Mitä ruuaksi :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-----

Vieras
Ehdotelkaas hyviä ruokia? Meitä kaksi aikuista, ei lapsia, joten ei tarvi olla mitään "lapsiystävällistä" ts. saa olla erikoistakin. Tosin raskaana olen.

Pää lyö ihan tyhjää ja kauppaan pitäis mennä. Perinteiset jauhelihakastike (ym jauheliharuuat), makkarakeitto, uunimakkara, nakkikastike, makaroonilaatikko, lasagne, lohikermakastike, hernekeitto, broilerikastike, pizza, kanakeitto ym tulee jo korvista ulos...

Meillä on tällainen kanapaisti (mikähän lie oikealta nimeltään, sellainen verkossa oleva missä valmis paistomitta), riisiä ja yrttikastiketta. Salaattia jossa tomaattia, kurkkua, cashewpähkinöitä, brie-juustoa, niin ja sitä salaattia tietenkin :p

Tämä on muuten vielä älyttömän helppo ruoka, paisti vaan uuniin ja se on valmis kun mittari hyppää ylös, ei tarvitse arvailla. Riisin keittämiseen menee kymmenen minuuttia ja kastikkeen tein valmisaineksista. Ihan perusmarketista löytyy ainekset myös salaattiin :p

Jotkut tosin kai välttää brietä odotusaikana, mutta itse olen hyvällä omallatunnolla vetänyt presidenttiä kun se muistaakseni on tehty pastöroituun maitoon.

Lihakääryleet. Possun ulkofilettä ohuiksi siivuiksi leikattuna ja nuijittuna, väliin jotain voimakasta juustoa, aurinkokuivattuja tomaatteja, pekonia tai vaikka meetvurstia, mausteeks sinappia, mustapippuria, suolaa... rullataan ja ladotaan uunivuokaan vieriviereen. Päälle vaik ruskistettuja sipulirenkaita ja kermaa, uuniin paistumaan n. tunniks. Lisäks keitettyjä pottuja ja vihersalaattia.

Yhteistyössä