mitä ruuaksi ku on vaan 7e rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K-supermarketeissa superpäivät; näkyy olevan mm. leipää kolme tuotetta/3? ja jotain muitakin vastaavan tapasia tarjouksia...
tai osta perunoita, jauhelihaa yms.

tollahan saa vaikka mitä. Itse ostaisin perunoita, porkkanaa ja jauhelihaa. Siitä saa jauhelihakastiketta ja keitettyjä perunoita :) Hyvää on... ja hinta täällä noin 4.50 ?.

Tee uuniriisipuuroa. Ett tartte kun puuroriisiä ja maitoa tai maitojauhetta. Sit voit tehä vaik marjasoppaa sen kaa tai syödä ihan kanelin ja sokerin kaa. Helppoa ja halpaa!

-makkarakeitto
-lihapullakeitto
-makaronilaatikko (ehkä halvin, noin pari euroa, jos kotona munia. Munien kans noin 4? )
-jauheliha-juurespata
-perunat ja jauheliha/makkara/nakki/lihapullakastike

Onhan noita. Vielä jää rahaa litran jogurttipurkkiin tai leipään. Markariiniin pieneen rasiaan jos kotoa loppu.

Mä suosittelen ehdottomasti soijarouhetta jauhelihan sijaan! Pussi on kertaostoksena ehkä aavistuksen kalliinpi, mutta siitä riittää ihan älyttömän paljon, rouhe turpoaa ainakin kaksin tai kolminkertaiseksi! Ja on mielettömän hyvä proteiininlähde!

Ja makaroonilaatikko kannattaa tehdä ennemmin ruskealla kastikkeella kuin munamaidolla, varsinkin jos tiukkaa. Yleensä kaapista löytyy rasvaa ja jauhoja, niin ei tarvitse tuhlata munaa ja maitoa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä suosittelen ehdottomasti soijarouhetta jauhelihan sijaan! Pussi on kertaostoksena ehkä aavistuksen kalliinpi, mutta siitä riittää ihan älyttömän paljon, rouhe turpoaa ainakin kaksin tai kolminkertaiseksi! Ja on mielettömän hyvä proteiininlähde!

Samoin, jos rahat on tiukassa (ja miksei muutenkin). Kun maustaa hyvin menee mies kuin mies halpaan ja luulee syövänsä oikeaa tavaraa.. :D

Makaroonilaatikkoon oikeasti tosi hyvä tuote, samoin kaalipataan ja vastaaviin ruokiin.

Mutta sitt jos tälle päivälle pitää vaan riittää toi 7 euroa, ja ehkä huomiselle, niin mä ostaisin kaalin ja tekasisin sopan: riisiä on yleensä aina kaapissa, ja porkkanoita (ja ellei, porkkanat ei paljoa maksa). Ja sitthän sitä voi soveltaa, miten tykkää: sellasenaan, lihan kanssa, soijan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja makaroonilaatikko kannattaa tehdä ennemmin ruskealla kastikkeella kuin munamaidolla, varsinkin jos tiukkaa. Yleensä kaapista löytyy rasvaa ja jauhoja, niin ei tarvitse tuhlata munaa ja maitoa

tai vaikka lihaliemikuutioista jos niitä löytyy kaapista. itse teen aina makaroonilaatikon niin.

Itse teen noin 4L jauhelihasoppaa yhdestä laatikosta (400g) jauhelihaa. Perunoiden lisäksi paljon porkkanaa sekaa. Makaroonilaatikon teen myös pussillisesta makarooneja sekä yhdestä jauhelihasta.

Itellä tili nollilla mutta olen lähössä tässä kohta tonne Vapaakirkolle ruokakassin hakuun, siellä toivottavasti on jotain mistä tehä ruokaa tai sitte pitää tunkee pää pakkaseen ja ettii sieltä sopivaa mistä tehä jotain täksi päiväksi.