punainen ihottuma huulten ympärillä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
mikä mun ihoa vaivaa kun huulten ympärille,ei huuliin tulee semmosta punaista ihottumaa.
se kutisee.
ja jos en laita huulirasvaa kun huulet rohtuu niin tulee ainakin tuota ihottumaa.
oon kokeillu bepanthene,huulirasvoja erilaisia ja eri merkkisiä..tavallista lv:n rasvaa,se kirvelee kun laittaa tohon ihottumaan.
oon koittanu myös hydrokortsonivoidetta.
mikään ei tunnu auttavan.
mitä tää oikein on??
on talvella vielä pahempaa ja kesällä näyttää olevan myös tota ihottumaa :(

oon neuvoton,pitääkö tässä jo lähteä lääkäriin kohta et saisi jotain kunnon rasvaa.
kärsiikö kukaan muu tästä?
huuletkin tuntuu rohtuvan usein vaikka laitan blistexiä tai labelloa tai medilip sitä vaaleanvihreetä,sekään ei auta.

Jos olet allerginen lanoliinille? Sitä käytetään paljon juurikin huulirasvoissa ja kosmetiikassa. Itse en voi missään nimessä käyttää noita mainitsemiasia rasvoja. Oriolan perusvoidetta vain. Aurinko ja stressi laukaisevat myös huulioireet. ja sitrushedelmät.

Tälläkin hetkellä kärsin tästä huulien ympärillä olevasta punaisesta ihosta joka kutisee ihan turkasesti, ajoittan myös polttaa ja tekee kipeää. Joskus itkua pidätellen oon yrittäny kotona olla kun tää hitsin ihottuma..... Syytä en tiedä, en muista millon olisi kokonaan parantunut, vaseliini ainakin mulla auttaa hiukan jos yön yli pitää siinä punertavan ihon päällä. Muttei sekään hirveemmin auta että.. Todella inhottava vaiva...????????