Mitä se tarkoittaa, että Jeesus pelastaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mm

Vieras
vääntäkäähän nyt rautalangasta, miten jeesus on siis vierelläni, sydämessäni, jeesus auttaa, pelastaa, jos on kuollut yli 2000 vuotta sitten? kulkeeko jeesus henkiolentona täällä hengailemassa?

Jeesus vaikuttaa Pyhän Hengen kautta. Jumala on kristinuskon mukaan kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä henki. Itse uskon tähän ja monesti "tunnen" että Jeesus on lähelläni. Muunmuassa monien menetysten yhteydessä ja surussa olen tuntenut sen.

no olen etsinyt ja kuunnellut, ihmetellyt mutta kaikki nää uskovat puhuvat niin kummallista kieltä, ettei siitä ota tolkkua. jeesus pelastaa= usko jeesukseen pelastaa? onko sama asia? miksei puhuta suomen kielellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus rocks:
Jeesus on ristillä hyvittäny kaikki meidän synnit joten kaikki pääsee taivaaseen, nekin jotka ei usko :heart:

Noinhan Raamattu ei kyllä opeta, suoraan sanotaan " joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu".

jeesus on vierelläsi joka päivä elämäsi loppuun asti ja herran näet sitten myöhemmin : ) sinun täytyy ensin tunnustaa syntisi ja pyytää anteeksiantoa sekä katua hän antoi ruumiinsa ja elämänsä ihmisten syntien edestä 2000 vuotta sitten että sinäkin saisit synnit anteeksi ja iankaikisen elämän on pyhä kolminaisuus isä poika ja pyhähenki. jeesuksen läheisyyden voit myös tuntea usein ja minä ainakin rukoillessani jeesus voi pelastaa koska hän niin tahtoo ja hän on voittanut kuoleman hän nousi ylös haudasta kolmantena päivänä, aamen. voin kertoa enemmän jos haluat. ja kyllä olen uskossa!

Alkuperäinen kirjoittaja :
jeesus on vierelläsi joka päivä elämäsi loppuun asti ja herran näet sitten myöhemmin : ) sinun täytyy ensin tunnustaa syntisi ja pyytää anteeksiantoa sekä katua hän antoi ruumiinsa ja elämänsä ihmisten syntien edestä 2000 vuotta sitten että sinäkin saisit synnit anteeksi ja iankaikisen elämän on pyhä kolminaisuus isä poika ja pyhähenki. jeesuksen läheisyyden voit myös tuntea usein ja minä ainakin rukoillessani jeesus voi pelastaa koska hän niin tahtoo ja hän on voittanut kuoleman hän nousi ylös haudasta kolmantena päivänä, aamen. voin kertoa enemmän jos haluat. ja kyllä olen uskossa!

Entäs Newtonin painovoimalaki ja Big Bang?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten voin saada yhteyden pyhään henkeen? rukoilemalla? jos saan yhteyden johonkin, mistä tiedän ettei kyseessä ole saatana tai joku astraalitason henki?

pyhä henki tulee luoksesi ja sinut voidellaan silloin kun se on sinulle ajankohtaista mutta ensin pitäisi tulla uskoon.

Mä olen aina kuvitellut, että Jeesus oli se heppu, joka eli 2000 vuotta sitten. Eikö se pointti nimenomaa ollut, että se ns jumalan poika oli ihmisenä täällä palloilemassa? Eli Jeesus oli se ihminen, ei kai se zombina enää missään käyskentele?

Jeesuksen voi käsittää yhtenä synonyyminä uskolle. Kun uskoo niin maailma tuntuu paremmalle paikalle eikä se kuoleminenkaan ole niin suuri mörkö. Se on vaan vähän jokaisen ajateltavissa mihin uskoo ja miksi sitä uskoaan nimittää.

sinun täytyy ensin tunnustaa syntisi ja pyytää anteeksiantoa sekä katua hän antoi ruumiinsa ja elämänsä ihmisten syntien edestä 2000

mistä tiedän mitä ne syntini ovat? sekö että minua käytettiin hyväksi ollessani lapsi? vai se että olen vihainen heille?

katua että hän antoi ruumiinsa? miksi minä olen siihen syyllinen?

Jeesus on tehnyt pelastuksen meille mahdolliseksi kuolemalla ristillä (sovitti synnit) ja nousemalla ylös kuolleista. Jeesushan ei jäänyt hautaan! Kun uskot, että Jeesus on kuollut sun syntien puolesta, pyydät anteeksi ja teet parannuksen, pelastut.

Jos haluat, että elämäsi uskovana on antoisaa, lue Raamattua ja rukoile. Kehottaisin ottamaan yhteyttä myös paikalliseen seurakuntaan (esim. helluntaisrk, vapaakirkko ja miksei luterilainenkin srk).

Uskossa kasvaessasi huomaat varmasti, mitä tarkoittaa, kun Jeesus auttaa :)

miten voin saada yhteyden pyhään henkeen? rukoilemalla? jos saan yhteyden johonkin, mistä tiedän ettei kyseessä ole saatana tai joku astraalitason henki?

pyhä henki tulee luoksesi ja sinut voidellaan silloin kun se on sinulle ajankohtaista mutta ensin pitäisi tulla uskoon.

voidellaan?

Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
eikai Jeesus oo taala sun kaa eikos se ole se pyhahenki ku on sun kaa

kyllä se on jeesus joka on keskuudessamme. pyhä henki taas on se jonka avulla monet pystyvät esim puhumaan kielillä ja saavat erilaisia lahjoja voimaa joita pystyvät sitten käyttämään esim evankelioimiseen. pyhähenki antaa voimaa.

miten tullaan ensin uskoon jos ei tunne mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja makri:
Jeesus on tehnyt pelastuksen meille mahdolliseksi kuolemalla ristillä (sovitti synnit) ja nousemalla ylös kuolleista. Jeesushan ei jäänyt hautaan! Kun uskot, että Jeesus on kuollut sun syntien puolesta, pyydät anteeksi ja teet parannuksen, pelastut.

Jos haluat, että elämäsi uskovana on antoisaa, lue Raamattua ja rukoile. Kehottaisin ottamaan yhteyttä myös paikalliseen seurakuntaan (esim. helluntaisrk, vapaakirkko ja miksei luterilainenkin srk).

Kannattaisi vähän lukea fysiikkaa ja tähtitiedettä maailmankaikkeuden mekanismeista, niin ei tarvitsisi tuollaista soopaa jauhaa.

sinun täytyy ensin tunnustaa syntisi ja pyytää anteeksiantoa sekä katua hän antoi ruumiinsa ja elämänsä ihmisten syntien edestä 2000

mistä tiedän mitä ne syntini ovat? sekö että minua käytettiin hyväksi ollessani lapsi? vai se että olen vihainen heille?

katua että hän antoi ruumiinsa? miksi minä olen siihen syyllinen?

multa nyt vain jäi piste pois välistä ymmärrän että olet kokenut hirveitä mutta niin monet muutkin ja kyllä sinä tiedät että hyväksi käyttö ei ole sinun vika. mutta kaikki ihmiset tekevät syntiä.

Alkuperäinen kirjoittaja makri:

kiitos sisko

Yhteistyössä