Mitä pientä makeaa leipoisit kahvioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xcv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xcv

Vieras
Lapsen urheiluseuralla tulee kotiturnaus ja lupasin jotain makeaa leipoa... mokkapaloja on jo muut tuomassa. Lyö ihan tyhjää. Mitä voisin tehdä? Mietin keksejä, mutta niistä taas ei viitsi paljon hintaa ottaa ja tarkoitus on kuitenkin rahaa kerätä... ei siis mitään huippukallista tarvitse olla, mutta voiko keksistä veloittaa esim. euron?

Muffinsseja tai kuppikakkuja?
Korvapuusteja?
Jotain tollaista mikä on helppo annostella myydessä. Viime viikonloppuna olin juuri lasten turnauksen kahvilassa ja ne mokkapalat/juustokakut/muut "löysät" jutut oli tosi rasittavia kun lautaset oli lötköjä pahviversioita ja ottimet oli mitä oli niin niitten paperista/pellistä irti saaminen ja lautaselle laittaminen oli tosi työlästä...

Suklaakakku, tiikerikakku yms. Muffinssit, joku Marja- tai omenapiiras. Mokkapalat tuli ekana mieleen, ne menee aina kaupaksi. Eikö suolainen kelpaa eli pizza tai piiras?

Minäkin suosittelisin muffinseja tai pullaa. Samoin porkkanakakku on meillä mennyt kahvilassa samaan tahtiin mokkapalojen kanssa (viimeksi taisi mennä pellillinen porkkanakakkua jopa nopeammin...).

Jos keksejä meinaat, niin isoja cookieta: niistä kehtaa hyvin pyydä sen euron :)

Kiitos ideoista, saa laittaa lisääkin! :)

Suolaista tulee muualta, mä lupauduin tuomaan makeaa. Muffinssit tai cookiet voisi olla ihan hyvä idea, tai sitten ihan kuivakakku.

Nyt kun mietin... kyllä mä jotain keksejä teen, tai kuivakakun. Pullat/joulutortut pitäisi melkein tehdä samana päivänä (ellei pakasta, eikä mahdu nyt pakastimeen) enkä ehdi mitenkään. Pitää siis olla jotain minkä voi tehdä edellisenä päivänä -> keksejä tai kuivakakku.

Joulukakku olisi tietysti mahdollinen, joku mauste/hedelmäkakku.

Sori, mutta vaikuttaa tylsältä keksit ja kuivakakut. Mikset leivo omena- tai marjapiirakkaa? Aika moni tykkää ns. raikkaista leivonnaisista. Ja ne menevät kaupaksi, kehtaa pyytää hintaakin. IHmiset maksavat sellaisesta, mistä näkee mitä se on ja on vähän nähty vaivaa. Ja jos laittaa mahdollisuuden lorauttaa vaniljakastiketta päälle, niin tuote on taatusti paras koko tiskillä (kastikkeen voi kaataa myös myyjä).

Etsi piirakkaohje, johon ei tule taikinaan yhtään rasvaa (sellaisia on) . Se maistuu yön yli levättyään paremmalta kuin ihan tuoreena.
Tässä tosi helppo ohje, johon ei tule ollenkaan rasvaa.
5dl vehnäjauhoja
3 dl sokeria
5 tl leivinjauhetta
1/2 tl suolaa
1 muna
3 dl maitoa
pinnalle omenia, sokeria, kanelia (tai marjoja=
Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää muna ja maito pienissä erissä. Levitä taikina leivinpaperilla vuoratulle pellille. Lado pinnalle omenalohkoja, ripottele päälle sokeria ja kanelia. Paista 200 asteessa parisenkymmentä minuuttia.

Jos et jaksa kuoria omenoita, niin päälle voi läiskiä omensosetta ja muodon vuoksi omenaviipaleita. Tai pakastemarjoja plus marjahilloa.

Minä olen sitä mieltä, että cookiet ja kuivakakut ovat just sopivia, koska ne on helppo syödä. Ainakin meillä oli niitä kioskissa. Asiakkaiden oli helppo syödä ne kahvin tai muun juoman kanssa. Kun ei ole pöytiä eikä istuimia, niin jmoni ottaa mieluummin kädessä pidettävän herkun kuin sellaisen, jota joutuu lusikoimaan. Mutta sitten jos on kunnon tilat ja pääsee istumaan pöydän ääreen, niin paremipi herkku maistuu varmasti.

Yhteistyössä