Mitä puen poikatrullilleni päälle tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poika 2,5 on Tuttiritari. On viitta ja hieno uusi keppihevonen. Pattika Pattika. Äidin naama, jo muutenkin vanhuuttaan valahtanut, että eipä tarvii kummemmin naamioitua.

Joku musta viitta ja semmonen velhohattu. Tee vaikka mustatsta pahvista. semmonen tötterö. Liimaa siihen jotain tähtiä. Vähän niinkun velhot jossain harry potterissa tai sormusten herrassa.

Meidän pojalla oli aikanaan velhohattu. Viitan tein liehuvasta mustasta jakustani, johon liimasin keltaisesta huovasta tähtiä ja kuita. Kulmakynällä komeat kulmakarvat ja viikset.

Yhtenä vuonna ei ollut velhohattua. Löysin pojan vanhan punaisen pahvistetsonin, jonka maalasin peiteväreillä mustaksi. Lieriin liimasin pääsiäistipuja. Se oli ainakin erilainen päähine - oikestaan tosi hauska!

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Meillä poika haluaa vain kasvomaalauksen ei kuulemma halua mitäään vaatteita.

JOs meille tulis virpomaan lapsia jotka ei oo edes pukeutunu niin vaikka odotan virpojia sanoisin et ei saa virpoa :/ Minusta se pukeutuminen on olennainen osa sitä virpomista muuten se on vaan kerjäämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi tuttiritarit sun muut NAAMIAISASUT ei kuulu pääsiäis virpomiseen vaan halloweeniin :/

Pipoa kiristää? Voi käyttää vähän mielikuvitustakin eikä kaikki pojat välttämättä edes halua vetää noidan vaatteita päälle. Iloista, keväistä, värikästä.

Mä taidan olla tosi tylsä, mutta mun mielestä virpomis- ja trulliperinteeseen kuuluu ihan tavalliset noidat.. Meillä poika 3.5v lähtee virpomaan ihan tavalliseksi noidaksi pukeutuneena. No, ehkä joku velhohattujuttu vielä menisi, mutta tuttiritarit ja muut.. ei iske muhun.

Tekisi mieli sanoa kaikille muiksi pukeutuneille, että tulkaa Halloweenina takaisin..

Meillä lähtee kanssa kaksi poikanoitaa, toisella on itse tehty musta viittatakki (jonka voi tavittaessa pukea vaikka toppahaalarin päälle) ja musta tähdin koristeltu velhonhattu ja sanoo et on harry potter :D ja pikkuveli 2v essu ja huivi ja naamanmaalaus :D
(isosisko ja sen kaveri lähtee avuksi ja essua ja huivia myös heillä) :D

http://www.seutulansuuralue.net/upload/virpojat.jpg

Tuolla kunnon virpojat mun mielestä.

Eihän trullit virvo palmusunnuntaina. Virpooko trullit lainkaan sitä en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Noi tuttiritarit sun muut NAAMIAISASUT ei kuulu pääsiäis virpomiseen vaan halloweeniin :/

Pipoa kiristää? Voi käyttää vähän mielikuvitustakin eikä kaikki pojat välttämättä edes halua vetää noidan vaatteita päälle. Iloista, keväistä, värikästä.

Ei kiristä pipoa vaan on PÄÄSIÄINEN johon kuuluu noidat, trullit ja velhot. Minusta siitä meinaa tulla halloweenin kaltainen älyvapaa naamias karnevaali.

Ja mun lapset pukeutuu noidiksi ja sitte kun ei enää haluu tai kehtaa pukeutua asianmukaisesti niin ne lopettaa virpomisen.
Enkä halua meille virpojaa joka on pukeutunu joksiki tuttiritariksi tai muuksi älyvapaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Miimukka:
Mä taidan olla tosi tylsä, mutta mun mielestä virpomis- ja trulliperinteeseen kuuluu ihan tavalliset noidat.. Meillä poika 3.5v lähtee virpomaan ihan tavalliseksi noidaksi pukeutuneena. No, ehkä joku velhohattujuttu vielä menisi, mutta tuttiritarit ja muut.. ei iske muhun.

Tekisi mieli sanoa kaikille muiksi pukeutuneille, että tulkaa Halloweenina takaisin..

Peesi tähän.

Ei kiristä pipoa vaan on PÄÄSIÄINEN johon kuuluu noidat, trullit ja velhot. Minusta siitä meinaa tulla halloweenin kaltainen älyvapaa naamias karnevaali.

Ja mun lapset pukeutuu noidiksi ja sitte kun ei enää haluu tai kehtaa pukeutua asianmukaisesti niin ne lopettaa virpomisen.
Enkä halua meille virpojaa joka on pukeutunu joksiki tuttiritariksi tai muuksi älyvapaaksi.

Sano se sitten lapsille :D

Teillä on melkein viikko aikaa miettiä, miten miespuoliset noidat pukeutuvat. Ne nimittäin liikkuvat ensi viikon lauantaina.

Tänään saattaa liikkua ortodoksiperinteen mukaisia virpojia, mutta siihen perinteeseen kuuluu pukea pyhävaatteet päällä. eli siis kravattia kaulaan tai slipoveria ja sitten virpomaan. Virpomiseen eivät todellakaan noitavaatteet kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
http://www.seutulansuuralue.net/upload/virpojat.jpg

Tuolla kunnon virpojat mun mielestä.

Eihän trullit virvo palmusunnuntaina. Virpooko trullit lainkaan sitä en tiedä.

Justiinsa näin ja tällasia on kiva odotella namujen kanssa ovelle :) jos ei ole ollenkaan laittautunu et on tavallisissa vaatteissa tai että on joku naamiaisasu niin ei minusta kuulu pääsiäiseen se.

Eiköhän ne lapset laita päälle mitä vanhemmat niille ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Oletko vähän aikainen noitavaatteiden kanssa???:
Teillä on melkein viikko aikaa miettiä, miten miespuoliset noidat pukeutuvat. Ne nimittäin liikkuvat ensi viikon lauantaina.

Tänään saattaa liikkua ortodoksiperinteen mukaisia virpojia, mutta siihen perinteeseen kuuluu pukea pyhävaatteet päällä. eli siis kravattia kaulaan tai slipoveria ja sitten virpomaan. Virpomiseen eivät todellakaan noitavaatteet kuulu.

Mun mummi on karjalan evakko ja kyllä heillä on kuulunu pääsiäisen viettoon et lapset on noidiksi pukeutuneena kiertäny virpomassa palmusunnuntaina (joskin palkka tuli vasta pääsiäis lauantaina).

Alkuperäinen kirjoittaja Oletko vähän aikainen noitavaatteiden kanssa???:

Perinteet ovat eri paikkakunilla erilaiset ja ne ovat muuttuneet ajan saatossa jos et ole huomannut ;) Täällä pk-seudulla noidat ovat virponeet jo ainakin oman elinikäni, 30 vuotta, palmusunnuntaisin.

Jos jotakin häiritse vääränlainen asuste, älkää avatko ovea tai antakaa palaute lapsille älkääkä täällä marisko! Sillä siitä pääsee. Tulee varmaan hyvä pääsiäismieli pienille ja itselle vielä parempi.

Eiköhän ne lapset laita päälle mitä vanhemmat niille ostaa.

Niin jos on varaa ostaa. Meidän ovelle ovat tervetulleita kaikki vaikka ilman asusteitakin. Vähän rennomminkin kun elää pysyy verenpainekin kasassa.