Mitä sairaalakassiin? Mikä paras suoja jälivuotoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
LAKRITSIA ummetukseen synnytyksen jälkeen! ( JOo, tiedän, kukaan ei ole kertonut sulle tästä, mutta sellaistakin tulee tapahtumaan ja se on karseaa.)
SUKLAATA väsymykseen ja baby-blues fiiliksiin ( 3.päivä on se pahin, kun maito nousee, tunteet heittävät laidasta laitaan).

Piristävää luettavaa (hömppälehtiä tms.), terveellistä naposteltavaa, vauvanvaatteet, vauvan peitto, kapalo kangas voi olla hyvä,( monet vastasyntyneet rauhoittuvat kapalossa), rintakumeja (jos imetys on mahdotonta tai kivuliasta), rasvaa rintoja varten(apteekista, voi pelastaa imetyksen alun, jos rinnat aluksi tosi arat), imetysliivit ja liivinsuojat, myssy vauvalle, ...

TSEMPPIÄ!

Eipä siellä tarvitse kuin imetysliivit ja hammasharjan. Kaksi kertaa olen todennut kaiken muun turhaksi. Kosteusvoidetta ja huulirasvaa olen saanut talon puolesta molemmilla kerroilla ihan pyytämättä, enkä todellakaan ole ehtinyt tai jaksanut mitään kirjoja lueskella. Shampootkin on löytynyt sairaalan puolesta, tuolla kun tuntuu olevan tapana että pois lähtijä jättää pullonloppunsa seuraaville. Suklaata ei tehnyt mieli enkä olisi vatsan toiminnan takia edes uskaltanut syödä. Kännykän laturi on myös hyvä olla mukana.

[QUOTE="Vieras";28767237]Eipä siellä tarvitse kuin imetysliivit ja hammasharjan. Kaksi kertaa olen todennut kaiken muun turhaksi. Kosteusvoidetta ja huulirasvaa olen saanut talon puolesta molemmilla kerroilla ihan pyytämättä, enkä todellakaan ole ehtinyt tai jaksanut mitään kirjoja lueskella. Shampootkin on löytynyt sairaalan puolesta, tuolla kun tuntuu olevan tapana että pois lähtijä jättää pullonloppunsa seuraaville. Suklaata ei tehnyt mieli enkä olisi vatsan toiminnan takia edes uskaltanut syödä. Kännykän laturi on myös hyvä olla mukana.[/QUOTE]

Mulla vähän sama. En tarvinnut oikeastaan muuta kuin nuo mitä mainitsit ja osittain omissa vaatteissa halusin olla. En kyllä tajunnut pyytää huulirasvaa sairaalasta. Meille muutenkin sanottiin ettei saada vaivata hoitajia kun oltiin perhehuoneessa. Esim. kelloa ei saatu soittaa, vaan miehen piti käydä hakemassa kaikki mitä vauva tai minä tarvittiin.

Mutta meitä on niin monenlaista synnyttäjää.

Libressen yösiteet oli mulla alussa käytössä, mutta mulla tota vuotoo on tullu niin vähän että ne oli turhan paksuja ne yösiteet. Nyt käytössä jokunihan perus libresse.,(synnytyksestä 5vk)

Suosittelen:
- Shampoot, hoitoaineet, hammaspesuväl. yms,
siellä on jotain shampoosaippuajuttua mutta esim hoitoainetta ei ole.
- Kamera & puhelimenlaturi
- Kotiinlähtövaatteet (myös vauvalle, hattua myöten)
- Tissisuojat, imetysliivit
- Ylimääräinen kassi esim pyykeille/lahjoille...

Yösiteet ostin myös kotiin mutta mulla on niitä käyttämättömänä tuolla pari pakettia koska se vuoto sit asettu aika nopeesti, eli ei kannata liiotella siinäkään määrässä vaan ostaa vaikka pienempiä lisäksi ja täyttelee sit varastoa sen vuodon mukaan.

Mulla oli myös tissipumppu mukana koska sairaalassa ne sitten näyttää miten sitä käytetään jos tahdot, tosin se tais sit unohtua vaikka ne kovasti mainosti että näytetään, kun ei viihdytty sit kauheen kauaa siellä :D

Oman mielen mukaan, VOI olla hyötyä:
- Imetyskumit
- Pari pukluliinaa (sairaalassa on sellasia pyllynkuivausliinoja mutta mun mielestä noi oli parempia pukluun, mies vei myös koiralle haisteltavaks vaikka en tiedä vaikuttiko se mitenkään, mut eipä ollu ihan uus haju kun tultiin kotiin..)

Niitä listoja on netissä (kaksplussallaki) mutta tossa nyt jotain, osa ilmiselviäkin mutta aina ei tuu mieleen sitten pakatessa kaikki.

[QUOTE="minttu";28767338]Hassu ajatus tuo tampooni jälkivuotoon. Sä oot just synnyttäny vauvan! Se tampooni on sama kun laittaisit pumpulipuikon oluttuoppiin. :-)[/QUOTE]

Onko tää palsta aina näin hauska? Tänään tuntuu olevan kaikilla jotain hauskaa sanottavaa. Tai kenties pienet pakolliset tauot täältä palstalta auttaa näkemään tätä vähän humoristisemmin?

Vähän off-topic, mutta ei kannata ottaa mitään dekkareita tai muita jänniä/surullisia kirjoja mukaan luettavaksi. Kannattaa pidättäytyä iloisessa hömpässä. Itse luin imetyksen historiasta, joka on aika karmaisevaa, mutta tuoreena äitinä kestämätöntä...En varmaan dekkareita mystynyt lukemaan muutamaan kuukauteen, vaikka aiemmin niitä luin jatkuvasti. Nyt 1,5 vuotiaan äitinä kestän taas lukea kaikenlaista.

Yhteistyössä