Mitä sairaalakassiin? Omat imetysliivit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voiko sairaalassa käyttää omia imetysliivejä vai saako siellä olla päällä mitään henkilökohtaista? Entä miten pukea vauva näin kesällä? Esikoinen kun on talvella syntynyt, silloin oli helpompi pukea vastasyntynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja näsä:
oma järjen käyttö sallittua vaikka onkin raskaana, aivot pois narikasta =)

Kiitos rakentavasta palautteesta! Totta tosiaan, ei taida näin akateemiselle ihmiselle käytännön asiat olla kaikkein omimpia. Ajattelen yleensä asioita vähän vaikeamman mutkan kautta, joten siksi kyselen täällä tyhmiä perusjuttuja. Anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko sairaalassa käyttää omia imetysliivejä vai saako siellä olla päällä mitään henkilökohtaista? Entä miten pukea vauva näin kesällä? Esikoinen kun on talvella syntynyt, silloin oli helpompi pukea vastasyntynyt.

tän täytyy olla niitä joita kutsutaan uusavuttomiksi. yksi lapsi ennestään niin kyl jottain täytys tietää itekkin..mut minkäs voi.

Niin, ja tuosta vauvan pukemisesta... Mie ainakin oon vastasyntyneelle laittanut sisävaatteiden, body ja potkarit, päälle jonkun ohuen haalarin, lakin ja ne tumput ja sukatkin vielä.
Enkä pidä edes 4kk:n ikäistä vauvaani vielä sortseissa tai t-paidassa, vaan aina pitkähihaisessa ja pitkissä housuissa.
Pieni vauva ei osaa lämmittää vielä itseään, eikä ne kovin helpolla hikoa.

Omista varustuksista sen verran että mulla oli käytössä omat imetysliivit (siinä vaiheessa laitoin kun rupes maitoa tihkuttamaan) ja omat alkkarit vaihdoin kun pääsin niistä isoista siteistä eroon, tai toisen synnytyksen jälkeen jo samana iltana laitoin kun jälkivuoto oli niin onnetonta että pärjäsin tavallisella siteellä. Omia vaatteitakin pidin toisen synnytyksen jälkeen kun vauva oli teholla ja olin itse kans kauemmin sairaalassa, oli kuitenkin pikkuisen kivempi olla omissa vaatteissa. Niitä en ollut varannut mukaan mutta mies toi kun tuli sairaalassa käymään. Niitä sai Kysillä ainakin käyttää, hoitajat kuitenkin sanoivat että sairaalan vaatteet "kätevämmät" pitää kun kuitenkin sitä kohdun supistumista ja jälkivuotoa käyvät kahtelemassa. Muuten mulla oli kassissa pesuaineita, liivinsuojia, omia siteitä, ihan henk.kohtaisia tavaroita. En ottanut mitään kirjoja tms kun en minä niihin osannut keskittyä. Kesävauvan pukemisesta en osaa neuvoa kun meillä molemmat syntyneet lumen ollessa maassa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmailee:

tän täytyy olla niitä joita kutsutaan uusavuttomiksi. yksi lapsi ennestään niin kyl jottain täytys tietää itekkin..mut minkäs voi.

Kyllä, myönnän olevani joissakin asioissa uusavuton. Mutta toisaalta hallitsen tunnetuimpien feministien teoriat etu- ja takaperin, mitä ei kaiketi voi sanoa kaikista äideistä, jotka osaavat pukea lapsensa oikein vaikka unissaan sään vaihtuessa tunninkin sisällä viidestätoista asteesta helteen puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja harmailee:

ja tän kommentoijan taas täytyy olla tunnemaailmaltaan hyvin köyhä tai ainakin kyvytön käyttäytymään hyvien tapojen mukaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
minulla oli omat liivit sekä liivinsuojat ja rintakumi mukana :)
vauvalle lakki, tumput käteen sisävaatteiden lisäksi.

Ei kai helteellä tumppuja käteen?

no vähän riippuu missä on..meillä täällä saattaa tuuli käydä vaikka lämmin onkin..
tarkoitus oli oikeastaan että varalta ota mukaan,koskaanhan ei tiedä millainen ilma on kun kotiin pääset? eikä tietenkään mitään talvitumppuja, sellaiset ohuet "vauvahanskat" :D mitä ne nyt sitten on,ne tumput missä on narukin välissä

Yhteistyössä