N
nukahtaminen hukassa
Vieras
Osaatteko kokeneemmat mammat opastaa, mitä on pielessä meidän 7 kk vanhan vauvelin päivärytmissä, kun kaikki illat ollaan yliväsyneitä?
klo 7.30 herätys ja imetys
aamutoimet
klo 8 kaurapuuroa hedelmäsoseella, max 1 dl yhteensä
leikkiä
klo 10-11.30 päiväunet
klo 11.30-12.30 imetys ja kasvis/lihasosetta n.1,5 dl
leikkiä
klo 13.30-14.30 päiväunet (usein jää alle tuon tunnin)
klo 14.30 imetys
leikkiä
klo 16.30-17 päiväunet
klo 17 imetys ja sormiruokailua, massuun asti yhtä paljon kuin lounaalla
leikkiä, käytännössä sylittelyä kun on usein kitisevä koko illan
klo 19.15 kaurapuuroa hedelmäsoseella, max 1 dl yhteensä
iltapesut
klo 19.40 imetys, joka yleensä epäonnistuu vauvan ollessa liian väsynyt, sitten n. 50 minuuttia taistelua saada yliväsynyt vauva väsähtämään.
Tämä rytmi on alunperin muodostunut lapsentahtisesti, tapaa olla väsynyt oltuaan kaksi tuntia hereillä, mutta ehkä olen itse jämähtänyt siihen. Iltaa lukuunottamatta kyse on perustyytyväisestä vauvasta, joskin suostuu syömään rintaa vain herättyään, mikä on muokannut tuota ruokailurytmiä tuollaiseksi. Mutta jokin tässä on pielessä, kun on iltaisin niin kovin väsynyt. (ensin kitisee, sitten alkaa kikotus ja pössötys, missään välissä ei ole sellainen "rauhallisen väsynyt)
klo 7.30 herätys ja imetys
aamutoimet
klo 8 kaurapuuroa hedelmäsoseella, max 1 dl yhteensä
leikkiä
klo 10-11.30 päiväunet
klo 11.30-12.30 imetys ja kasvis/lihasosetta n.1,5 dl
leikkiä
klo 13.30-14.30 päiväunet (usein jää alle tuon tunnin)
klo 14.30 imetys
leikkiä
klo 16.30-17 päiväunet
klo 17 imetys ja sormiruokailua, massuun asti yhtä paljon kuin lounaalla
leikkiä, käytännössä sylittelyä kun on usein kitisevä koko illan
klo 19.15 kaurapuuroa hedelmäsoseella, max 1 dl yhteensä
iltapesut
klo 19.40 imetys, joka yleensä epäonnistuu vauvan ollessa liian väsynyt, sitten n. 50 minuuttia taistelua saada yliväsynyt vauva väsähtämään.
Tämä rytmi on alunperin muodostunut lapsentahtisesti, tapaa olla väsynyt oltuaan kaksi tuntia hereillä, mutta ehkä olen itse jämähtänyt siihen. Iltaa lukuunottamatta kyse on perustyytyväisestä vauvasta, joskin suostuu syömään rintaa vain herättyään, mikä on muokannut tuota ruokailurytmiä tuollaiseksi. Mutta jokin tässä on pielessä, kun on iltaisin niin kovin väsynyt. (ensin kitisee, sitten alkaa kikotus ja pössötys, missään välissä ei ole sellainen "rauhallisen väsynyt)