymmärrä sellasta ajatustapaa, että tollaset asiat suljetaan pois mielestä eikä tehdä kertakaikkiaan mitään. Ajatellaan vaan, että kun ei ne siellä Kiinassakaan, niin ei meidänkään kannata.
Mun mielestä asiaa voisi oikeastaan verrata siihen, että viitsiikö tuolla ulkona ollessa laittaa roskat roskikseen vai heittääkö maahan, kun kerran monet muutkin heittävät.Ajatellaan vaan, että kun ei ne siellä Kiinassakaan, niin ei meidänkään kannata.
Mä en ymmärrä sellasta ajatustapaa, että tollaset asiat suljetaan pois mielestä eikä tehdä kertakaikkiaan mitään. Ajatellaan vaan, että kun ei ne siellä Kiinassakaan, niin ei meidänkään kannata.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22564826:Maapallon väestönkasvulle on yritetty laittaa stoppia niin kauan kuin jaksan muistaa eli yli 40 vuoden ajan.
Ööö, huomaatko itse tuoaa pientä epäloogisuutta? Miten mikään yritys hyötyy siitä, että kulut vähenee???
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas pässi:Useimmat ihmiset on mustavalkoisia nuorina ja monille se jää päälle. Asioissa ei muka ole mitään välivaihtoehtoja silloinkaan, kun kompromissin etsiminen olisi välttämätöntä. Mikä tahansa poliittinen kysymys nousee, niin joko x:n täytyy olla täysin sallittu niin ettei asiasta sovi edes mutista, tai sitten jyrkästi lailla kielletty, jne. Rajoittaminen ei muka ole vaihtoehto, koska sitä on niin vaikea perustella???
Ilmastonmuutos on yksi ongelmista joita väestönkasvu ja vapaaseen energiankäyttöön (halpa öljy) perustuva sivilisaatio tuottaa. Vaikkei siihen suostuisi uskomaan, meidän niskaan ehtii silti kaatua parissakymmenessä vuodessa monta turmiollista riesaa kaikki samassa nipussa, vaikka oltaisiin kaikki rauhallisia ja tolkuissamme ja mietittäisiin heti mistä päästä olisi järkevää aloittaa muutostyöt.
Öljyn hinta ei tule laskemaan, ruuan hinta nousee vielä enemmän kun syöjiä tulee lisää, sotimiskustannukset nousee kun levottomuus lisääntyy, lannoitteisiin ei riitä fosforia, ja vaikka haluaisi miten kiistää sen ikävän ilmastonmuutoksen, niin sille ei mitään mahtane että jostain pirun syystä ne maat kuivuvat siellä sun täällä, ja aavikoituminen ja suolaantuminen syö peltopintaa. Ja meidän jäärät tekee vallankumouksen kun brasilialainen nauta kuolee janoon eikä enää saavu herran lautaselle.
Mutta tuo jästipäisyys, että miksi me kun ei muutkaan on varmaan osittain sama ilmiö kuin se, että joidenkin on mahdotonta pyytää anteeksi tai sanoa rakastavansa ellei toinen tee sitä ensin, ja siltikin tuntuu että se on jotenkin iteltä pois. Olisko toivoa sitten sentään, että kun riittävän moni aloittaa niin kyllä sen pässinkin on lopulta tultava perässä.
Sotaponnistuksista on muutama hassu vuosikymmen. Miksi pirussa siihen kyettiin kokoamaan koko porukka - johtuisiko siitä, että pässit olivat uhkumassa etunenässä.