Mitä sä tuntisit/ ajattelisit, jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äimänkäkenä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äimänkäkenä!

Vieras
isäsi kutsuisi sut poikkeamaan kahville näin pääsiäisen aikaan, ja etukäteen sovittaisi, ett seuraavana päivänä mennään. Miehesi ja lapsesi (3v ja 4v), isäsi AINOAT lapsenlapset lähtisivät mukaan kyläreissulle. "Äitipuoli" innosta lirkuttaen ottaa teidät vastaan, kyselee lapsilta miten pääsiäinen sujunut ja kertoo pääsiäismunista, jotka saa mukaan kotiin - "pappalassa" kun saa syödä ensin muita herkkuja! Kahvipöytään kun istutaan, äitipuoli kertoo tehneensä "lämpimiä leipiä" ja niinpä pöydässä onkin YKSI juustosämpylä leikattuna 4 osaan, jokaisen osan päällä puolikas nakki halkaistuna ja juustolla kuorrutettuna... Lisäksi kaksi pientä kalavoileipää, 5-6 masaliisan palaa ja joitakin keksejä... Niin ja se yllätysmunajuttu! Lapsoset saavat YHDEN yhteisen Prinsessa-suklaamunan jaettavaksi... Selitäpä sitten ite lapsillesi, että munasta löytynyttä sormusta täytyy käyttää vuorotellen...

Isä asuu kyllä avoliitossa, mutta tietääkseni molemmat huolehtivat kuluistaan, ja isällä ON rahaa ostaa useampiakin sämpylöitä ja suklaamunia... Ovat olleet yhdessä 10-15 vuotta, ja vielä kertaakaan meidän perhettä ei ole kutsuttu ns.ruokapöytään, äitipuolen 3 lasta perheineen vierailee kyllä niissä lähes joka kirkkopyhä... Lisäksi isäni joutuu auttamaan lähes päivittäin äitipuoleni lapsenlapsien hoitamisessa, omiaan ei ole kertaakaan vienyt leikkipuistoon tms.

Ei, valitettavasti emme asu Porvoossa... "Tämä tarina on tosi".

No jos mut/meidät kutsutaan poikkeemaan kahvilla, niin se on sit vaan se kahvi mitä tarjotaan.

Mutta aika törppöö antaa lapsille yksi suklaamuna jaettavaksi!!

No ihmettelisin kyllä. Meidät pyydetään aika usein ihan tavallisena viikonloppunakin pappalaan syömään ja isäni naisystävä on väsännyt aina ihan kunnon ruuan, viimeksi oli ihan pihvejä ja perunoita, sitä ennen oli chilillä maustettua jauhelihakeittoa jossa oli sieniä (nam!). Pyytävät usein syömään koska tää isäni naisystävä tykkää kokata ja sanoo aina että isälle ja meille on tosi mukava laittaa ruokaa kun kaikki ruoka aina kelpaa ja tykätään vähän erikoisemmistakin.

Ja en kyllä tiedä itsekään miten selittäisin yhden suklaamunan jakamisen, varsinkin sen yllätyksen :/

Ei toi kyllä mitenkään kauheen köyhä tarjoilu ollut, jos kahville olitte menossa. Lapsille lämpimät nskkinämpylän palat, aikuisille kalaleivät, masaliisoja ja keksiä. Prinsessa muna on aika iso, joten ymmärrän tuon jakamisen... olisi tietty kiva ollut olla molemmille yhteinen.
En tiedä millaisiin tarjottaviin olet tottunut, mutta on tuo minusta ihan ok kahvitarjoilu. Nirppanokkia on niin vaikea miellyttää!

tää äitipuoli on peliriippuvainen, ehkä isäni antamat ruokarahat sopivat paremmin kioskin pajatsoon kun meidän perheen ruokkimiseen... itse hän kyllä on useasti löytänyt tiensä meidän ruokapöytään, jopa silloin kun vain isäni (talkootyössä) on kutsuttu...

mua koko juttu ensin huvitti, sitt säälitti, mut lopuks kyllä itketti - millä oikeudella joku pahoittaa MUN ja lasteni mielen ja kohtelee meitä noin alentavasti?! Mä En haluais alkaa riidellä, ettei lapseni menetä pappaansa, mutt en oikeesti tiedä miten kauan tällästä p..askaa jaksan enää ottaa vastaan. Oon aatellu, ett kertoisin mielipiteeni kaikesta äitipuolelle kahden kesken, sit jäis vaan nähtäväks kehtaako se kertoa siitä isälleni ja alkaisiko "suuri sukusota". Heh.

Sen lisäks ett meitä kohdellaan näin, äitipuoli on yrittänyt lypsää isäniäidin rahoja, haukkunut sitä ja valehdellut isälleni isänäidin puheita...

Jos mun mutsi leikkaisi sämpylän neljään osaan ja laittaisi sen kahvipöytään, niin kuskaisin se lataamoon. Saman tempun tekisin, jos kyseessä olisi anoppi. Isän uutta meillä ei olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tää äitipuoli on peliriippuvainen, ehkä isäni antamat ruokarahat sopivat paremmin kioskin pajatsoon kun meidän perheen ruokkimiseen... itse hän kyllä on useasti löytänyt tiensä meidän ruokapöytään, jopa silloin kun vain isäni (talkootyössä) on kutsuttu...

mua koko juttu ensin huvitti, sitt säälitti, mut lopuks kyllä itketti - millä oikeudella joku pahoittaa MUN ja lasteni mielen ja kohtelee meitä noin alentavasti?! Mä En haluais alkaa riidellä, ettei lapseni menetä pappaansa, mutt en oikeesti tiedä miten kauan tällästä p..askaa jaksan enää ottaa vastaan. Oon aatellu, ett kertoisin mielipiteeni kaikesta äitipuolelle kahden kesken, sit jäis vaan nähtäväks kehtaako se kertoa siitä isälleni ja alkaisiko "suuri sukusota". Heh.

Sen lisäks ett meitä kohdellaan näin, äitipuoli on yrittänyt lypsää isäniäidin rahoja, haukkunut sitä ja valehdellut isälleni isänäidin puheita...

Jahas... sukuriita siitä, että kahvipöydässä on liian vähän tarjottavaa ja lapsille vaan yksi pääsiäismuna... liekö kuitenkaan sen arvoista?

meill ei kyll oo äitipuolta mut kyll olisin vallan ihmeissäni tuollaisesta. :o miksi ei olisi varaa tarjota kunnon evästä lapsille? jos viel jonkunlainen ajomatkakin ollut kyläilyn.. kö? saatikka yks muna, ymmärtäähän sen et se on iso mutta yllätyksiä vain yksi. Kaikkihan me tiedämme että tappelu siittä tulee, jompikumpi/joku pahoittaa aina mielensä.

vink vink.. samalla hinnalla olisi saanut kaksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sais nauraa, mutta tuo nakkisämpylä on kyllä kaiken huippu... LOL

Ei sen mun mielestä ole lapsille tarkoitettuna mitenkään hassua... pilkottu valmiiksi käteen sopiviin paloihin!

Ei se ollu lapsille tarkotettu!!! Vaan ihan yleisesti lautasella niiden kahden kalaleivän kanssa! Vai oliks ne leivät sit tarkotettu neljälle aikuiselle kimppaan haukkailtaviksi?

Yli 10v oon poikkeillu kahvipöydässä, missä korvapuustit on halkaistu ja voileivät tehty paahtoleivän siivun puolikkaista, ja kuunnellu juttua, miten äitipuolen lapset perheineen oli syömässä jouluna tai isäni syntymäpäivänä, tms. Ja tää kaikki tekee siis MUSTA nirppanokan??? Thanks.

Kyse ei oo siitä, ettenkö pystyisin perhettäni ruokkimaan, olenhan monesti kutsunut sekä isäni että äitipuolenikin meille syömään! Se vaan satuttaa mieltä, ett meitä ei pidetä samassa arvossa kun äitipuoleni jälkikasvua ja KEHDATAAN se näin naurettavasti näyttää. Kerran olen joutunut pyytämään äitipuolta hoitamaan meen lapsia päivän, laitoin silloin lapsille eväät mukaan ja niitä ei sen koommin kummasteltu eikä kommentoitu - kovin tarpeeseen olivat olleet kai.

Harmi että isäsi ei panosta tarjottaviin.

Jos kyläillään mun isän luona silloin kun vaan isä on kotona niin siellä saa kahvia ja karkkia. Jos isän vaimo myös on kotona niin siellä tarjotaan ruokaa aamusta iltaan. No, todella tylsää että isäsi ei kutsu teitä syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
... miten äitipuolen lapset perheineen oli syömässä jouluna tai isäni syntymäpäivänä, tms.

Tuskin ne herkut sen kummemmat on silloinkaan. :D

eikai. Tai tiiä sitt, kun kerran anopiltaankin pyysi 25euroa "ruokarahaa" joululounaalle kutsuessaan... Kai sillä jo KAKS sämpylää ja NELJÄ nakkia saa??? :-)

Kyse ei oo siitä, ettenkö pystyisin perhettäni ruokkimaan, olenhan monesti kutsunut sekä isäni että äitipuolenikin meille syömään! Se vaan satuttaa mieltä, ett meitä ei pidetä samassa arvossa kun äitipuoleni jälkikasvua ja KEHDATAAN se näin naurettavasti näyttää. Kerran olen joutunut pyytämään äitipuolta hoitamaan meen lapsia päivän, laitoin silloin lapsille eväät mukaan ja niitä ei sen koommin kummasteltu eikä kommentoitu - kovin tarpeeseen olivat olleet kai.

Toedätkö millaset rahasysteemit isälläsi ja hänen avovaimollaan on? Helppo arvailla, vaan voihan se olla niinkin että "äitipuoli" on kysynyt isältäsi miten isolla rahalla tarjottavia ostetaan. Ja eväiden lähettämisen voi tulkita ettei "meidän tarjottavat kelpaa kun pitää olla omat ruuat mukana".

Yhteistyössä