Mitä sairaalakassiin? Mikä paras suoja jälivuotoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mari"

Vieras
Synnytys lähenee.. Viikkoja jo 39 kasassa. Vielä en oo edes sairaalakassia pakannut. Ajattelin sen tänä iltana laittaa :) Mutta mitä sinne mukaan? Entä mikä/mitkä suojat parhaimpia jälkivuotoon? Veikkaisin, että runsaisiin sellaisiin. Oisko tampooni ja side? Vai millasia ja minkämerkkisiä ootte käyttänyt?

Jotain supersuuria yösiteitä suosittelisin... sellaisia puhelinluettelon paksuisia. Tamponia en usko että saa käyttää, eiköhän siinä ole tulehdusriski tuossa vaiheessa.

joku imukykynen superplusyö-side on hyvä :)
sairaalakassiin hyvgieniatarvikkeet,vauvan kotiintumisvaatteet ja itelle mahollisesti sukkaparia ja puhasta kotiinmenovaatetta..

onnea loppurutistukseen :)

Ei se vuoto välttämättä niin kärjettömän runsasta oo. Ihan alkuun oon. Käyttäny sairaalan jättisidwttä ja verkkopöksyjä mutta ekan päivän jälkeen tavallisia yösiteitä. Tampponia ei tosiaan saa käyttää.

Joku ihan tavis iso yöside on hyvä, valikoimaa on paljon :) kaikki varmaan kohtuullisen yhtähyviä. Tamponia ei saa käyttää jälkivuodon aikana tulehdusriskin vuoksi.
Sairaalakasiiin itselle puhtaat vaatteet kotiutumista varten. Huulirasvan olen todennu hyväksi, sekä joku perusvoiteen itselle. Sairaalan kuiva ilma kuivattaa... Lukemista olen itse tarvinnu :) ja suklaata :p oma shampoo ja hoitoaine. Hammasharja ja tahna. Jos on käytössä jotaki lääkkeitä niin ne. Hiusharja ja pompuloita jos pitä tukka... Lyhyt aikahan siellä vietetään :)

Suosittelen minäkin. Sidettä tulee vaihdettua joka vessareissulla, joten ei sen sellainen sairaalan jättisuperside tarvi kotona enää olla. Muista myös liivinsuojat ja imetysliivit. :-) Muutoin olet pulassa, kun maito nousee.

Mä muuten korostan tota huulirasvaa. Saahan niitä kyllä sitten sairaalan kahviloistakin, ja sieltä mun mies sitten sellasen lähtikin hakemaan kun unohdin ottaa mukaan. Se oli ihan pakko saada. Vaikkei tätä nyt kysyttykään.

Imetysliivit oli mulla myös mukana.

joo,ne liivit kantsii olla.
mulla ei ole koskaan ollut imetysliivei,mut ihan tavikset kyl ja on olleet tosi hyvä juttu,koska tissit turpoo siellä ja niillä saat ne pidettyy ees jotenkin ojennuksessa jne..

[QUOTE="vieras";28767158]Sairaalassa niitä sairaalan isoja vaippoja. Kotiin tulessa sitten Libressen paksut yösiteet, ei mitkään invisiblet.[/QUOTE]

Hei joo!!! Ehdottomasti Libresset! Esim. Allwaysit ei toimi ollenkaan tässä tarkoituksessa. Hyvä kun toit tämän esille.

Mulle on molemmilla kerroilla tullut tarpeeseen tuhti kosteusvoide. Ilmastoinnin ja usean suihkukäynnin seurauksena mun iho on niin kuiva, että se oikein pölisee. Ja on arka ja kiristävä, joten kunnon rasva pelasti. Taas. Enkä ole edes mitenkään herkkäihoinen. Ehkä se hormonimyrsky jotenkin vaikuttaa.

Mulla oli kumpaakin merkkiä kotiin haettuna, ja allwayseja piti vaihtaa 15min välein ja koko ajan oli märän tuntusta :x. Jäivät sitten käyttämättä.

Yyh. Tota en ehtinyt huomaamaankaan, otinko kaks askelta ja käännyin takas vaihtamaan toiseen, eri merkkiseen siteeseen. Ihan hirvee se nipistys, ihan kuin paikat ei olis muutenkin tarpeeks arat just kotiuduttua :vampire:

Yhteistyössä