Mitä shampoota käytätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ååkke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostin Ekolosta (saa varmaan kaikkista ekokaupoista) sitä kaksplussan viime numerossa mainostettua hamppupalashampoota. Siis ihan oikeesti! Viikko menee heittämällä niin, että tuntuu ettei tartte pestä niitä ollenkaan. Ne on kuohkeat vaikka muu keho vaatii jo pesua. Uskomatonta!

Mä tykkään vaihdella shampoota ja mun tukkakin tuntuu tykkäävän, kun ei pese kauan samalla aineella. Tällä hetkellä käytössä Frantsilan luomu nokkos-yrttishampoo + hoitoaine, XZ-xylitol-hunajashampoo (tän kans käytän vain kevyttä hiuksiinjätettävää suihkehoitoa, riittää hyvin) ja Bonacuren colour shampoo+hoitoaine.

Sebastianin tuotteita käytän. Pesen aina työpäivän aamuina, lähinnä koska tupakoin ja haju tarttuu. Hiuksetkin kyllä rasvoittuu muutenkin niin kiitettävästi että kuivashampoota käytän vapaapäivinä. Olen todennut että eipä sillä merkillä niin kovin suurta väliä ole tässä asiassa.

Mulla on Joicon (muistaakseni se kirjoitetaan noin) hopeashampoo- ja hoitoaine. Käytän niitä vuoronperään Erittäin hienon suomalaisen mustikkashampoon ja -hoitoaineen kanssa. Tuo Erittäin hieno on ihanaa ainetta, varsinkin niin edulliseksi tuotteeksi. Ja tuoksuu hyvälle!

Yksi asia, joka saattaa helpottaa rasvoittumista, on shampoon laimentaminen. Eli voi kokeilla käyttää pienemmän määrän shampoota kerrallaan. Ja kannattaa huuhdella huolellisesti. Mulla tämä on tasoittanut hiusten rasvoittumista jonkin verran.

Palashampoistä tuli mieleen, että haluaisin kokeilla myös noita Lushin palashampoita. Kenelläkään kokemusta?

Mä käytän lushin rasvoittuville hiuksille sopivaa palashampoota. Tavan shampoolla pitää pestä joka pvä, lushilla riittää joka 3. pvä. Mutta kuivattaa tukkaa mielestäni todella paljon eli laitan hitusen hoitoainetta suihkussa ja käytän hiuksiin suihkutettavaa hoitoainetta ( SCHWARZKOPF bonacure ) joka päivä.

[QUOTE="vieras";27861931]käytän ihan markettikamaa, niitä isoja pulloja. Tresemmé:ä tai Frank Provostia. Se Syoss on huonoa. Sama hoitoaineissa.[/QUOTE]

Kuin myös :wave:

Yhteistyössä