A
ani1
Vieras
Meillä pian 10 kk ikäinen tyttö. Hänellä on erilaisia leluja, joita jonkin verran käsittelee, laittaa suuhunsa ja katselee, mutta ei kovin kauaa jaksa niistä kiinnostua. Kaikki muu ympärillä oleva tuntuu kiinnostavan enemmän ja konttaileekin sitten ympäri kämppää ja minä sitten seurailen perässä, varsinkin silloin jos nousee tukea vasten pystyyn, ettei vain kaatuilisi ja satuttaisi itseään. Välillä katsotaan pienille lapsille tarkoitettuja ohjelmia tv:stä, vaikka en sitten tiedä onko tällainen kovin suositeltavaa... ? Mutta lapsi ainakin on kiinnostunut. Toisinaan pelleilen ja koitan hauskuuttaa lasta. Välillä laulelen jotain lastenlauluja hänelle. Joskus luetaan kirjoja. Mutta useimmiten on sellaista että lapsi konttailee pitkin kotia ja tosiaan harjoittelee tuota seisomista tukea vasten ja minä siinä sitten seurailen perässä. Niin ja toki käydään kerran päivässä ulkoilemassa n.tunnin verran niin että tyttö yleensä nukkuu rattaissa ja saan siinä sitten itsekkin samalla vähän liikuntaa.
Olen ajatellut että pitäisikö sitä sitten touhuta jotain enemmän, jotain sellaista joka olisi lapsesta hauskaa ja samalla olisi jotenkin kehittävääkin... mutta mitä muuta sitä sitten voisi keksiä ? Kun tuntuu että ovatko päivämme ehkä hieman tylsiäkin välillä, että saakohan lapsi tarpeeksi virikkeitä jne.
Olen ajatellut että pitäisikö sitä sitten touhuta jotain enemmän, jotain sellaista joka olisi lapsesta hauskaa ja samalla olisi jotenkin kehittävääkin... mutta mitä muuta sitä sitten voisi keksiä ? Kun tuntuu että ovatko päivämme ehkä hieman tylsiäkin välillä, että saakohan lapsi tarpeeksi virikkeitä jne.